Стан та особливості функціональної підготовленості студентів до фізичних навантажень на етапі адаптації до навчального процесу

Автор(и)

  • Сергій Васильович Бондаренко [Sergiy Bondarenko] Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
  • Наталія Олександрівна Дарзинська [Nataliya Darzinska] Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
  • Людмила Василівна Сидило [Liudmila Sidilo] Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна

Ключові слова:

функціональна підготовленість, польова діагностика, експрес-оцінка, донозологічні стани

Анотація

Розглянуто проблему адаптації організму студентів до навчальних навантажень на основі аналізу динаміки показників серцево-судинної і кардіореспіраторної систем у процесі занять фізичними вправами. Показано необхідність удосконалення педагогічного контролю функціонального стану. Доведено певні переваги універсального кардіореспіраторного показника при експрес-діагностиці функціональних станів на заняттях з фізичного виховання студентів. Виявлено атипові (донозологічні) стани кардіореспіраторної системи студентів 17–18 років при малих та помірних фізичних навантаженнях, які необхідно враховувати та корегувати в процесі занять. Запропоновано схему самоконтролю студентів за станом кардіореспіраторної системи при заняттях фізичними вправами

Посилання

Баевский Р. М. Оценка адаптационного потенциала системы кровообращения при массовых профилактических обследованиях / Р. М. Баевский, А. П. Берсенева, Н. Р. Палеев. – М. : ВНИИМИ, 1987. – 19 с.

Васильков А. А. Теория и методика физического воспитания : [учебник] / А. А. Васильков. – Ростов н/Д : Феникс, 2008. – 381 с.

Волков В. Л. Розвиток фізичних здібностей студентів у системі фізичної підготовки : [монографія] / В. Л. Волков. – К. : Освіта України, 2011. – 420 с.

Казанцева А. В. Индивидуальний подход и дифференциация как основные принципы организации учебных занятий по физическому воспитанию детей с ослабленным здоровьем / А. В. Казанцева // Слобожанський науково-спортивний вiсник : [наук.-теор. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2012. – № 4. – С. 7–10.

Круцевич Т. Ю. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді: навчальний посібник / Т. Ю. Круцевич, М. І. Воробйов, Г. В. Безверхня. – К. : Олімп. літ-ра, 2011. – 224 с.

Леко Б. Диференціація фізичного виховання у ВНЗ – шлях до спорту для всіх / Б. Леко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : [зб.наук.пр.за ред.проф. Єрмакова С. С.]. – Харків : ХДАДМ (ХХПІ), 2003. – № 22. – С. 101–112.

Семененко В. Особливості організації процесу фізичного виховання у технічному вищому навчальному закладі / В. Семененко, В. Білецька // Теорія і методика фізичної культури і спорту. – 2011. – № 3. – С. 74–77.

Мойкин Ю. В. Психофизические основы профилактики перенапряжения : [монография] / Ю. В. Мойкин, А. И. Киколов, В. И. Тхоревский, Л. Е. Милков. – М. : Медицина, 1987. – 256 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-06-30

Як цитувати

Бондаренко [Sergiy Bondarenko] С. В., Дарзинська [Nataliya Darzinska] Н. О., & Сидило [Liudmila Sidilo] Л. В. (2013). Стан та особливості функціональної підготовленості студентів до фізичних навантажень на етапі адаптації до навчального процесу. Слобожанський науково-спортивний вісник, (3(36), 85–89. вилучено із https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/21303

Номер

Розділ

3