Методичні особливості навчання самомасажу та взаємомасажу в комплексі засобів підвищення адаптаційних можливостей організму студентів

Автор(и)

  • О. П. Каніщева [Kanishcheva O.] Харківська державна академія фізичної культури,

Ключові слова:

адаптаційні можливості, диференційований підхід, самомассаж, взаємомасаж, навчання

Анотація

Розглядається проблема збільшення кількості студентів, які знаходяться у донозологічному стані, показником якого є рівень адаптаційних можливостей організму студентів. Вказується необхідність диференційованого підходу до підвищення рівня цих можливостей. Серед існуючих ефективних засобів поліпшення стану організму виділяється масаж. Метою роботи було знайти методику швидкого засвоєння студентами цієї процедури у межах навчального процесу з фізичного виховання. У процесі вивчення літературних джерел було виділено цілісний метод навчання, який дозволяє швидко навчитися виконувати масаж на собі або на будь-кому. В якості доповнення рекомендується застосування механічних масажерів. Проведене опитування студентів виявило поліпшення їх працездатності протягом навчального дня.

Посилання

Баевский Р. М. Оценка адаптационных возможностей организма и риск развития заболеваний / Р. М. Баевский, А. П. Берсеньева. – М. : Медицина, 1997. – 236 с.

Васичкин В. И. Сегментарный массаж / В. И. Васичкин. – М. : АСТ-ПРЕСС КНИГА, 2003. – 288 с.

Грохова Г. П. Формування рекреативної культури майбутніх інженерів-педагогів у процесі професійної підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.04 – «теорія і методика професійної освіти» / Г. П. Грохова – Харків, 2011. – 19 с.

Єфіменко П. Б. Впровадження інноваційних технологій у навчальний процес дисципліни «Масаж» при підготовці фахівців з фізичної реабілітації / П. Б. Єфіменко, О. П. Каніщева // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Харків : ХДАДН, 2009. – № 12. – С. 58–60.

Єфіменко П. Б. Напрями сприяння розвитку креативності студентів спеціалізації «Фізична реабілітація», при вивченні дисципліни «Масаж» / П. Б. Єфіменко, О. П. Каніщева // Слобожанський науково-спортивний вісник : [наук.-теор. вісн.] – Харків : ХДАФК, 2007. – № 12. – С. 213–216.

Єфіменко П. Б. Техніка та методика класичного масажу : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / П. Б. Єфіменко. – 2-е вид., перероб. й доп.– Х. : ХНАДУ, 2013. – 296 с.

Каніщева О. П. Диференційований підхід до фізичного виховання студентів із низькими адаптаційними можливостями організму : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02 – «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / О. П. Каніщева – Харків, 2011. – 20 с.

Массаж в учебно-тренировочном процессе студентов нефизкультурных вузов. Оптимизация ученого процесса по физической культуре в техническом вузе : [учеб. пособие] / [П. Б. Ефименко, С. И. Крамской, В. П. Зайцев и др.; под. ред. В. П. Зайцева, С. И. Крамского]. – М. : АСВ ; Белгород : БГТУ, 2005. – С 222–254.

Самомассаж как средство восстановления здоровья // Оптимизация ученого процесса по физической культуре в техническом вузе : [учеб. пособие] / [С. И. Крамской, В. П. Зайцев В. К. Климова, и др.; под. ред. В. П. Зайцева, С. И. Крамского]. – М. : АСВ; Белгород : БГТУ, 2005. – С. 255–272.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-06-30

Як цитувати

Каніщева [Kanishcheva O.] О. П. (2013). Методичні особливості навчання самомасажу та взаємомасажу в комплексі засобів підвищення адаптаційних можливостей організму студентів. Слобожанський науково-спортивний вісник, (3(36), 147–149. вилучено із https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/23103

Номер

Розділ

4