Удосконалення технічної майстерності гімнасток 8–9 років у вправах з булавами

Автор(и)

  • Альфія Дейнеко
  • Олеся Шевчук
  • Алла Архипова

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2020-1.004

Ключові слова:

художня гімнастика, гімнастки 8–9 років, організаційно-педагогічна технологія, вправи з булавами, технічна майстерність

Анотація

Мета: обґрунтувати ефективність використання організаційно-педагогічної технології, яка підвищує рівень технічної підготовленості гімнасток 8–9 років у вправах з булавами та сприяє формуванню у них позитивного ставлення до занять художньою гімнастикою.

Матеріал і методи: у досліджені прийняли участь спортсменки 8–9 років, які займаються художньою гімнастикою. Контрольна група склала 10 гімнасток і експериментальна – 10 гімнасток. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел; педагогічні спостереження, тестування рівня технічної підготовленості у вправах з булавами, експеримент; метод експертного оцінювання; методи математичної статистики.

Результати: розроблено авторську організаційно-педагогічну технологію «Вправи з булавами», яка підвищує рівень технічної підготовленості юних гімнасток у вправах з булавами та забезпечує стійкий інтерес до виконання гімнастичних вправ. Виявлено позитивний вплив використання запропонованих організаційно-педагогічних заходів, які сприяють підвищенню рівня технічної підготовленості гімнасток 8–9 років у вправах з булавами, точності рухів, розвитку відчуття ритму.

Висновки: проведений аналіз результатів дослідження свідчить, що використання організаційно-педагогічної технології «Вправи з булавами» підвищує рівень технічної майстерності юних гімнасток у вправах з булавами та сприяє формуванню у них позитивного ставлення до занять художньою гімнастикою.

Посилання

Технічний комітет з художньо гімнастики: FIG (2017), Правила змагань з художньої гімнастки (2017–2020).

Винер, И.А. (2003), Подготовка высококвалифицированных спортсменок в художественной гимнастике: автореф. дис. канд. пед. наук, СПб, 24 с.

Андрєєва, Р.І. (2011), Технологія навчання техніки вправ з обручем на основі спеціальної фізичної підготовки юних гімнасток: автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту, ХДАФК, Харків, 21 c.

Сутула, В.О., Дейнеко, А.Х., Рябченко, О.В. (2019), «Підвищення культури виконання змагальних композицій юними гімнастками за рахунок використання нетрадиційних засобів підготовки», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 2(70), C. 44-49, doi:10.15391/snsv.2019-2.007.

Дейнеко, А.Х., Рябченко, О.В. (2019), «Оптимізація методики навчання поворотам юних гімнасток з урахуванням рівня розвитку здатності зберігати рівновагу», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 4(72), C. 11-16, doi:10.15391/snsv.2019-4.002.

Дейнеко, А.Х., Красова, І.В. (2018), «Зміни рівня координаційної підготовленості гімнасток 10–12 років у результаті використання спеціальних вправ на тренажері "Bоsu Balance Trainer"», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 4(66), C. 19-24, doi:10.15391/snsv.2018-4.003.

Муллагильдина, А.Я. (2017), «Влияние сенсомоторной координации на техническую подготовленность юных спортсменок в художественной гимнастике», Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 2(58), С. 62-66, doi:10.15391/snsv.2017-2.011

Шевчук, О.К. (2019), «Сучасний стан та тенденції розвитку вправ з булавами в художній гімнастиці», Сучасні погляди студентської молоді на фізичну культуру, спорт та здоров’я людини: збірник тез наукової конференції, ХДАФК, Харків, С. 51-52.

Білокопитова, Ж.А., Нестерова, Т.В., Дерюгіна, А.М., Бєзсонова, В.А. (1999), Художня гімнастика: навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих шкіл Олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності, Республіканський науково-методичний кабінет, Київ.

Андрєєва, Н.О. (2015), Удосконалення техніки виконання вправ з м’ячем на етапі попередньої базової підготовки в художній гімнастиці: автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту, Київ, 26 c.

Кизім, П., Батєєва, Н. (2016), «Удосконалення технічної підготовки спортсменок у художній гімнастиці засобами акробатики на етапі попередньої базової підготовки», Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 5(55), С. 41-46, doi:10.15391/snsv.2016-5.007.

Андрєєва, Р.І., Леонова, В.А. (2008), «Проблеми предметної підготовки в художній гімнастиці», Актуальні проблеми юнацького спорту: Матеріали VI Всеукр. наук.-практ. конф., ХДУ, Херсон, С. 115-118.

Муллагільдіна, А.Я., Красова, І.В. (2018), «Технічна підготовка спортсменок 10-11 років в художній гімнастиці у вправах з булавами», Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, № 4(98), С. 114-118.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-29

Як цитувати

Дейнеко, А., Шевчук, О., & Архипова, А. (2020). Удосконалення технічної майстерності гімнасток 8–9 років у вправах з булавами. Слобожанський науково-спортивний вісник, (1(75), 25–29. https://doi.org/10.15391/snsv.2020-1.004

Номер

Розділ

Статті