Професіограма фахівців будівельних спеціальностей та стан здоров’я студентів спеціальності «будівництво та цивільна інженерія»
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2021-2.011Анотація
Мета: визначити професіограму фахівців будівельних спеціальностей та стан здоров’я студентів спеціальності «будівництво та цивільна інженерія».
Матеріал і методи: теоретичний аналіз та узагальнення наукової та методичної літератури, анкетне опитуван-ня. У анкетуванні брали участь 24 викладачі дисциплін будівельних спеціальностей та 183 студенти спеціальності «будівництво та цивільна інженерія» Сумського будівельного коледжу, Харківського коледжу будівництва, архітек-тури та дизайну та Маріупольського будівельного коледжу.
Результати: у ході дослідження визначено основні засоби відновлення працездатності після робочого дня для фахівців будівельних спеціальностей, такі як фізичні вправи, масаж, відвідування лазні, сауни.
Висновки: встановлено, що професійно-прикладна фізична підготовка допомагає в ефективному розвитку професійно важливих фізичних якостей, профілактиці травматизму та професійних захворювань.
Ключові слова: фахова передвища освіта, студент, викладач, стан здоров’я, професійно-прикладна фізична підготовка, будівельник.
Посилання
Асаулюк І. О. (2018), «Мотивація до фізкультурно-оздоровчої рухової активності як основа розробки концепції професійно-прикладної фізичної підготовки студентів мистецьких спеціальностей», Молодіжний науковий вісник Східноєвропейсько-го національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт, No 30, С. 28-32.
Асаулюк І. О. (2020), Теоретико-методичні основи професійно-прикладної фізичної підготовки студентів мистецькихспеціальностей: дис. докт. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02, Вінниця: НУФВСУ, 562 с.
Голованова Н. Л. (2017), Професійно-прикладна фізична підготовка майбутніх фахівців швейного виробництва з використанням інформаційних технологій: автореф. дис. канд. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02 Київ: НУФВСУ, 24 с.
Кубатко А. І. (2020), Формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки: дис. канд. пед. наук : 13.00.04, Запоріжжя: СумДПУ імені А.С. Макаренка, 332 с.
Пічурін В. В. (2020), Теоретико-методичні основи психофізичної підготовки студентів інженерних спеціальностей упроцесі фізичного виховання: дис. докт. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02, Дніпро: НУФВСУ, 540 с.
Сахненко А. В. (2018), «Аналіз структури світогляду студентів аграрних спеціальностей у сфері фізичної культури іздоров’я», Вісник чернігівського національного педагогічного університету. Серія : педагогічні науки, No 152, С. 72–75.
Филинков В. И. (2013), «Инновационные методы учебных занятий по профессионально-прикладной физической по-дготовке с учетом двигательных способностей студентов», Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, No 112(1), С. 324-327.
Харченко С. М. (2018), Формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх фахівців аграрного профілю упроцесі професійно-прикладної фізичної підготовки: дис. канд. пед. наук : 13.00.04, Суми: СумДПУ імені А.С. Макаренка, 333 с.9.
Aleshina A. & Kolos N. (2015), «Correction of functional irregularity of students ̓ musculoskeletal systems in the physicaltraining process», Physical education, sport and health culture in modern society, No. 4(32), pp. 52-60.
Cavill N., Kahlmeier S. & Racioppi F. (2006), Physical activity and health in Europe: evidence for action, WHO LibraryCataloguing in Publication Data, pp. 55.
Chernii V., Shevchenko O., Nievorova O., Melnyk A., Kramarenko A. & Nikonenko T. (2020), «Development of professionallyimportant physical qualities in engineering students», Revista romaneasca pentru educatie multidimensional, No. 12(1), pp. 93-105.
.Corbin C. B. (2002), «Physical activity for everyone: What every physical educator should know about promoting lifelongphysical activity», Journal of Teaching in Physical Education, No. 21, pp. 128–144.
Dubinskaya O. Y. & Salatenko I. A. (2014), «Applied problems of physical education students of economic specialties»,Pedagogics, psychology, medical- biological problems of physical training and sports, No. 5, pp. 19–23.
Hakman A., Andrieva O., Kashuba V., Omelchenko T., Carp I., Danylchenko V. & Levinskaia K. (2019), «Technology of planning and management of leisure activities for working elderly people with a low level of physical activity», Journal of Physical Education and Sport, No. 19(6) pp. 59-6.
Imas Y. V., Dutchak M. V., Andrieva O.V., Kashuba V. O., Kensytska I. I. & Sadovskyi O. O. (2018), «Modern approaches to theproblem of values ̓ formation of students ̓ healthy lifestyle in the course of physical training», Physical education of students, No. 22(4) pp. 9-12.
Keeley T. J. H. & Fox K. R. (2009), «The impact of physical activity and fitness on academic achievement and cognitiveperformance in children», International review of sport and exercise psychology, No. 2(2), pp. 198–214.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.