Ефективність застосування комплексної програми фізичної реабілітації дітей шкільного віку з короткозорістю на санаторному етапі
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2019-6.030Ключові слова:
школярі, міопія, зоровий аналізатор, фізична реабілітація, санаторний етапАнотація
Мета: обґрунтувати та розробити комплексну програму фізичної реабілітації з використанням спеціальних вправ у школярів 10-11 років з короткозорістю на санаторному етапі.
Матеріал і методи: для вирішення поставлених завдань використовувалися такі методи дослідження: огляд літературних джерел; візометрія; рефрактометрія; педагогічне тестування; методи математичної статистики.
Результати: проведені нами дослідження засвідчили, що через 22 дні від початку занять у школярів, які займалися за санаторною програмою реабілітації, відбулося поліпшення показників гостроти зору і рефрактометрії але не достовірно. Тоді як, у школярів експериментальної групи застосування авторської програми, яка включала розроблений комплекс спеціальних вправ для зору, гімнастичні вправи, ранкову гігієнічну гімнастику, дозовану лікувальну ходьбу по місцевості за розвішеними орієнтирами, рухливі ігри і естафети з м’ячем, сприяло покращенню функції зорового аналізатора та показників фізичної підготовленості на санаторному етапі фізичної реабілітації.
Висновки: аналіз показників гостроти зори і рефрактометрії у дітей шкільного віку з короткозорістю, які займалися за авторською програмою фізичної реабілітації, дозволяє констатувати покращення функції зорового аналізатора та деяких показників фізичної підготовленості.
Посилання
Аветисов, Э. С. (2005), Зрительные функции и их коррекция у детей, Москва, Медицина, 278 с.
Аветисов, Э. С. (1986), Близорукость, Москва, Медицина, 233 с.
Ананьєва, Т. Г., Тухар, В. О. (2016), "Застосування фізіотерапевтичних методів у лікуванні міопії у дітей", Фізична реабілітація та рекреаційно- оздоровчі технології, № 3, С. 23-26.
Бутов, Р.С. (2016), Фізична реабілітація дітей шкільного віку з вадами зору в умовах спеціалізованих навчальних закладів: автореф. дис. канд. наук з фіз. вих. і спорту, Київ, 23 с.
Дугіна, Л. (2016), "Вплив засобів фізичної реабілітації на фізичний розвиток дітей з вадами зору", Фізична реабілітація та рекреаційно- оздоровчі технології, № 3, С. 67-72.
Тимчик, О. (2019), "Фізична реабілітація дітей шкільного віку з міопією І-ІІІ ступеню", Спортивна наука та здоров’я людини, № 1 (2), С. 107-119.
Івасик, Н, Курташ, Є. (2010), "Лікувальне плавання, як засіб фізичної реабілітації дітей молодшого шкільного віку з вадами зору", Теорія та методика фізичного виховання, № 3, С. 27-29.
Ромман Хайсам Дж.М. (2015), Фізична реабілітація школярів з функціональними порушеннями зору на постклінічному етапі автореф. дис. канд. наук з фіз. вих. і спорту. Київ, 20 с.
Рубан, Л. A. (2016), "Методи корекції міопії фізичними вправами", Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, № 2, С. 193- 197.
Тейлор, Д., Хойт, К. (2007), Детская офтальмология, Москва, 248 с.
Aslan, U. B., Calik, B. B., Kitiş, A. (2012), "The effect of gender and level of vision on the physical activity level of children and adolescents with visual impairment", Res Dev Disabil. J., № 33(6), С.799-804.
Cochereau, A. (2011), "Screening for visual disorders in pre-primary school" Soins. Pediatr. Pueric., № 261, pp. 24-25.
Walline, J.J., Lindsley, K., Vedilla, S.S. (2012), Myopia. Treatments for Kids Come Up Short or Cause Side Effects, Review of Ortometry, № 149 (1): 316.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Kharkiv State Academy of Physical Culture
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.