Дослідження специфіки професійної діяльності інженерів-електриків залізничного транспорту

Автор(и)

  • Анжеліка Яковлівна Єфремова [Yefremova, Angelica] Українська державна академія залізничного транспорту, Україна
  • Людмила Єгоровна Шестерова [Shesterova, Lyudmila] Харківська державна академія фізичної культури, Україна

Ключові слова:

професійно-прикладна фізична підготовка, професійна діяльність, фізичне виховання

Анотація

Мета – дослідити специфічні особливості професійної діяльності інженерів-електриків залізничного транспорту та виявити професійно важливі фізичні, психофізичні якості і психологічні здатності фахівців. У дослідженні приймали участь 96 фахівців інженерно-технічного складу Укрзалізниці, трудовий стаж яких – від 1 до 36 років. Встановлено найбільш важливі фізичні якості для інженерів-електриків залізничного транспорту: витривалість, сила, координація, спритність; психофізичні: обсяг уваги, пам’яті; психологічні: рівновага, стійкість до стресових ситуацій та комунікабельність. Виявлено, що специфічними особливостями їхньої професійної діяльності є цілодобове змінне чергування на об’єктах поблизу залізничних колій, яке здійснюється на свіжому повітрі при будь-яких клімато-метеорологічних умовах та усунення аварійних ситуацій у будь-яких час доби.

Посилання

Ангеловский А. А. Формирование конкурентоспособности студентов в процессе профессиональной подготовки в вузе : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / А. А. Ангеловский. – Магнитогорск, 2004. – 193 c.

Васельцова И. А. Система профессионально-прикладной физической подготовки студентов железнодорожного вуза : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / И. А. Васельцова. – Самара, 2004. – 236 с.

Галева Н. А. Формирование организаторских способностей студентов вуза во внеаудиторной деятельности : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. А. Галеева. – Красноярск, 2008. – 230 с.

Гостіщев В. М. Рівень фізичної підготовленості як чинник мотивації студентів до фізичної активності в умовах навчального процесу та у вільний час / В. М. Гостіщев // Слобожанський науково-спортивний вiсник : [наук.-теор. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2010. – № 1. – С. 15–18.

Дьяченко И. И. Проблемы адаптации молодых сотрудников к работе в системе железнодорожного транспорта / И. И. Дьяченко, Т. В. Климова // Труды Всероссийской научно-практической конференции «Транспорт-2009». – Ростов н/Д : РГУПС, 2009. – С. 206–208.

Коршунов А. А. Анализ и оценка уровня двигательной активности и морфофункциональных показателей студентов в зависимости от возраста, уровня и вида физической активности / А. А. Коршунов // Слобожанський науково-спортивний вiсник : [наук.-теор. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2004. – № 7. – С. 8–11.

Крушельницька Я. В. Фізіологія і психологія праці : [навч. посібник] / Я. В. Крушельницька. – К. : КНЕУ, 2000. – 232 с.

Мустафина Д. А. Формирование конкурентоспособности будущих инженеров-программистов в техническом вузе : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / Д. А. Мустафина. – Волгоград, 2010. – 21 с.

Осіпцов А. В. Шляхи удосконалення психолого-педагогічних умов організації професійно-прикладного фізичного виховання учнів і студентів в системі неперервної освіти / А. В. Осіпцов, В. М. Пристинський, Т. М. Пристинська // Теорія та методика фізичного виховання : [науково-методичний журнал]. – Харків : ОВС, 2006. – № 3 (23). – С. 9–12.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-10-30

Як цитувати

Єфремова [Yefremova, Angelica] А. Я., & Шестерова [Shesterova, Lyudmila] Л. Є. (2013). Дослідження специфіки професійної діяльності інженерів-електриків залізничного транспорту. Слобожанський науково-спортивний вісник, (4(37), 25–29. вилучено із https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/20962

Номер

Розділ

Статті