Вплив вправ кросфіту на рівень фізичної підготовленості школярів старшого шкільного віку

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2021-2.010

Анотація

Мета: визначити ступінь зміни рівня фізичної підготовленості школярів 10–11-х класів під впливом вправ кросфіту.

Матеріал і методи: теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури; педагогічне тестування, педагогічний експеримент та методи математичної статистики. Для визначення рівня фізичної підготовленості школярів 10–11-х класів використовувалися тести: піднімання прямих ніг у висі (кількість разів); біг на місці з інтен-сивністю 70% від максимальної до вираженого стомлення (с); «човниковий» біг 4Ч9 м (с); біг на 60 м (с) та попере-чний шпагат (см). Досліджувані результати порівнювалися з нормами і оцінювалися певною кількістю балів. Статистичний аналіз: матеріали дослідження оброблялися з використанням ліцензованої програми Excel. У дослідженні взяли участь 113 школярів 10–11-х класів.

Результати: на початку навчального року здійснено констатувальне дослідження, згідно якого встановлено «середній» рівень (3 бали) фізичної підготовленості у школярів 16–17-ти років. За результатами первинного до-слідження учнів було розподілено на основні та контрольні групи для проведення формувального експерименту. Школярі контрольних груп займалися лише за загальноприйнятою державною програмою з фізичної культури для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти, а навчальний процес з фізичного виховання школярів основних груп був доповнений варіативним модулем «Кросфіт». Згідно досліджень, які отримані після проведення педагогічного експерименту встановлено, що у школярів основних груп рівень фізичної підготовленості підвищився з «се-реднього» рівня до «вище за середній» та став дорівнювати 4 бали. У досліджуваних контрольних групах зміни на оціночній шкалі не виявлені. У віковому аспекті спостерігається в основному покращення результатів з віком, як у школярів основних, так і контрольних груп (р>0,05). За статтю виявлено, переважно, достовірне превалювання даних юнаків над показниками дівчат (р<0,05–0,001).

Висновки: виявлено позитивний вплив вправ кросфіту на рівень фізичної підготовленості учнів 10–11-х класів основних груп.

Ключові слова: варіативний модуль, кросфіт, учні старших класів, фізична підготовленість, уроки фізичної культури, рухова активність.

Посилання

Bazylevych, N., Tonkonoh, O. (2017), «The effect of fitball aerobics on the physical fitness of younger pupils», Fizychnevykhovannia, sport i turystsko-kraieznavcha robota v zakladakh osvity: zb. nauk. prats: dodatok do Humanitarnoho visnyku DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi DPU imeni Hryhoriia Skovorody». Pereiaslav-Khmelnytskyi (Kyiv. obl.), No31, pp. 83–91. DOI:10.15330/fcult.31.3–8. (in Ukr.).

Bala, T. M., Masliak, I. P. (2014), «The dynamics of indicators of the level of speed development under the influence ofcheerleading exercises», Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Ser.: pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport, No118 (3), pp. 14–17. http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPN_2014_118(3)__5. (in Ukr.).

Berezovskyi, V. A. (2016), «The influence of physical culture lessons with elements of sports orientation on indicators ofphysical fitness and somatic health of high school pupils», Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, No48, pp. 264–269. (in Ukr.).

Borysova, Yu., Shkarupilo, P. (2017), «The impact of capoeira on physical fitness and somatic health of 15–16-year-old children», Sportyvnyi visnyk Prydniprovia: naukovo-praktychnyi zhurnal, No1, pp. 113–117. http://nbuv.gov.ua/UJRN/svp_2017_1_22. (in Ukr.).

Hrabyk, N., Hrubar, I., Yakymyshyn, Ya. (2019), «The impact of extra-time forms of physical education on the physical stateof 9–10-year-old pupils», Aktualni problemy rozvytku sportu dlia vsikh: dosvid, dosiahnennia, tendentsii: materialy VI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Ternopil, pp. 7–14. (in Ukr.).

Ielisieieva, D. S. (2015), «The innovative technology to promote the health of older school children», Sportyvnyi visnykPrydniprovia. Dnipropetrovsk: DDIFKiS, No2, pp. 59–64. (in Ukr.).

Zemtsova, I. I. (2019), Sportyvna fiziolohiia: navchalnyi posibnyk [Sports physiology], Kyiv, 207 p. (in Ukr.).

Kravchuk, T. M., Karpunets, T. V., Stepanenko, I. V. (2019), «Functional training as a means of developing the strength of high schoolpupils», Tekhnolohii zberezhennia zdorovia, reabilitatsiia i fizychna terapiia: zb. st. XII Mizhnar. nauk. konf., Kharkiv, pp. 132–136. (in Ukr.).

Krendelieva, V. U. (2015), «The impact of wellness fitness on the level of physical fitness of high school pupils», Molodyivchenyi, No3 (18), pp. 175–178. (in Ukr.).

