Дослідження можливостей використання 6-хвилинного веслування на ергометрі Concept2 для оцінки рівня витривалості у студентів
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2020-1.007Ключові слова:
студент, 6-хвилинний тест, веслування, ергометр Concept2, індекс маси тіла, витривалість, фізичне вихованняАнотація
Мета: дослідити можливості використання у фізичному вихованні студентів 6-хвилинного веслування на ергометрі Concept2 із визначенням довжини дистанції, яку долають студенти, та розробити шкалу для оцінки рівня витривалості.
Матеріал і методи: у дослідженні брали участь студенти Чорноморського національного університету імені Петра Могили (Миколаїв) (n=200), серед яких студентів з України – 125 (n=69 юнаків; n=56 дівчат) та студентів з Індії – 75 осіб (n=48 юнаків; n=27 дівчат). Тестування проводилося на веслувальних ергометрах Concept2 на водно-спортивному комплексі. Використовувалися методи: аналіз наукових джерел, метод аналогії, педагогічне тестування, антропометричне вимірювання та методи математичної статистики.
Результати: досліджено застосування 6-хвилинного тесту з ходьбою з метою визначення функціональних можливостей; використання веслувального ергометру для визначення часу, за який долається студентами дистанція 1000 м, 500 м. Нами запропоновано використання ергометру Concept2 для оцінки рівня витривалості у студентів, розроблено 5-бальну шкалу; визначено довжину дистанції, яку долали студенти за 6 хвилин веслування на ергометрі. Визначено відмінності у фізичному розвитку студентів з України та Індії.
Висновки: підтверджено можливість застосування веслувальних ергометрів у системі фізичного виховання студентів. Виявлено кореляційні зв’язки між масою тіла та довжиною дистанції, яку долали студенти за 6 хвилин на веслувальному ергометрі. Звернено увагу на відмінності показників довжини дистанції (м), яку долали студенти Індії (1210,50±113,40) та України (1391,32±113,69).
Посилання
Абросимов, В.Н., Перегудова, Н.Н., Косяков, А.В. (2019), "Оценка функциональных показателей дыхательной системы у пациентов с хронической обструктивной болезнью легких при проведении 6-минутного шагового теста", Наука молодых (Eruditio Juvenium), Т. 7, № 3, С. 323-331, doi:10.23888/HMJ201973323-331.
Адміністрація Президента України (2016), Указ Президента України Про Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року "Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація", № 42/2016, Адміністрація Президента України, Київ.
Бондаренко, І.Г. (2008), "Особливості взаємозв’язків показників індексів та результатів традиційного тестування рівня фізичної підготовленості студентів МДГУ", Молода спортивна наука України, Т. 2, № 12, С. 39-43.
Ігнатенко, Н.В. (2015), Розвиток фізичної витривалості студентів вищих навчальних закладів з використанням різних рухових режимів : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.02 − теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я), Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, Київ, 2015, 20 с.
Міністерство молоді та спорту України (2018), Наказ 04 жовтня 2018 року № 4607 Про затвердження тестів і нормативів для осіб, щорічне оцінювання фізичної підготовленості яких проводиться на добровільних засадах, Інструкції про організацію його проведення та форми Звіту про результати його проведення", Міністерство молоді та спорту України, Київ.
Миколаївське обласне відділення (філія) Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти та науки України (2020), Наказ №10 від «31» січня 2020 р. Про затвердження Плану організаційно-практичних заходів щодо реалізації Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація» в закладах освіти Миколаївської області на 2020 рік, Миколаївське обласне відділення (філія) Комітету з фізичного виховання та спорту МОН України, Миколаїв.
Сабіров, О.С., Пантік, В.В., Гац, Г.А. (2016), "Стан фізичного розвитку студентів вищих навчальних закладів", Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць, № 3 (35), С. 60-65.
Самокиш, І.І. (2017), "Основні проблеми моніторингу функціональних можливостей студентів вишів під час навчально-виховного процесу фізичного виховання", Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 5К (86), С. 295-299.
Сенкевич, В.А., Авербах, О.А. (2018), "Аналіз ефективності оцінювання фізичної підготовленості студентів вищих закладів освіти", Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К (97), С. 508-512.
Сергієнко, В.М. (2015), Система контролю рухових здібностей студентської молоді: теорія і методологія фізичного виховання, Сумський державний університет, Суми.
Трушенко, Н.В. (2018), "Тест с 6-минутной ходьбой: кому и зачем?", Астма и аллергия, № 4, режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/n/test-s-6-minutnoy-hodboy-komu-i-zachem (дата звернення: 23.01.2020).
Ajiboye Olufunke A., Anigbogu Chikodi N., Ajuluchukwu Jane N. & Jaja Smith I. (2014), Prediction equations for 6-minute walk distance in apparently healthy Nigerians. Hong Kong Physiotherapy Journal, (32) pp. 65-72, https://doi.org/10.1016/j.hkpj.2014.04.003.
Choszcz, D, Podstawski, R. & Konopka, S. (2012), Modeling of anthropometric determinants of rowing ergometer performance on a distance of 500 meters for physically inactive males. Journal of Physical Education and Sport, No. 12(3), Art 42, pp. 274-283, doi:10.7752/jpes.2012.03042.
Patrick J. VanBeveren & Dale Avers (2012), "Exercise and physical activity for older adults" Geriatric Physical Therapy (Third edition), St. Louis, Missouri: Elsevier/Mosby, pp. 64-85, doi: 10.1016/B978-0-323-02948-3.00014-6.
Casillas, J.M., Hannequin, A. Besson, D., Benaïm, S., Krawcow, C., Laurent, Y. & Gremeaux, V. (2013), "Walking tests during the exercise training: Specific use for the cardiac rehabilitation", Annals of Physical and Rehabilitation Medicine, Vol. 56, Issue 7-8, pp. 561-575, doi: 10.1016/j.rehab.2013.09.003
Podstawski, R., Choszcz, D., Siemianowska, E. & Skibniewska, K.A. (2012), "Determining the effect of selected anthropometric parameters on the time needed to cover 1000 m on a rowing ergometer by physically inactive young women", Isokinetics & Exercise Science, Vol. 20, No. 3, pp. 197-204, doi: 10.3233/IES-2012-0459.
Podstawski, R.., Choszcz, D., Konopka, S., Klimczak, J. & Starczewski M. (2014), "Anthropometric determinants of rowing ergometer performance in physically inactive collegiate females.", Biology of Sport, No. 31(4), pp. 315-321, doi: 10.5604/20831862.1133936.
Shirley, P.C. Ngai, Alice Y.M. Jones & Sue C. Jenkins (2014), "Regression equations to predict 6-minute walk distance in Chinese adults aged 55–85 years", Hong Kong Physiotherapy Journal, No. (32), pp. 58-64, doi: 10.1016/j.hkpj.2014.04.001.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Kharkiv State Academy of Physical Culture
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.