Обґрунтування необхідності професійної підготовки тренерів до ведення навчально- тренувального процесу в жіночому міні-футболі з урахуванням гендерної диференціації
DOI:
https://doi.org/10.15391//snsv.2019-6.045Ключові слова:
професійна діяльність, навчально-тренувальний процес, міні-футбол, диференційований підхід, рухові навички, дівчата-футболістки.Анотація
Мета: є обґрунтування шляхів удосконалення професійної діяльності майбутніх тренерів-викладачів жіночих команд з міні-футболу у нових організаційно-управлінських умовах.
Матеріал і методи: в експерименті взяли участь 226 дівчат 11-14 років. Визначені контрольна та експериментальна групи були рівномірно розподілені за рівнями сформованості рухових навичок дівчат 11-14 років шляхом довільного вибору учасників. Матеріали дослідження впроваджено в навчально-тренувальний процес Коцюбинської ДЮСШ Ки- ївської області, Комунального закладу ДЮСШ імені О. Бутовського Полтавської обласної ради, Комунального закладу ДЮСШ № 8 Харківської міської ради, Ірпінської ДЮСШ Ірпінської міської ради. У процесі дослідження використовува- лися теоретичні, емпіричні та методи математичної статистики для кількісного та якісного аналізу емпіричних даних. Результати: розроблено узагальнену схему процесу формування рухових навичок у міні-футболі. З’ясовано вимоги до рівня професійної кваліфікації й компетентності, а також організації професійної підготовки майбутніх тренерів- викладачів: оволодіння необхідними професійними знаннями, уміннями, навичками в галузі фізичного виховання та спорту.
Висновки: необхідність професійного становлення майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки зу- мовлює розв’язання педагогічних завдань щодо розвитку професійної компетентності, професійно важливих якостей, формування готовності до тренерсько-викладацької діяльності, професійного самовдосконалення та самореалізації.Посилання
Байрачный, О.В. (2016), "Анализ современных требований к компетенции тренера в профессиональном футболе", Материалы XIV Международной научной сессии по итогам НИР за 2015 год, Часть 2, С.8-11.
Волянюк, Н.Ю. (2006), Психологічні засади професійного становлення тренера-викладача: дис... д-ра психол. наук: 19.00.01, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України, Київ, 411 с.
Корх, А.Я. (2000), Тренер: деятельность и личность, Терра-спорт, Москва, 120 с.
Лисенчук, Г.А. (2003), Управление подготовкой футболистов, Олимпийская литература, Киев, 272 с.
Павлюк, Є.О. (2014), "Компоненти, критерії та рівні оцінювання професійної компетентності майбутніх тренерів-викладачів" Зб. наук. пр. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, про- блеми, Вип. 38, Редкол. : І. А. Зязюн (голова) та ін., Вид-во Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», С. 377-383.
Чопик, Т.В. (2012), "Аналіз професійної освіти тренера-викладача у процесі фахової підготовки", Збірник наукових праць Націо- нальної академії Державної прикордонної служби України. Серія: педагогічні та психологічні науки, Хмельницький, №62, С.144-149.
Шаповал, Є.Ю. (2012), "Теоретико-методичні аспекти формування ефективних рухових дій у жіночому міні-футболі", Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, Чернігів, Вип. 98, (т. IV), С. 239-243.
Шаповал, Є.Ю. (2014) "Інтегральна підготовка як фактор реалізації принципів цілісності і послідовності тренувального процесу у жіночому міні-футболі" Фізична культура : теорія і практика : часопис кафедри теорії й методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізич-ної культури ПНПУ імені В. Г. Короленка, Полтава, №2, С. 75-77.
Шаповал, Є.Ю. (2015) Формування рухових навичок дівчат 11-14 років засобами міні-футболу у дитячо-юнацьких спортивних школах: дис. канд. пед. наук: 13.00.02, Харківський нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна, Харків, 266 с.
Shapoval, E.Y. (2013) Didactic essence of the differential approach to the formation of motor skills in women's mini football, Nauka i Studia. Pedagogiczne nauki. Psychologia i socjologia, Przemysl,39 (107),P. 88-93.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Kharkiv State Academy of Physical Culture
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.