Особливості прояву показників швидкісно-силових здібностей у хлопчиків 11–14 років різної будови тіла
Ключові слова:
швидкісні здібності, типологічні групи, хлопчики, фізичний розвиток, будова тілаАнотація
Визначено найбільш сприятливі вікові періоди для розвитку швидкісно-силових здібностей у хлопчиків 11–14 років різної будови тіла. Виділені типологічні групи хлопчиків за тотальними розмірами тіла. Проведено порівняльний аналіз рівня швидкісно-силової підготовленості хлопчиків 11–14 років, які умовно віднесені до чотирьох різних типологічних груп. Доведено, що хлопчики різних типологічних груп суттєво відрізняються за рівнем показників швидкісно-силових здібностей. Показано, що в результаті короткої за часом стандартної тренувальної програми спринтерської спрямованості величина приросту показників швидкісно-силових здібностей у хлопчиків 11–14 років різних соматотипів суттєво відрізняється.
Посилання
Артюшенко А. Ф. Некоторые предпосылки к обоснованию типологии процесса физического воспитания и спортивной підготовки / А. Ф. Артюшенко, Л. К. Солоха // Теория и практика физической культуры. – М., 1990. – № 9. – С. 20–23.
Гужаловский А. А. Этапность развития физических (двигательных) качеств и проблема оптимизации физической подготовки детей школьного возраста : дис. докт. пед. наук / А. А. Гужаловский. – М., 1979. – 285 с.
Дугіна Н. Г. Оцінка фізичного стану підлітків 13–14 років / Н. Г. Дугіна, І. В. Мохова, Ю. Ю. Борисова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : [наук. журнал]. – Харків, ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2011. – № 1. – С. 51–53.
Коваленко І. М. Виховання швидкісно-силових здібностей молодших школярів засобами рухливих ігор з елементами одноборств / І. М. Коваленко, А. М. Ратов // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. – Випуск 86, 2011. – С. 87–90.
Кротов Г. В. Планування розвитку рухових здібностей дівчаток 7–10 років різного соматотипу на уроках фізичної культури / Г. В. Кротов, М. Д. Галай // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету, Випуск 86, 2011. – С. 100–104.
Огановская Н. А. Дифференциация тренировочньгх нагрузок в физической подготовке юных легкоатлетов 10–12 лет с учетом уровня биологического развития : дис. канд. пед. наук / Н. А. Огановская. – К., 1995. – С. 26–33.
Олійник Р. В. Морфологічні критерії спортивного відбору : [навч. посібник для студентів ВНЗ фіз. вих. та тренерів ДЮСШ] / Р. В. Олійник. – Чернігів, 2009. – 99 с.
Платонов В. Н. Система подготовки в олимпийском спорте / В. Н. Платонов // Олимпийская литература, 2004. – 808 с.
Попичев М. И. Отбор и развитие перспективных спортсменов с учетом индивидуальных морфологических способностей / М. И. Попичев // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : [наук. журнал]. – Харків, ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2011. – № 2. – С. 105–107.
Присяжнюк С. І. Проблема розвитку силових якостей школярів початкових класів / С. І. Присяжнюк // Теорія і практика фізичного виховання. – Донецьк, 2009. – № 2. – С. 183–189.
Рыбковский А. Г. Организация тренировочного процесса в скоростно-силовых видах легкий атлетики / А. Г. Рыбковский, О. А. Чамата, С. А. Шубина // Теория и практика фізичного виховання. – Донецк, 2009. – № 2. – С. 71–80.
Хорошуха М. Ф. Особливості змін латентних періодів сенсомоторних реакцій у юних спортсменів 13–16 років в залежності від спрямованості їх тренувального процесу / М. Ф. Хорошуха // Науковий журнал : Педагогіка, психологія та медико–біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Харків, ХОВНОКУ – ХДАДМ, 2012. – № 8. – С. 103–109.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Олександр Федорович Артюшенко [Aleksandr Artyushenko]
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.