Засоби та методи підвищення функціонального стану сенсорних систем у дітей з вадами зору – в сучасних наукових дослідженнях
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2014-1.020Ключові слова:
аналізатор, вади зору, вестибулярний апарат, дотик, короткозорість, порушення зору, слухове сприйняття, функціональний станАнотація
Мета: виявити в науковій українській та зарубіжній літературі дослідження, присвячені вивченню засобів та методів підвищення функціонального стану сенсорних систем у дітей з порушеннями слуху. Матеріал: проаналізовано матеріали досліджень українських та зарубіжних дослідників. Результати: проведене дослідження відображає наявність багатьох робіт, присвячених корекції порушень зору. Досліджень, відносно підвищення функціонального стану слухового та тактильного аналізаторів у доступній нам літературі практично не зустрічається. У наукових роботах не виявлено матеріалів, спрямованих на підвищення функціонального стану вестибулярного аналізатору. Висновки: у зв’язку з особливою важливістю для дітей з вадами зору слухового, вестибулярного та тактильного аналізаторів постає проблема пошуку засобів і методів підвищення їх функціонального стану в дітей з порушеннями зору, зокрема дітей середнього шкільного віку.
Посилання
Аветисов Э. С. Занятия физической культурой при близорукости / Э. С. Аветисов, Ю. И. Курпан, Е. И. Ливадо. – М. : Физкультура и спорт, 1980. – 73 с.
Батуев А. С. Введение в физиологию сенсорных систем : [учебное пособие] / А. С. Батуев, Г. А. Куликов. – М. : Высшая школа, 1983. – 247 с.
Бейтс У. Г. Улучшение зрения без очков по методу Бейтса. Как приобрести хорошее зрение без очков. Руководство к быстрому улучшению зрения / У. Бейтс ; пер. М. Корбетт. – Вильнюс : Полина. 1995. – 272 с.
Богдашкина Л. П. Развитие слухового восприятия у детей с нарушением зрения / Л. П. Богдашкина, А. И. Беседина, В. З. Денискина // Весник тифлологии. – М. : Город Детства. – 2010. – № 2. – 100 с.
Бондаренко C. B. Тренируем зрение / С. В. Бондаренко // Физическая культура в школе. – 1993. – №2. – С. 35–36.
Вильчковский Э. С. Развитие двигательной физиологии у детей / Э. С. Вильчковский. – К. : Здоровье, 1983. – 208 с.
Воронкова Н. А. Развитие слухового восприятия у детей с нарушением зрения средствами музыки / Н. А. Воронкова // Материалы XIII Всероссийской конференция студентов, аспирантов и молодых ученых «Наукаи образование» (20–24 апреля 2009 г.): В 6 т. Т. III. Педагогика и психология. Ч. 3. Проблемы дошкольного, начального, социального и профессионально-педагогического образования на современном этапе; ГОУВПО «Томский государственный педагогический университет». – Томск : Издательство ТГПУ, 2009. – С. 136–138.
Героева И. В. Методика профилактики близорукости у младших школьников средствами физического воспитания : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / И. В. Героева. – М., 1996. – 180 с.
Демирчоглян Г. Г. Гимнастика для глаз / Г. Г. Демирчоглян, В. И. Янкулин. – М. : Физкультура и спорт. – 1987. – 31 с.
Демирчоглян Г. Г. Тренируйте зрение на вашем рабочем месте / Г. Г. Демирчоглян // Физкультура и здоровье. – М., 1987. – В. 1. – С. 52–53.
Демирчоглян Г. Г. Тренируйте зрение / Г. Г. Демирчоглян. – М. : Советский спорт. – 1990. – 48 с.
Демирчоглян Г. Г. Как улучшить и сохранить зрение / Г. Г. Демирчоглян. – М. : Крон-пресс. – 1995. – 46 с.
Демирчоглян Г. Г. Гимнастика для глаз / Г. Г. Демирчоглян // Секреты здоровья. – 1995. – № 1. – С. 6.
Демирчоглян Г. Г. Школа здоровья глаз / Г. Г. Демирчоглян. – СПб. : Комплект, 1996. – 263 с.
Демирчоглян Г. Г. Хочу и буду видеть лучше. 15 практических уроков / Г. Г. Демирчоглян. – М. : Рипол Классик, 1997. – 128 с.
Демирчоглян Г. Г. Как сохранить и улучшить зрение / Г. Г. Демирчоглян. – Д. : Сталкер, 1997. – 320 с.
Корбетт М. Д. Руководство для быстрого улучшения зрения без очков / М. Д. Корбетг : по У. Бейтсу. – Ростов-на-Дону : Творческое объединение, 1990. – 63 с.
Корбетт М. Д. Как приобрести хорошее зрение без очков : [руководство к быстрому улучшению зрения] / М.Д. Корбетт. – СПб., – 1995. – 111 с.
Круцевич Т. Ю. Теорія і методика фізичного виховання / Т. Ю. Круцевич. – К. : НУФВСУ «Олімпійська література», 2012. – Т. 1. – 392 с.
Макаренко О. И. Реабилитация слабовидящих детей 13–15 лет в условиях школы-интерната средствами физического воспитания : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / О. И. Макаренко. – СПб., 2000. – 119 c.
Мясникова Л. В. Развитие осязания и мелкой моторики у младших школьников с нарушением зрения в процессе ее коррекционного обучения : дис. канд. пед. наук : 13.00.03 / Л. В. Мясникова. – М., 2005. – 185 с.
Осипова Л. Б. Развитие осязания и мелкой моторики как средства компенсации зрительной недостаточности у младших дошкольников с нарушениями зрения : дис. … канд. пед. наук : 13.00.03 / Л. Б. Осипова. – Челябинск, 2010. – 263 с.
Особенности познавательной деятельности слепых и слабовидящих школьниов / [под ред. А. И. Зотова, А. Г. Литвака]. – Л. : ЛГПИ им. А. И. Герцена, 1974. – 210 с.
Плаксина Л. И. Развитие зрительного восприятия у детей с нарушениями зрения / Л. И. Плаксина. – М. : ВОС, 1985. – 118 с.
Ряховская К. В. Упражнения на релаксацию / К. В. Ряховская // Начальная школа. – 1991. – № 6. – С. 9–11.
Самаль И. Н. Анатомия, физиология и патология органа зрения : [учебное пособие] / И. Н. Самаль. – Псков, 2004. – 164 с.
Сермеев Б. В Физическое воспитание детей с нарушением зрения / Б. В. Сермеев. – К. : Здоровье, 1987. – 112 с.
Стив Шенкман. Можно ли жить без очков? / Стив Шенкман. – М. : Физкультура и спорт, 1992. – 15 с.
Уфимцева Л. Ф. Для профилактики близорукости / Л. Ф. Уфимцева // Начальная школа, 1993. – № 2. – С. 14–15.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Ліліана Олегівна Рядова (Liliana Riadovaia)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.