Оптимізація навчального процесу з фізичного виховання студентів підготовчої групи на підставі індивідуальних вентиляторних характеристик

Автор(и)

  • Ірина Михайлівна Белоусова [Irina Belousova] Таврійський національний університет ім. В. І. Вернадського, Україна
  • Юрій Олександрович Буков [Yuriy Bukov] Таврійський національний університет ім. В. І. Вернадського, Україна

Ключові слова:

студенти, фізичне виховання, оптимізація, вентиляція, фізична працездатність, капнограма

Анотація

Методом капнографії виявлені вентиляційні розлади, які призводять до обмеження пристосувальних можливостей у студентів підготовчої групи, та розроблено методичні рекомендації, спрямовані на корекцію функціональних резервів респіраторної системи з урахуванням індивідуальних особливостей. В якості критеріїв, що дозволяють оцінити рівень функціонального стану системи зовнішнього дихання, використовували показники капнограми, за даними якої визначали тип вентиляції і судили про адекватність альвеолярної вентиляції рівню метаболізму. Для студентів з гіпокапнічним типом вентиляції рекомендовано використання методів корекції психо-емоційного стану; включення в навчальний процес засобів, що сприяють акумуляції метаболічної вуглекислоти в організмі. Для студентів з гіперкапнічним типом вентиляції рекомендовані дихальні техніки, що надають стимулюючий вплив на легеневий кровоток.

Посилання

Алиев М. Н. Физическое воспитание студентов с ослабленным здоровьем / М. Н. Алиев, В. П. Аксенов. – Тула, 1993. – 189 с.

Селуянов В. Н. Технология оздоровительной физической культуры / В. Н. Селуянов. – М. : СпортАкадемПресс, 2001.

Володкович С. Л. Современные подходы к совершенствованию учебных программ по физической культуре / С. Л. Володкович, E. H. Сердюкова // Здоровый образ жизни – основа профессионального и творческого долголетия : [междунар. науч.-метод. конф.] – Минск, 2009. – С. 31–32.

Перова Г. М. Исследование эффективности организации учебного процесса по предмету «Физическая культура» для студенток подготовительной группы педагогического вуза : автореф. дис..канд. пед. наук : 13.00.04 / Г. М. Перова. – Коломна, 2004. – 23 с.

Виленский М. Я. Физическая культура студента / М. Я. Виленский, А. И. Зайцев, В. И. Ильинич. – М. : Гайдарики, 2001. – 87 с.

Дмух О. В. Формирование потребностей в здоровом образе жизни студентов сибирского федерального университета / О. В. Дмух, И. Ю. Бирдигулова, Л. А. Гольм // Слобожанський науково-спортивний вісник : [науково-теоретичний журнал.] – Харків : ХДАФК, 2009. – № 3. – С. 56–58.

Міронов А. О. Проблема мотивації студентської молоді до занять фізичною культурою / А. О. Миронов, Л. І. Симоненко, С. І. Федотенко // Слобожанський науково-спортивний вісник : [науково-теоретичний журнал.] – Харків : ХДАФК, ХДАФК, 2011. – № 2. – С. 22–25.

Круцевич Т. Ю. Методы исследования индивидуального здоровья детей и подростков в процессе физического воспитания / Круцевич Т. Ю. – К. : Олимпийская литература, 1999. – 232 с.

Агаджанян Н. А. Функции организма в условиях гипоксии гиперкапнии / Н. А. Агаджанян, А. И. Елфимов. – М. : Медицина, 1986. – 272 с.

Бяловский Ю. Ю. Капнография в общеврачебной практике / Ю. Ю. Бяловский, В. Н. Абросимов. – Рязань. : Дело, 2007. – 142 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-02-28

Як цитувати

Белоусова [Irina Belousova] І. М., & Буков [Yuriy Bukov] Ю. О. (2013). Оптимізація навчального процесу з фізичного виховання студентів підготовчої групи на підставі індивідуальних вентиляторних характеристик. Слобожанський науково-спортивний вісник, (1(34), 60–63. вилучено із https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/18079

Номер

Розділ

Статті