ІНДИВІДУАЛЬНІ ВІДМІННОСТІ У ФОРМУВАННІ ТЕХНІКИ ПЛАВАННЯ ЮНИХ СПОРТСМЕНІВ З РІЗНОЮ СИЛОЮ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ ПРИ ЗАСТОСУВАННІ РІЗНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2021-4.008Анотація
Мета: дослідити вплив методик формування техніки плавання у плавців 7–8 років і вплив їх індивідуальних особливостей нервової системи на ефективність оволодіння фізичними вправами.
Матеріал і методи: дослідження проводилося протягом трьох місяців з юними плавцями (n=141), які вивчали техніку спортивних способів плавання. Попередньо вони були обстежені на предмет сили нервової системи за збудженням за трьома методиками: руховою – характер наклону кривої (ХНК), теппінг-тест, завадостійкість.
Результати: досліджено вплив різних методів початкового навчання плаванню на успішність становлення рухових умінь у дітей 7–8 років з різною силою нервової системи відносно збудження. Використовувалися репродуктивний метод, проблемне навчання та їх сполучення. Діти були поділені за силою нервової системи на групи: «сильні», «середні» та «слабкі».
Висновки: за результатами досліджень виявилося, що найбільш успішним навчання вправам було при використанні на перших 2–3-х заняттях репродуктивного методу з подальшим використанням проблемного навчання. Щодо дітей з різною силою нервової системи, то згідно з висновками багатьох дослідників середній тип за кількістю перевищує інші типи разом взяті і тому слід орієнтуватися саме на них. Якраз найбільш ефективним для дітей з середньою нервовою системою виявилося вище описане навчання.
Ключові слова: сила нервової системи, методи навчання, плавання.
Посилання
Белкин Е. Л. (2001), «Теоретические предпосылки создания эффективных методик обучения», Начальная школа, № 4, С. 11 – 20.
Близнюк Ю. В., Ярёменко Т. В. (2013), «Психофизиологические особенности квалифицированных пловцов, специализирующихся в способе кроль на груди», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 3, С. 53 – 58. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snsv_2013_3_14
Боген М. М. (1989), Современные теоретико-методические основы обучения двигательным действиям: автореф. дисс. на соискание степени доктора пед. наук: спец. 13.00.04. ГЦОЛИФК. М., 52 с.
Брызгалова С. И. (1998), Проблемное обучение в начальной школе: учебное пособие. Изд. 2-е испр. и доп. Калининград, 91 с.
Булгакова Н. Ж. (2017), Плавание. Водные виды спорта. М.: Инфра-М., 290 с.
Ильин Е.П. (2012), Психология спорта. СПб: Питер, 352 с.
Ильин Е. П. (2003), Психомоторная организация человека. СПб. : Питер, 384 с.
Методика преподавания физической культуры: 1–4 кл. (2003), под ред. Л. Д. Глазырина., Т. А. Лопатик. : метод. пособие и программа. М. : Владос, 208 с.
Митчик О. П. (2002), Индивидуализация физического воспитания подростков в общеобразовательной школе: автореф. дисс. на соискание учён. степени канд. наук по физ. воспит. и спорту: спец. 24.00.02. Л., 19 с.
Небылицын В. Д. (1990), Избранные психологические труды / под ред. Б. Ф. Ломова ; [сост. и авт. коммент. Т. Ф. Базылевич ; авт. очерка о В. Д. Небылицыне Т. Ф. Базылевич, Б. Ф. Ломов] ; Акад. пед. наук СССР. М. : Педагогика, 403 с.
Пейсахов Н. М. (1974), Саморегуляция и типологические свойства нервной системы. Казань, 258 с.
Психофизиология (2004): учебник для вузов/ под ред. Ю.И. Александрова. 3-е изд., перераб. и доп., 464 с.
Соловьева О. В. (2003), Теоретико-экспериментальное изучение развития познавательных способностей школьников: дисс. на соискание учён. степени доктора психол. наук: спец. 19.00.01. Ставрополь, 410 с.
Теорія і методика фізичного виховання. Методика фізичного виховання різних груп населення (2012): підручник / під. заг. ред. Т.Ю. Круцевич. К.: Олімпійська література, Т. 2. 368 с.
Таймазов В. А., Голуб Я. В. (2004), Психофизиологическое состояние спортсмена (Методы оценки и коррекции). СПб.: Издательство Олимп СПб, 400 с.
Чащевая А. Г. (2003), Методика формирования познавательной активности учащихся младших классов на уроках физической культуры: дисс. на соискание уч. степени канд. пед наук: спец. 13.00.04 Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической културы. Омск, 218 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.