Тхеквондо в системі фізичного виховання дітей з ослабленим здоров’ям

Автор(и)

  • Людмила Михайлівна Букова [Ludmila Bukova] Таврійський національний університет ім. В. І. Вернадського, Україна
  • Ірина Михайлівна Белоусова [Irina Belousova] Таврійський національний університет ім. В. І. Вернадського, Україна

Ключові слова:

тхеквондо, додаткова освіта, фізичний розвиток, фізична підготовленість, функціональний стан, рівень тривожності

Анотація

Розглянуті питання використання занять тхэквондо (ВТФ) у системі додаткової освіти загальноосвітніх шкіл,  які дозволяють вирішити ряд завдань, спрямованих на розширення функціональних можливостей організму та зниження загального рівня захворюваності дітей. Доведено ефективність застосування цього єдиноборства на підставі вивчення рівня фізичного розвитку, функціонального стану нервово-м’язової і серцево-судинної систем, рівня фізичної підготовленості, а також рівня тривожності дітей. Оздоровчим ефектом дії занять з’явилося підвищення показників гнучкості хребта, рівня фізичної підготовленості, рівня координації рухів, зростання функціональних можливостей серцево-судинної системи. У дітей, що займалися тхэквондо, відмічено підвищення стійкості й урівноваженості нервових процесів, зняття властивої віку підвищеної збудливості.

Посилання

Волков В. М. К проблеме развития спортивных способностей / В. М. Волков // Теория и практика физической культуры. – 2003. – № 5. – С. 41–43.

Гаврилюк В. О. Використання в навчанні фізичної культури східних єдиноборств як засобу формування мотивації здорового способу життя та самовдосконалення особстості учнів / В. О. Гаврилюк, Ф. Г. Опанасюк // Слобожанський науково-спортивний вiсник : [наук.-теор. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2012. – №5(1) – С. 7–11.

Голов В. А. Организационно-педагогические формы физической культуры в структуре физкультурной деятельности учащейся молодежи / В. А. Волков. – Сыктывкар : СыктГУ, 2006. – 91 с.

Казначеев В. П. Здоровье нации / Казначеев В. П. – Москва : Наука, 1996. – 94 с.

Качашкин В. М. Физическое воспитание в начальной школе / В. М. Качашкин. – Москва : Просвещение, 1983. – 241 с.

Макарова Г. А. Спортивная медицина / Г. А. Макарова. – Москва : Советский спорт, 2003. – 478 с.

Мельников В. М. Введение в экспериментальную психологию личности / В. М. Мельников, Л. Т. Ямпольский. – М. : Просвещение, 1985. – 319 с.

Максименко С. Психічне здоров’я дітей. Авторські програми по психології. Київ «Шкільнй світ», 2002. – С. 4–9.

Москаленко Н. Сучасні підходи до організації физкультурно-озодоровчої роботи з дітьми молодшого шкільного віку / Н. Москаленко // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2007. – № 1. – С. 16–20.

Никитюк Б. А. Факторы роста и морфофункционального созревания организма / Б. А. Никитюк. – Москва : Наука, 1998. – 130 с.

Сон Дук Сунг. Тэквондо. Базовый курс / Дук Сунг Сон, Роберт Дж. Кларк. – Москва : Фаир-Пресс Гранд, 2004. – 383 с.

Тверских В. В. Физическая культура. Элективный курс «Тхэквондо с оздоровительной направленностью» : [учебно-методический комплекс для студентов вузов] / В. В. Тверских. – Тюмень : ТОГИРРО, 2006. – 85 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-12-30

Як цитувати

Букова [Ludmila Bukova] Л. М., & Белоусова [Irina Belousova] І. М. (2013). Тхеквондо в системі фізичного виховання дітей з ослабленим здоров’ям. Слобожанський науково-спортивний вісник, (5(38), 41–44. вилучено із https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/20216

Номер

Розділ

Статті