Порівняльний аналіз стану здоров’я студентів II та IV курсів у період навчання у закладах вищої освіти

Автор(и)

  • Анатолій Сеймук
  • Олександр Нестеренко
  • Артур Нестеренко

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2019-5.006

Ключові слова:

стан здоров’я, фізичне виховання, навчання, стомлення, працездатність

Анотація

Мета: вивчення стану здоров’я студентів у період навчання у ЗВО.

Матеріали і методи: у досліджені взяли участь 141 студент економічного факультету (віком 18–23 років) технічного ЗВО. Через кожний рік навчання з 1 по 5 курс проводилося їх обстеження із використанням: методів вивчення проблеми управління; традиційних методів; комплексу педагогічних, психологічних, психофізіологічних, соціологічних та медичних методів; методів математичної статистики.

Результати: матеріали дослідження дозволили виявити фактори, які негативно впливають на стан здоров’я студентів. Порівняльний аналіз отриманих результатів обстеження студентів II і IV курсів виявив погіршення стану здоров’я студентів на четвертому курсі.

Висновки: скасування занять з фізичного виховання в студентів IV курсу, високий рівень нервово-емоційної напруженості у період сесії, значне зменшення їх рухової активності та виявлені інші стрес-фактори негативно впливають на стан здоров’я студентів, що потребує відновлення занять з фізичного виховання на старших курсах.

Посилання

Вакарчук, І.О. (2008), "Стан, проблеми, перспективи розвитку фізичного виховання і спорту у вузах України (концепція Мін-ва освіти і науки України)", Фізичне виховання і спортивне вдосконалення студентів: сучасні інноваційні технології, Р.Т. Раєвський (ред.), Наука і техніка, Одеса, С. 21-23.

Віровський, Л.П. (2008), "Фізична активність студентів вищих навчальних закладів як засіб подолання екзаменаційних стресів", Фізичне виховання і спортивне вдосконалення студентів: сучасні інноваційні технології, Р.Т. Раєвський (ред.), Наука і техніка, Одеса, С. 105-109.

Вольєва, Н.П. (2011), "Захворюваність студентів вищих навчальних закладів, які належать до спеціальних медичних груп", Спортивна наука України: електрон. наук. фах. вид., № 6, С. 3-11, режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/SNU/2011-6/11vnptsg.pdf.

Лазоришинець, В. (2019), "Серцеві хвороби в Україні щодва роки вбивають населення великого міста – експерт", режим доступу: https://www.ukrinform.ua/rubric-culture/2565152-sercevi-hvorobi-v-ukraini-sodva-roki-vbivaut-naselenna-velikogo-mista-kardiohirurg.html (доступно на 02.09.2019).

Коваленко, В. (2019), "В Україні показники смертності через хвороби серця є одними з найвищих у світі", Укрінформ, режим доступу: https://www.ukrinform.ua/rubric-culture/2544198-v-ukraini-pokazniki-smertnosti-cerez-hvorobi-serca-e-odnimi-z-najvisih-u-sviti.html (доступно на 02.09.2019).

Купер, К. (1989), Аэробика для хорошего самочувствия, перевод с англ., Физкультура и спорт, Москва.

Нифонтова, Л.Н. (1994), Физическая культура как средство здравостроения, профессиональной адаптации и реабилитации трудящихся, Москва.

Пирогова, Е.А., Иващенко, Л.Я., Страпко, Н.П. (1988), Влияние физических упражнений на работоспособность и здоровье человека, Здоров’я, Київ.

Сеймук, А.А. (2012), Помоги себе сам. Заповеди для здоровья и души, РИА Дніпро-VAL, Днепропетровск.

Сеймук, А.А., Хаджинов, В.А. (2014), Психічна регуляція та фізичні вправи в процесі напруженої розумової діяльності: навч. посібн., Журфонд, Днепропетровск.

Федчишин, Н.Є. (2013), "Хвороби системи кровообігу: динаміка поширеності в Україні та Тернопільській області", Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, № 1(55), С. 53-55.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-31

Як цитувати

Сеймук, А., Нестеренко, О., & Нестеренко, А. (2019). Порівняльний аналіз стану здоров’я студентів II та IV курсів у період навчання у закладах вищої освіти. Слобожанський науково-спортивний вісник, (5(73), 40–44. https://doi.org/10.15391/snsv.2019-5.006

Номер

Розділ

Статті