Використання фітнес-трекерів для визначення обсягу рухової активності учнів загальноосвітніх шкіл віком 15–16 років

Автор(и)

  • Андрій Мандюк

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2019-3.007

Ключові слова:

рухова активність, фітнес-трекер, вільний час, учні

Анотація

Мета: визначити тижневий обсяг рухової активності учнів загальноосвітніх шкіл віком 15–16 років у м. Львові.

Матеріал і методи: у дослідженні взяли участь учні загальноосвітніх шкіл № 45 та № 54 (м. Львів). Для подальшого опрацювання зафіксовано результати 26-х хлопців та 25-ти дівчат. Загальна кількість учнів склала 51 особа; використовувалися методи: аналіз науково-методичної літератури, аналіз та синтез, визначення обсягу рухової активності за допомогою технології Fitness Tracker, методи математичної статистики.

Результати: представлено результати фіксації показників рухової активності дітей віком 15–16 років. Визначено середню кількість кроків, які здійснюються учнями цього віку в будні та вихідні дні.

Висновки: встановлено, що в середньому учні вказаного віку здійснюють 7185,1 кроків на день. Цей показник є нижчим за рекомендовані норми для дітей цього віку. Показники щоденної рухової активності серед хлопців було вищими, ніж серед дівчат. Встановлено, що обсяг рухової активності дітей віком 15–16 років є на 8,2% більшим у вихідні дні в порівнянні з аналогічним показником у будні.

Посилання

Марченко, Оксана (2018), «Характерні відмінності у виборі факторів здорового способу життя як складових індивідуальної фізичної культури сучасних школярів», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 6(68), С. 10-15, doi:10.15391/snsv.2018-6.002.

Москаленко, Н., Решетилова, В., Михайленко, Ю. (2018), «Сучасні підходи щодо підвищення рухової активності дітей шкільного віку», Спортивний вісник Придніпров’я: науково-практичний журнал, № 1, С. 203-208.

Новікова І.В. (2018), «Застосування інформаційних технологій у галузі фізичного виховання», Актуальные научные исследования в современном мире, № 1(33), ч. 3, С. 90-94.

Носко, М.О., Гаркуша, С., Воєділова, О., Носко, Ю., Гришк,о Л. (2017), «Позашкільна здоров’язбережувальна діяльність з фізичного виховання як спосіб підвищення рухової активності та покращення стану здоров’я учасників освітнього процесу», Вісник Чернігівського національного педагогічного університету, №147, Ч. 2, С. 86-90.

Огляд: Xiaomi Mi Band 1S – оновлення найпопулярнішого фітнес-трекера (2016), pежим доступу: http://lifehacker.ru/2016/01/21/obzor-xiaomi-mi-band-1s/ (дата звернення 14.01.16).

Томенко, О., Матросов, С. (2018), «Відмінності в показниках соматичного здоров'я, рухової активності, теоретичної підготовленості й мотиваційно-ціннісної сфери старшокласників та студентів залежно від статі», Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал, № 9 (83), С. 113-123.

Ahuja Neera, Ozdalga Errol, Aaronson Alistair (2017), «Integrating mobile fitness trackers into the practice of medicine» , American Journal of Lifestyle Medicine, No. 11.1, pp. 77-79.

Ekelund, U., Steene-Johannessen, J., Brown, W.J., Fagerland, M.W., Owen, N. & Powell, K.E. (2016), «Does physical activity attenuate, or even eliminate, the detrimental association of sitting time with mortality? A harmonised meta-analysis of data from more than 1 million men and women», The Lancet, No. 10051, pp. 1302-1310.

Henriksen, Andrél (2018), «Using fitness trackers and smartwatches to measure physical activity in research: analysis of consumer wrist-worn wearables», Journal of medical Internet research, No. 20.3, pp. e110.

Hills, Andrew P, Dengel, Donald R. & Lubans, David (2015), «Supporting public health priorities: recommendations for physical education and physical activity promotion in schools», Progress in cardiovascular diseases, No. 57.4, pp. 368-374.

Hooke, Mary C. (2016), «Use of a fitness tracker to promote physical activity in children with acute lymphoblastic leukemia», Pediatric blood & cancer, No. 63.4, pp. 684-689.

Janssen, Ian & Leblanc, Allana G. (2010), «Systematic review of the health benefits of physical activity and fitness in school-aged children and youth», International journal of behavioral nutrition and physical activity, No. 7.1, pp. 40.

Wright, Stephen P. et al. (2017), «How consumer physical activity monitors could transform human physiology research», American Journal of Physiology-Regulatory, Integrative and Comparative Physiology, No. 312.3, pp. R358-R367.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-30

Як цитувати

Мандюк, А. (2019). Використання фітнес-трекерів для визначення обсягу рухової активності учнів загальноосвітніх шкіл віком 15–16 років. Слобожанський науково-спортивний вісник, (3(71), 43–47. https://doi.org/10.15391/snsv.2019-3.007

Номер

Розділ

Статті