Професіограма фахівців будівельних спеціальностей та стан здоров’я студентів спеціальності «будівництво та цивільна інженерія»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2021-2.011

Анотація

Мета: визначити професіограму фахівців будівельних спеціальностей та стан здоров’я студентів спеціальності «будівництво та цивільна інженерія».

Матеріал і методи: теоретичний аналіз та узагальнення наукової та методичної літератури, анкетне опитуван-ня. У анкетуванні брали участь 24 викладачі дисциплін будівельних спеціальностей та 183 студенти спеціальності «будівництво та цивільна інженерія» Сумського будівельного коледжу, Харківського коледжу будівництва, архітек-тури та дизайну та Маріупольського будівельного коледжу.

Результати: у ході дослідження визначено основні засоби відновлення працездатності після робочого дня для фахівців будівельних спеціальностей, такі як фізичні вправи, масаж, відвідування лазні, сауни.

Висновки: встановлено, що професійно-прикладна фізична підготовка допомагає в ефективному розвитку професійно важливих фізичних якостей, профілактиці травматизму та професійних захворювань.

Ключові слова: фахова передвища освіта, студент, викладач, стан здоров’я, професійно-прикладна фізична підготовка, будівельник.

Посилання

Асаулюк І. О. (2018), «Мотивація до фізкультурно-оздоровчої рухової активності як основа розробки концепції професійно-прикладної фізичної підготовки студентів мистецьких спеціальностей», Молодіжний науковий вісник Східноєвропейсько-го національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт, No 30, С. 28-32.

Асаулюк І. О. (2020), Теоретико-методичні основи професійно-прикладної фізичної підготовки студентів мистецькихспеціальностей: дис. докт. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02, Вінниця: НУФВСУ, 562 с.

Голованова Н. Л. (2017), Професійно-прикладна фізична підготовка майбутніх фахівців швейного виробництва з використанням інформаційних технологій: автореф. дис. канд. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02 Київ: НУФВСУ, 24 с.

Кубатко А. І. (2020), Формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки: дис. канд. пед. наук : 13.00.04, Запоріжжя: СумДПУ імені А.С. Макаренка, 332 с.

Пічурін В. В. (2020), Теоретико-методичні основи психофізичної підготовки студентів інженерних спеціальностей упроцесі фізичного виховання: дис. докт. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02, Дніпро: НУФВСУ, 540 с.

Сахненко А. В. (2018), «Аналіз структури світогляду студентів аграрних спеціальностей у сфері фізичної культури іздоров’я», Вісник чернігівського національного педагогічного університету. Серія : педагогічні науки, No 152, С. 72–75.

Филинков В. И. (2013), «Инновационные методы учебных занятий по профессионально-прикладной физической по-дготовке с учетом двигательных способностей студентов», Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, No 112(1), С. 324-327.

Харченко С. М. (2018), Формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх фахівців аграрного профілю упроцесі професійно-прикладної фізичної підготовки: дис. канд. пед. наук : 13.00.04, Суми: СумДПУ імені А.С. Макаренка, 333 с.9.

Aleshina A. & Kolos N. (2015), «Correction of functional irregularity of students ̓ musculoskeletal systems in the physicaltraining process», Physical education, sport and health culture in modern society, No. 4(32), pp. 52-60.

Cavill N., Kahlmeier S. & Racioppi F. (2006), Physical activity and health in Europe: evidence for action, WHO LibraryCataloguing in Publication Data, pp. 55.

Chernii V., Shevchenko O., Nievorova O., Melnyk A., Kramarenko A. & Nikonenko T. (2020), «Development of professionallyimportant physical qualities in engineering students», Revista romaneasca pentru educatie multidimensional, No. 12(1), pp. 93-105.

.Corbin C. B. (2002), «Physical activity for everyone: What every physical educator should know about promoting lifelongphysical activity», Journal of Teaching in Physical Education, No. 21, pp. 128–144.

Dubinskaya O. Y. & Salatenko I. A. (2014), «Applied problems of physical education students of economic specialties»,Pedagogics, psychology, medical- biological problems of physical training and sports, No. 5, pp. 19–23.

Hakman A., Andrieva O., Kashuba V., Omelchenko T., Carp I., Danylchenko V. & Levinskaia K. (2019), «Technology of planning and management of leisure activities for working elderly people with a low level of physical activity», Journal of Physical Education and Sport, No. 19(6) pp. 59-6.

Imas Y. V., Dutchak M. V., Andrieva O.V., Kashuba V. O., Kensytska I. I. & Sadovskyi O. O. (2018), «Modern approaches to theproblem of values ̓ formation of students ̓ healthy lifestyle in the course of physical training», Physical education of students, No. 22(4) pp. 9-12.

Keeley T. J. H. & Fox K. R. (2009), «The impact of physical activity and fitness on academic achievement and cognitiveperformance in children», International review of sport and exercise psychology, No. 2(2), pp. 198–214.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-24

Як цитувати

Дерека , Т., & Мельник , С. (2021). Професіограма фахівців будівельних спеціальностей та стан здоров’я студентів спеціальності «будівництво та цивільна інженерія». Слобожанський науково-спортивний вісник, (2(82), 70–75. https://doi.org/10.15391/snsv.2021-2.011

Номер

Розділ

Статті