КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ ДЛЯ ЗАНЯТЬ ВІЙСЬКОВО-АВІАЦІЙНИМ ПʼЯТИБОРСТВОМ ЗА ДАНИМИ СТАНУ СЕНСОМОТОРНОЇ КООРДИНАЦІЇ СПОРТСМЕНІВ
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2020-4.008Ключові слова:
військово-авіаційного п'ятиборства, смуга перешкод, спортивне орієнтування, сенсомоторна координація.Анотація
Мета: проаналізувати вихідні показники, що характеризують рівень розвитку сенсомоторної координації та фізичної (рухової) підготовленості курсантів закладу вищої освіти для подальшої тренувальної діяльності з військово-авіаційного п'ятиборства.
Матеріал і методи: аналіз літературних джерел, анкетування, тестування, статистичний аналіз. У дослідженні приймали участь 48 курсантів першого курсу Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба (чоловіки), віком 17-18 років, з них 38 кандидатів у майстри спорту та 10 майстрів спорту.
Результати:проаналізовано вихідні показники кандидатів для подальшої тренувальної діяльності з військово-авіаційного п'ятиборства. Проведено розподіл кандидатів за такими видами спорту як ігрові, циклічні, складно-координаційні види та спортивні єдиноборства. Використовуючи визначення, що сенсомоторна координація є інтегрованим показником функціонування сенсорних систем організму, були відібрані і систематизовані тести, показники яких характеризують координаційні здібності. Проведено аналіз результатів у вигляді вербального опису, таблиць, аналітичного опису отриманих закономірностей.
Висновки: визначили неоднорідність вихідних показників сенсомоторної координації кандидатів в збірну команду з військово-авіаційного п'ятиборства. Встановлена необхідність розробки єдиного універсального алгоритму тренування з визначенням обов’язкових контрольних точок – періодів визначення провідних можливостей та розроблено комплекс додаткових вправ для покращення тих чи інших показників сенсомоторної координації у відповідності до виду спорту, яким займався курсант до вступу.
Посилання
Щеголев, В. А., Сивак, А. Н., Кочин, А. А., Егоров, В. Ю. (2016), “Подготовка специалистов военно-физкультурного профиля в вооруженных силах ведущих стран НАТО”, Теория и практика физической культуры, №2, С. 61-66.
Сущенко, В. П., Щеголев, В. А., Коршунов, А. В. (2016), “Педагогические особенности личностно-профессионального развитие различных категорий специалистов по физической культуре и спорту”, Теория и практика физической культуры, № 6, С. 3-6.
Щеголев, В. А., Зыков, А. В., Трапезников, С. А. (2015), “Теоретические и методические аспекты воспитания курсантов с использованием средств физической подготовки и спорта”, Актуальные проблемы физической и специальной подготовки силовых структур, № 4, С. 44-51.
Осадченко, И. В., Черепанова, И. О. (2017), “Развитие равновесия и координационных способностей у юных фигуристов”, Олимпийские игры и современное общество: материалы IV Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. – Малаховка, С. 172-178.
Коростелев, С. Ю., Комраков, Н. Ю., Дмитриев, А. А. (2017), “У истоков разработки характеристик уязвимости воздушных целей”, Военная Мысль, № 12, С. 12.
Лактионова, Т. И., Кротиков, Т. И. (2017), “Типологические особенности функционального состояния центральной нервной системы и высшей нервной деятельности квалифицированных хоккеистов”, Наука и спорт: современные тенденции, № 3 (Том 16), С. 33-38.
Румянцева, Э. Р. (2017), “Воспитание координационных способностей хоккеистов c нарушением слуха в группах начальной специализации”, Физическая культура. Спорт, № 4, С. 187-192.
Слива, А. С., Подопригора, Р. В., Переяслов, Г. А. (2014), “Использование стабилоанализатора Стабилан-01 для совершенствования спортивного мастерства”, Инженерный вестник Дона, № 4, С. 2.
Занковец, В. Э., Попов, В. П. (2015), “Контроль координационных способностей хоккеистов”, Вестник КемГУ, № 4 (64), С. 32–37.
Mishyn, М., Kamaiev, О., Mulyk, V., Taran, L., Grashchenkova, Z., Tarasevich, О., Hradusov, V., Mulyk, К., Pomeshchikova, І. (2018), “Problems and features of technique in the development of coordination abilities of players specializing in wheelchair basketball”, Journal of Physical Education and Sport, 18 Suppl. №2, pp. 1016–1020.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Kharkiv State Academy of Physical Culture
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.