Удосконалення технічної майстерності гімнасток 8–9 років у вправах з булавами
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2020-1.004Ключові слова:
художня гімнастика, гімнастки 8–9 років, організаційно-педагогічна технологія, вправи з булавами, технічна майстерністьАнотація
Мета: обґрунтувати ефективність використання організаційно-педагогічної технології, яка підвищує рівень технічної підготовленості гімнасток 8–9 років у вправах з булавами та сприяє формуванню у них позитивного ставлення до занять художньою гімнастикою.
Матеріал і методи: у досліджені прийняли участь спортсменки 8–9 років, які займаються художньою гімнастикою. Контрольна група склала 10 гімнасток і експериментальна – 10 гімнасток. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел; педагогічні спостереження, тестування рівня технічної підготовленості у вправах з булавами, експеримент; метод експертного оцінювання; методи математичної статистики.
Результати: розроблено авторську організаційно-педагогічну технологію «Вправи з булавами», яка підвищує рівень технічної підготовленості юних гімнасток у вправах з булавами та забезпечує стійкий інтерес до виконання гімнастичних вправ. Виявлено позитивний вплив використання запропонованих організаційно-педагогічних заходів, які сприяють підвищенню рівня технічної підготовленості гімнасток 8–9 років у вправах з булавами, точності рухів, розвитку відчуття ритму.
Висновки: проведений аналіз результатів дослідження свідчить, що використання організаційно-педагогічної технології «Вправи з булавами» підвищує рівень технічної майстерності юних гімнасток у вправах з булавами та сприяє формуванню у них позитивного ставлення до занять художньою гімнастикою.
Посилання
Технічний комітет з художньо гімнастики: FIG (2017), Правила змагань з художньої гімнастки (2017–2020).
Винер, И.А. (2003), Подготовка высококвалифицированных спортсменок в художественной гимнастике: автореф. дис. канд. пед. наук, СПб, 24 с.
Андрєєва, Р.І. (2011), Технологія навчання техніки вправ з обручем на основі спеціальної фізичної підготовки юних гімнасток: автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту, ХДАФК, Харків, 21 c.
Сутула, В.О., Дейнеко, А.Х., Рябченко, О.В. (2019), «Підвищення культури виконання змагальних композицій юними гімнастками за рахунок використання нетрадиційних засобів підготовки», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 2(70), C. 44-49, doi:10.15391/snsv.2019-2.007.
Дейнеко, А.Х., Рябченко, О.В. (2019), «Оптимізація методики навчання поворотам юних гімнасток з урахуванням рівня розвитку здатності зберігати рівновагу», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 4(72), C. 11-16, doi:10.15391/snsv.2019-4.002.
Дейнеко, А.Х., Красова, І.В. (2018), «Зміни рівня координаційної підготовленості гімнасток 10–12 років у результаті використання спеціальних вправ на тренажері "Bоsu Balance Trainer"», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 4(66), C. 19-24, doi:10.15391/snsv.2018-4.003.
Муллагильдина, А.Я. (2017), «Влияние сенсомоторной координации на техническую подготовленность юных спортсменок в художественной гимнастике», Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 2(58), С. 62-66, doi:10.15391/snsv.2017-2.011
Шевчук, О.К. (2019), «Сучасний стан та тенденції розвитку вправ з булавами в художній гімнастиці», Сучасні погляди студентської молоді на фізичну культуру, спорт та здоров’я людини: збірник тез наукової конференції, ХДАФК, Харків, С. 51-52.
Білокопитова, Ж.А., Нестерова, Т.В., Дерюгіна, А.М., Бєзсонова, В.А. (1999), Художня гімнастика: навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих шкіл Олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності, Республіканський науково-методичний кабінет, Київ.
Андрєєва, Н.О. (2015), Удосконалення техніки виконання вправ з м’ячем на етапі попередньої базової підготовки в художній гімнастиці: автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту, Київ, 26 c.
Кизім, П., Батєєва, Н. (2016), «Удосконалення технічної підготовки спортсменок у художній гімнастиці засобами акробатики на етапі попередньої базової підготовки», Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 5(55), С. 41-46, doi:10.15391/snsv.2016-5.007.
Андрєєва, Р.І., Леонова, В.А. (2008), «Проблеми предметної підготовки в художній гімнастиці», Актуальні проблеми юнацького спорту: Матеріали VI Всеукр. наук.-практ. конф., ХДУ, Херсон, С. 115-118.
Муллагільдіна, А.Я., Красова, І.В. (2018), «Технічна підготовка спортсменок 10-11 років в художній гімнастиці у вправах з булавами», Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, № 4(98), С. 114-118.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Kharkiv State Academy of Physical Culture
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.