Особливості прояву показників швидкісно-силових здібностей у хлопчиків 11–14 років різної будови тіла

Автор(и)

  • Олександр Федорович Артюшенко [Aleksandr Artyushenko] Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,

Ключові слова:

швидкісні здібності, типологічні групи, хлопчики, фізичний розвиток, будова тіла

Анотація

Визначено найбільш сприятливі вікові періоди для розвитку швидкісно-силових здібностей у хлопчиків 11–14 років різної будови тіла. Виділені типологічні групи хлопчиків за тотальними розмірами тіла. Проведено порівняльний аналіз рівня швидкісно-силової підготовленості хлопчиків 11–14 років, які умовно віднесені до чотирьох різних типологічних груп. Доведено, що хлопчики різних типологічних груп суттєво відрізняються за рівнем показників швидкісно-силових здібностей. Показано, що в результаті короткої за часом стандартної тренувальної програми спринтерської спрямованості величина приросту показників швидкісно-силових здібностей у хлопчиків 11–14 років різних соматотипів суттєво відрізняється.

Посилання

Артюшенко А. Ф. Некоторые предпосылки к обоснованию типологии процесса физического воспитания и спортивной підготовки / А. Ф. Артюшенко, Л. К. Солоха // Теория и практика физической культуры. – М., 1990. – № 9. – С. 20–23.

Гужаловский А. А. Этапность развития физических (двигательных) качеств и проблема оптимизации физической подготовки детей школьного возраста : дис. докт. пед. наук / А. А. Гужаловский. – М., 1979. – 285 с.

Дугіна Н. Г. Оцінка фізичного стану підлітків 13–14 років / Н. Г. Дугіна, І. В. Мохова, Ю. Ю. Борисова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : [наук. журнал]. – Харків, ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2011. – № 1. – С. 51–53.

Коваленко І. М. Виховання швидкісно-силових здібностей молодших школярів засобами рухливих ігор з елементами одноборств / І. М. Коваленко, А. М. Ратов // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. – Випуск 86, 2011. – С. 87–90.

Кротов Г. В. Планування розвитку рухових здібностей дівчаток 7–10 років різного соматотипу на уроках фізичної культури / Г. В. Кротов, М. Д. Галай // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету, Випуск 86, 2011. – С. 100–104.

Огановская Н. А. Дифференциация тренировочньгх нагрузок в физической подготовке юных легкоатлетов 10–12 лет с учетом уровня биологического развития : дис. канд. пед. наук / Н. А. Огановская. – К., 1995. – С. 26–33.

Олійник Р. В. Морфологічні критерії спортивного відбору : [навч. посібник для студентів ВНЗ фіз. вих. та тренерів ДЮСШ] / Р. В. Олійник. – Чернігів, 2009. – 99 с.

Платонов В. Н. Система подготовки в олимпийском спорте / В. Н. Платонов // Олимпийская литература, 2004. – 808 с.

Попичев М. И. Отбор и развитие перспективных спортсменов с учетом индивидуальных морфологических способностей / М. И. Попичев // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : [наук. журнал]. – Харків, ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2011. – № 2. – С. 105–107.

Присяжнюк С. І. Проблема розвитку силових якостей школярів початкових класів / С. І. Присяжнюк // Теорія і практика фізичного виховання. – Донецьк, 2009. – № 2. – С. 183–189.

Рыбковский А. Г. Организация тренировочного процесса в скоростно-силовых видах легкий атлетики / А. Г. Рыбковский, О. А. Чамата, С. А. Шубина // Теория и практика фізичного виховання. – Донецк, 2009. – № 2. – С. 71–80.

Хорошуха М. Ф. Особливості змін латентних періодів сенсомоторних реакцій у юних спортсменів 13–16 років в залежності від спрямованості їх тренувального процесу / М. Ф. Хорошуха // Науковий журнал : Педагогіка, психологія та медико–біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Харків, ХОВНОКУ – ХДАДМ, 2012. – № 8. – С. 103–109.

##submission.downloads##

Опубліковано

2012-12-30

Як цитувати

Артюшенко [Aleksandr Artyushenko] О. Ф. (2012). Особливості прояву показників швидкісно-силових здібностей у хлопчиків 11–14 років різної будови тіла. Слобожанський науково-спортивний вісник, (5-1(32), 31–34. вилучено із https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/21881

Номер

Розділ

1