Вплив комплексної фітнес-технології на психоемоційний стан жінок другого зрілого віку
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2019-6.037Ключові слова:
фітнес-технології, психоемоційний стан, самопочуття, активність, настрій, танцювальна аеробіка, силовий фітнес, стретчинг.Анотація
Досліджено вплив комплексної фітнес-технології на психоемоційний стан жінок другого періоду зрілого віку (36-54 років).
Мета: визначити характер впливу комплексної фітнес-технології на психоемоційний стан жінок другого періоду зрі- лого віку.
Матеріали і методи: в дослідженні приймали участь 40 жінок, які займались за авторською комплексною фітнес- технологією, до якої входило три напрямки: танцювальна аеробіка, силовий фітнес і стретчинг продовж 8 місяців по 3 рази на тиждень – тривалість заняття 1 година. Розклад занять на тиждень побудовано з урахуванням фізіологічних закономірностей коливань працездатності в тижневому циклі наступним чином: понеділок - танцювальна аеробіка, середа – силовий фітнес, п’ятниця – стретчинг. На останньому тижні тренувань було проведено дослідження психое- моційного стану жінок з використанням тесту САН. За допомогою математичних методів статистичного аналізу визна- чено достовірні позитивні зміни показників психоемоційного стану жінок.
Результати: до заняття танцювальною аеробікою показник самопочуття (С) складав 4,79±0,20 балів, а після 5,71±0,11 балів, за показником активність (А) до тренування – 4,54±0,18 балів, після 5,74±0,10 балів; за показником настрій (Н) відповідно до – 5,49±0,18 балів, після – 6,36±0,07 балів. Визначено вплив силового фітнесу (С- до 5,20±0,13, після 5,36±0,12; А – до 4,91±0,15, після 5,71±0,08; Н – до 5,47±0,15, після 6,52±0,07) та стретчінгу (С – до 5,13±0,17, після 6,14±0,08; А – до 4,88±0,17, після 5,86±0,08; Н – до 5,51±0,14, після 6,52±0,07).
Висновки: доведено позитивний вплив комплексної фітнес-технології на психоемоційний стан жінок другого періоду зрілого віку. Визначено особливості впливу кожного напрямку тренувань комплексної фітнес-технології.Посилання
Ареф’єв, В. Г., Левінська, К. І. (2016), "Використання інноваційних фітнес-технологій у корекції показників фізичного стану осіб зрілого віку", Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, № 1, С. 68.
Венгерова, Н. Н. (2014), "Мотивационная структура физкультурной деятельности женщин зрелого возраста", Теория и практика общественного развития, №3, С. 125–127.
Ільницький, І. В. (2014), "Вплив фізичної активності на здоров'я людини", Проблеми активізації рекреаційно-оздоровчої діяльності населення, № 17, Львів, С. 177–179.
Крендєлєва, В. А. (2008), "Фітнес як засіб оздоровлення жінок другого зрілого віку", Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць, № 2.
Курамшін, Ю. Ф. (2007), Теорія і методика фізичної культури : підручник, 3-тє вид., Москва, 464 с.
Райгородский, Д. Я. (2001), Практическая психодиагностика. Методики и тесты: учебное пособие, Самара: Бахрах-М, 672 с.
Синиця, С. В., Шестерова, Л. Є. (2011), Оздоровча аеробіка. Спортивно-педагогічне вдосконалення: навч. по¬сіб., ПНПУ, Полтава.
Хуртенко, О. В. (2016), Впровадження фітнес-технологій у тренувальний процес юних гімнасток, Вінниця, Т.1, С. 386–389.
Чернозуб, А. А. (2016), "Безпечні та критичні рівні фізичних навантажень для тренованих та нетренованих осіб в умовах м’язової діяль-ності силової спрямованості", Фізіологічний журнал, Т. 62, № 2, С. 110–117.
Шуба, Л. О. (2016), "Фітнес-технології в системі розвитку фізичних якостей студентської молоді", Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць, № 4, С. 36.
Ozkaya, G. Y., Aydin, H., Toraman, N. F., Kizilay, F., Ozdemir, O., Cetinkaya, V. J. (2005), "Effect of strength and endurance training on cognition in older people", Sports Sci Med 4, pp. 300–313.
Sharman, M. J., Cresswell, A. G. & Riek, S. (2006), "Proprioceptive neuromuscular facilitation stretching: Mechanisms and clinical implications", Sports Medicine, 36 (11), 929–939.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Kharkiv State Academy of Physical Culture

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
До уваги авторів!