Ефективність фізичної терапії при вегетативній дисфункції у підлітків

Автор(и)

  • Катерина Соболенко
  • Олексій Гончаров
  • Андрій Літовченко
  • Лариса Жукова

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2020-1.008

Ключові слова:

фізична терапія, підлітки, вегетативна дисфункція

Анотація

Мета: на підставі узагальнення результатів сучасної вітчизняної та зарубіжної науково-методичної літератури розробити програму фізичної терапії для підлітків з вегетативною дисфункцією.

Матеріал і методи: під нашим спостереженням знаходилося 30 хлопців 15–17 років з діагнозом вегето-судинна дистонія. Згідно мети та завдань дослідження застосовували антропометричні методи, стан опорно-рухового апарату вивчали за допомогою індексу сутулості та оцінки постави REEDCO, статичне балансування визначали за пробою Бондаревського, розраховували індекс Кердо, використовували методи математичної статистики.

Результати: було розроблено програму фізичної терапії, до якої входили засоби кінезіотерапії, елементи психотерапії і аутотренінгу, постізометрична релаксація. Після застосування програми фізичної терапії у підлітків зменшилися скарги на головний біль, запаморочення. Динаміка оцінки постави та індексу сутулості вказала на достовірне покращення всіх досліджуваних показників, з боку серцево-судинної системи спостерігали зменшення показника частоти серцево-судинних скорочень, збільшення цифр систолічного артеріального тиску та показника індексу Кердо.

Висновки: програму фізичної терапії було розроблено з урахуванням принципів фізичної терапії, ефективність програми підтверджено покращенням емпіричних параметрів, показників стану опорно-рухового апарату, серцево-судинної системи та якості життя, знижених унаслідок вегетативної дисфункції.

Посилання

Епифанов, В.А. (2006), Лечебная физическая культура: учебное пособие для Вузов, Москва.

Іванова, Л.І. (2009), Методика фізичного виховання у спеціальних медичних групах. Навчальний посібник, Киев.

Леженко, Г.О., Пашкова, О.Є. (2011), "Вегетативні дисфункції у дітей. Патогенез, діагностика і терапевтична тактика", Дитячий лікар, № 4 (11), С. 20-32.

Попов, С.Н., Валеев, Н.М., Гарасеева, Т.С. и др. (2008), Лечебная физическая культура, С.Н. Попов (ред.), Москва.

Маргазин, В.А., Коромыслов, А.В., Лобов, А.Н. и др. (2015), Лечебная физическая культура при заболеваниях сердечно-сосудистой и дыхательной систем, В.А. Маргазин и А.В. Коромыслов (ред.), С.-Пб.

Литвиненко, Н.В. (2012), "Современный взгляд на проблему вегетативной дисфункции", Здоровя України, № 6, С. 49.

Рубан, Л.А. (2014), "Діагностичні аспекти та профілактика вегето-судинної дистонії у студентів. Актуальні проблеми медико-біологічного забезпечення фізичної культури та спорту", Збірник статей науково-практичної I інтернет-конференції, 24 квітня 2014 р., ХДАФК, Харків, С. 98-105.

Рубан, Л.А., Іванов І.В., Сенченко К.Є. (2016), Сучасні методи дослідження у спорті. Частина ІІ (на прикладі використання КардіоЛаб та Спіроком), Харків.

Рубан, Л.А., Рубан, В.О. (2017), "Функціональний стан серцево-судинної системи, як діагностичний маркер вегетативної дисфункціїу школярів", Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура, Вип. 25-26, С. 263-268.

Laparidis, K., Lapousis, G., Mougios, V., Tokmakidis, S. & Petsiou, E. (2010), "A school-based intervention program for improving the risk factors for cardiovascular disease at ages 12 to 16", Journal of Physical Education and Sport, Vol. 27, No. 2, pp. 101-109.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-29

Як цитувати

Соболенко, К., Гончаров, О., Літовченко, А., & Жукова, Л. (2020). Ефективність фізичної терапії при вегетативній дисфункції у підлітків. Слобожанський науково-спортивний вісник, (1(75), 49–52. https://doi.org/10.15391/snsv.2020-1.008

Номер

Розділ

Статті