Основні критерії оцінки фізичного розвитку і біологічного віку школярів середніх класів, що обумовлюють диференційований підхід у процесі фізичного виховання

Автор(и)

  • Валерій Анатолійович Друзь [Valeriy Druz] Харківська державна академія фізичної культури, Україна
  • Яна Жерновнікова [Yana Zhernovnicova] Харківська державна академія фізичної культури, Україна
  • Світлана Сергіївна Пятисоцька [Svitlana Pyatisotskaya] Харківська державна академія фізичної культури, Україна

Ключові слова:

фізичний розвиток, біологічний і паспортний вік, соматотип, донозологічна діагностика

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі розробки системи моніторингу особливостей індивідуального розвитку дітей шкільного віку. Проаналізовано досвід провідних учених у галузі антропології та соматометрії з метою виявлення найбільш інформативних антропометричних характеристик. Представлено метод клінічної антропометрії, який можна використовувати для визначення особливостей статури. На основі розподілу дітей шкільного віку за групами з однаковим рівнем біологічного розвитку пропонується впровадження диференційованого підходу в процесі фізичного виховання в школі.

Посилання

Корольков А. А., Философские проблемы теории нормы в биологии и медицине / А. А. Корольков, В. П. Петиенко. – М. : 1977. – 390 с.

Брейтман М. Я. Введение к учению о пропорциях и конституциях человеческого тела / М. Я. Брейтман. – Ленинград : Изд-во Сойкина, 1924. – 96 с.

Hirata K. The evaluation method of physique and Physical fitness its Practical application / K. Hirata // Tokyo International Congress Sports Medicine. – 1968. – 132 p.

Друзь В. А. Медико-биологические основы контроля за физическим развитием населения / В. А. Друзь, Я. И. Пугач, С. С. Пятисоцкая // Слобожанський науково-спортивний вiсник : [наук.-теор. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2010. – № 3. – С. 115–119.

Ермоленко Е. К. Возрастная морфология / Е. К. Ермоленко. – Ростов : Высшее образование, 2006. – 464 с.

Теоретические основы построения оценки физического развития и состояния физического здоровья обследуемого контингента / [В. С. Ашанин, В. А. Друзь, С. С. Пятисоцкая и др.] // Слобожанський науково-спортивний вiсник : [наук.-теор. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2012. – № 2. – С. 131–137.

Пат. Україна. Спосіб побудови антропометричної моделі будови тіла людини для діагностики та контролю фізичного розвитку і фізичної підготовленості / В. С. Ашанін, В. А. Друзь, Я. І. Пугач, С. С. Пятисоцька, О. В. Церковна. – № 77618 від 25.02.13 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-06-30

Як цитувати

Друзь [Valeriy Druz] В. А., Жерновнікова [Yana Zhernovnicova] Я., & Пятисоцька [Svitlana Pyatisotskaya] С. С. (2013). Основні критерії оцінки фізичного розвитку і біологічного віку школярів середніх класів, що обумовлюють диференційований підхід у процесі фізичного виховання. Слобожанський науково-спортивний вісник, (3(36), 81–85. вилучено із https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/21297

Номер

Розділ

3