Зміна показників розвитку гнучкості учнів 13–15 років під впливом диференційованого навчання
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2020-1.006Ключові слова:
гнучкість, диференціація, фізичне виховання, школярі середніх класівАнотація
Мета: визначити ступінь впливу диференційованого навчання на рівень гнучкості учнів 7−9-х класів.
Матеріал і методи: теоретичний аналіз та узагальнення науково-методичної літератури; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. У дослідженні приймали участь 226 дітей 13−15 років.
Результати: у ході попереднього дослідження виявлено «низький» рівень розвитку гнучкості учнів 7–9-х класів. У віковому аспекті встановлено хвилеподібну динаміку змін, але ці розрізнення, в основному, не достовірні (р>0,05). У статевому аспекті встановлено, в основному, вірогідне превалювання показників дівчат над даними хлопців (р<0,01; 0,001). Після педагогічного експерименту встановлено, що показники гнучкості школярів основних груп покращилися і ці зміни статистично достовірні (р<0,05−0,001).
Висновки: вірогідні зміни показників розвитку гнучкості свідчать про ефективність впровадження диференційованих рухових завдань з урахуванням індивідуальних можливостей учнів 7−9-х класів.
Посилання
Ажиппо, О., Кузьменко, І. (2015), "Факторна структура функціонального стану сенсорних систем учнів 6-х класів", Спортивна наука України, № 1(65), С. 7-11.
Ажиппо, О.Ю. (2015), "Роль і місце фізичного виховання школярів у формуванні навичок здорового способу життя", Педагогіка та психологія: збірник наукових праць, Вип. 47, С. 290-300.
Бала, Т.М. (2011), "Динаміка рівня розвитку гнучкості школярів 7-8-х класів під впливом вправ чирлідингу", Фізична культура, спорт та здоров’я нації, Вип. 12, Т. 1, С. 91-96.
Бала, Т.М., Сванадзе, А.С., Кузьменко, І.О. (2017), "Рівень фізичної підготовленості школярів 10-11-х класів", Науковий часопис Національного пед. університету імені М. П. Драгоманова, Вип. 6(88), С. 10-13.
Боднар, І. (2015), "Обґрунтування тестів і нормативів системи поточного контролю фізичної підготовленості і здоров’я учнів середнього шкільного віку", Науковий часопис Національного педагогічного університеті імені М. П. Драгоманова, Вип. 10 (65), С. 31-35.
Боднар, І.Р., Стефанишин, М.В., Петришин, Ю.В. (2016), "Оцінювання рівня фізичної підготовленості учнів старших класів з урахуванням показників фізичного розвитку", Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, № 6, С. 9-17.
Боднар, І., Стефанишин, М. (2016), "Зміни психоемоціного стану школярів у умовах застосування диференційованих нормативів фізичної підготовленості", Фізична активність, здоров’я і спорт, № 3(25), С. 3-11.
Волков, Л.В. (2002), Теория и методика детского и юношеского спорта, Олимпийская литература, Киев.
Джангобекова, Х., Вовканич, Л., Музика, Ф. (2014), "Вплив позакласних занять з бадмінтону, бігу та спортивних танців на розвиток рухових якостей підлітків», Спортивна наука України, № 2(60), С. 3-9.
Задворний, Б.Р. (2016), "Стретчинг як спосіб урізноманітнення уроків фізичного виховання в школі", Науковий часопис Національного пед. університету імені М. П. Драгоманова, Вип.3(72), С. 127-130.
Земцова, І.І. (2008), Спортивна фізіологія, Олимпийская литература, Киев.
Круцевич, Т.Ю. (2012), "Концепція удосконалення програм з фізичної культури в загальноосвітній школі", Фізичне виховання в школі, № 2, С. 9-11.
Круцевич, Т., Ткачук, С., Нападій, А. (2016), "Планування навчального процесу з фізичної культури учнів середніх класів в загальноосвітніх навчальних закладах", Теорія і методика фізичного виховання і спорту, № 1, С. 36-42.
Мамешина, М.А. (2018), "Вплив багаторівневої системи диференційованого навчання на рівень розвитку окремих рухових здібностей школярів 7−9-х класів", Матеріали XXXVII Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації», Вип. 37, С. 255-262.
Мамешина, М.А. (2018), "Динаміка показників розвитку координаційних здібностей школярів 7−9-х класів під впливом багаторівневої системи диференційованого навчання", Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, Вип. 10(104)18, С. 49-55.
Москаленко, Н.В. (2014), Фізичне виховання молодших школярів, Інновація, Дніпропетровськ.
Москаленко, Н.В., Єлісєєва, Д.С., (2014), "Аналіз рівня соматичного здоров’я дітей старшого шкільного віку", Вісник Чернігівського національного педагогічного університету, В. 118, Т. III, С. 189-192.
Петришин, Ю., Дацків, П. (2014), "Показники рівня фізичної підготовленості учнів середнього шкільного віку", Спортивна наука України, № 1(59), С. 3-7.
Сергієнко, Л.П. (2001), Тестування рухових здібностей школярів, Олімпійська література, Київ.
Сітовський, А.М. (2006), "Диференційована фізична підготовка учнів 7-х класів з урахуванням темпів їхнього біологічного розвитку", Молода спортивна наука України, Вип. 10, Т. 1, С. 113-117.
Сороколіт, Н. (2017), "Впровадження варіативних модулів навчальної програми з фізичної культури в учнів 8-х класів", Спортивний вісник Придніпров’я, № 3, С. 184-188.
Mameshina, M. (2016), "Condition of physical health of pupils of the 7th-8th classes of the comprehensive school", Slobozhanskyi herald of science and sport, 5(55), pp. 47-52.
Masliak, I.P. (2015), "Quickness and endurance fitness of pedagogic college girl students under influence of cheer-leading", Physical Education of Students, No. 4, pp. 24-30, doi: 10.15561/20755279.2015.0404.
Maslyak, I.P., Shesterova, L.Ye., Kuzmenko, I.A., Bala, T.M., Mameshina, M.A., Krivoruchko, N.V. & Zhuk, V.O. (2016), "The Influence of the vestibular analyzer functional condition on the physical fitness of school-age children", Sport science. International scientific journal of kinesiology, Vol. 9(2), рр. 20-27.
Masliak, I.P. & Mameshina, M.A. (2018), "Physical health of schoolchildren aged 14-15 years old under the influence of differentiated education", Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, Vol. 22(2). рр. 92-98, doi: 10.1556 1/18189172.2018.0205.
Filenko, L.V., Filenko, I.U. & Martirosyan, A.A., (2013), "Research of indexes of physical development, physical preparedness and functional state of students aged 10-11 years under the influence of engagement in rugby-5", Pedagogics, psychology, medicalbiological problems of physical training and sports, No. 6, pp. 53-58, doi:10.6084/m9.figshare.714940
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Kharkiv State Academy of Physical Culture
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.