Mameshyna, M. A. (2020), «The differentiation of the content of physical education classes taking into account theindicators of physical health and physical fitness of the 7th–9th grade pupils», Slobozhanskyi naukovo-sportyvnyi visnyk, No 6 (74), pp. 25–31. (in Ukr.).

Masliak, I. P. (2017), «The influence of power aerobics on the state of the cardiorespiratory system of high school pupils»,Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, No1 (82), pp. 35–38. (in Ukr.).

Romanenko, V. O. (2005), Diagnostika dvigatelnykh sposobnostei [The diagnosis of motor abilities]: ucheb. posobie. Donetck: DonNU, 290 p. (in Russ.).

Serhiienko, L. P. (2001), Testuvannia rukhovykh zdibnostei shkoliariv [Testing the motor abilities of pupils], Kyiv: Olimpiiskaliteratura, 439 p. (in Ukr.).

Serhiienko, L. P. (2010), Sportyvna metrolohiia [Sports metrology]: teoriia i praktychni aspekty: pidruchnyk, K.: KNT, 776 p. (in Ukr.).

Suvorova, T. I., Moroz, M. S., Karabanov, A. H. (2011), «The impact of athletic gymnastics classes on physical fitness of highschool pupils», Molodizhnyi naukovyi visnyk. Molodizhnyi naukovyi visnyk. Rozdil 1. Fizychna kultura, fizychne vykhovannia riznykh hrup naselennia, No6, pp. 13–16. (in Ukr.).

Fizychna kultura v shkoli: navchalna prohrama dlia 10–11 klasiv zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Physical culture in school:curriculum for 10–11 grades of general secondary education] (2019), Kyiv: Litera LTD, 192 p. (in Ukr.).

Kholodov, Zh. K., Kuznetcov, V. S. (2008), Teoriia i metodika fizicheskogo vospitaniia i sporta [The theory and methods ofphysical education and sport]: ucheb. posobie dlia stud. vyssh. ucheb. zaved. Moskva: Akademiia, 479 p. (in Russ.).

Khudolii, O. M. (2008), Zahalni osnovy teorii i metodyky fizychnoho vykhovannia [Fundamentals of the theory and methods ofphysical education]: navch. posib. 2-e vyd., vypr. Kharkiv: OVS, 406 p. (in Ukr.).

Tsymbaliuk, Yu. V., Miroshnychenko, V. I. (2018), «The impact of gymnastics on physical fitness and adaptability of thecardiovascular system of 7–8-year-old boys», Ukrainskyi zhurnal medytsyny, biolohii ta sportu, T. 3, No 4, pp. 231–236. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujmbs_2018_3_4_45. (in Ukr.).

Iahodzinskyi, V. P., Rusanivskyi, S. V., Bezpalyi, S. M., Zaporozhanov, O. V., Yuriev, S. O., Shtoma, V. D. (2020), «The development of strength qualities of cadets in the course of classes on the CrossFit system», Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Zb. nauk. pr. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, No2 (122), pp. 198–201. (in Ukr.).

Galimova, A., Kudryavtsev, M., Galimov, G., Osipov, A., Astaf’ev, N., Zhavner, T., et al. (2018), «Increase in power strikingcharacteristics via intensive functional training in CrossFit», Journal of Physical Education and Sport, vol. 18 (2), pp. 585–591. DOI:10.7752/jpes.2018.02085. (in Eng.).

Krivoruchko, N., Masliak, I., Bala, T., Skripka, I., Honcharenko, V. (2018), «The influence of cheerleading exercises on thedemonstration of strength and endurance of 15-17-year-olds girls», Physical education of students, Vol. 22 (3), pp. 127–33. DOI:10.15561/20755279.2018.0303. (in Eng.).

Kolomiitseva, O., Prykhodko, I., Prikhodko, A., Anatskyi, R., Turchynov, A., Fushev, S., Hunbina, S., Garkavyi, O. (2020), «Efficiency of Physical Education of University Students Based on the Motivation Choice of the CrossFit Program», Physical Activity Review, vol. 8, pp. 26–38. (in Eng.).

Sibley, B.A. (2012), «Using Sport Education to Implement a CrossFit Unit», Journal of Physical Education, Recreation &Dance, Vol. 83 (8), pp. 42–48. DOI:10.1080/07303084.2012.10598829. (in Eng.).

Smith, M.M., Sommer, A.J., Starkoff, B.E., Devor, S.T. (2013), «Crossfit-based high-intensity power training improves maximal aerobic fitness and body composition», Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 27 (11), pp. 3159–3172. DOI:10.1519/JSC.0b013e318289e59f. (in Eng.).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-24

Як цитувати

Петрова , А. (2021). Вплив вправ кросфіту на рівень фізичної підготовленості школярів старшого шкільного віку. Слобожанський науково-спортивний вісник, (2(82), 63–69. https://doi.org/10.15391/snsv.2021-2.010

Номер

Розділ

Статті