Особливості організації дистанційного навчання як форми проведення уроків фізичної культури
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2021-1.006Анотація
Мета: дослідити сучасні підходи до дистанційного навчання на уроках фізичної культури у закладах загальної середньої освіти.
Матеріал і методи: застосовано аналіз науково-методичної літератури та інформативних даних мережі Інтернет; анкетування за допомогою google-форми; методи математичної статистики, організовано анкетування 95 учнів загальноосвітніх шкіл міст Києва і Білої Церкви.
Результати: проаналізовано сучасний стан питання щодо організації і проведення дистанційного навчання.
Визначено, що організація уроків фізичної культури носить переважно формальний характер, є малоефективною і повинна зазнати кардинальних змін, не може бути альтернативою практичним заняттям в спортивному залі, а лише їх доповненням. Оцінка задоволеності учнями проведенням уроків фізичної культури надала обґрунтовані підстави зрозуміти проблеми організації дистанційних уроків, необхідність змін у підходах до навчання фахівців фізичного виховання, що саме доцільно додати в організації уроків фізичної культури під час дистанційного навчання задля ефективної відповідності вимогам та потребам сучасного школяра.
Висновки: виявлено, що рівень задоволеності учнів проведенням уроків фізичної культури в умовах карантинних обмежень, напряму залежить від зацікавленості, відповідальності, професіоналізму наставника та активного зворотного зв`язку учень-вчитель. Відсутність зазначених складових нівелює гармонійний розвиток школяра і провокує негативні наслідки. З’ясована переважна зацікавленість учнів у отриманні знань, вмінь та навичок, носіями яких є вчитель фізичної культури.
Ключові слова: фізична культура, урок, дистанційне навчання, коронавірус.
Посилання
Вергуш О. М. (2009), «Формування здорового способу життя школярів засобами фізичного виховання», Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.. Том 2. Випуск 2. Кам’янець-Подільський. С. 150-153.
Воротникова І. П,. Чайковська Н. В. (2020), Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва: навч.-метод. посіб. Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 456 с.
Кудрявцева Г., Шишкин В. (2020), Коронавирус апокалипсиса. СПб,: Изд-во ВВМ, 60 с.
Москаленко Н., Яковенко А., Овчаренко С., Сидорчук Т. (2020), «Організаційно-педагогічні умови забезпечення якості фізичного виховання школярів», Слобожанський науково-спортивний вісник. № 2(76), С. 7-23, doi:10.15391/snsv.2020-2.001
Мунтян В. С. (2016), «Імплементація дистанційного навчання як умова підвищення ефективності фізичного виховання», Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, Випуск 3К 2 (71), С. 212-215.
Хорощак К. (2020), Симптоми, наслідки, імунітет, вакцини та інше: що світ знає про COVID-19. Підсумки-2020. Режим доступу: https://life.pravda.com.ua/health/2020/12/28/243513/
Bulatova M., Kucheriavyi O., Ermolova V., Yarmoliuk O. (2019), «Distance-pedagogical technologies in Olympic education for schoolchildren», Journal of Physical Education and Sport. Vol.19 (4), Art 378, pp. 2497-2503.
COVID-19 Dashboard by the Center for Systems Science and Engineering (CSSE) at Johns Hopkins University (JHU). Режим доступу: https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Osipov A. Y., Kudryavtsev M. D., Galimova A. G., Plotnikova I. I., & Skurikhina N. V. (2020), «How can Distance Learning be Used in the Physical Education of Students», Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 12(2Sup1), 77-85. https://doi.org/10.18662/rrem/12.2Sup1/292
Regina Celia A. Silva, Vera Lucia de F. F. e Silva, André Pontes Silva (2019), «Distance learning for teaching in physical education. Universidade Federal do Maranhão. Motriz», Revista de Educação Física 25 (1). DOI: 10.1590/s1980-6574201900010002
Rembach O., Liybich O., Antonenko M., Kovalenko V., & Valieiev R. (2019), «University students` satisfaction: The impact of computermediated blended learning», Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 11 (4S1), 221-241. DOI: 10.18662/rrem/186.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.