Порівняльний аналіз тестів рівня фізичної підготовленості в Україні та зарубіжних країнах

Автор(и)

  • Андрій Богданович Мандюк (Andriy Mandyuk) Львівський державний університет фізичної культури, Україна https://orcid.org/0000-0002-9322-8201
  • Марта Ярославівна Ярошик (Marta Yaroshyk) Львівський державний університет фізичної культури, Україна https://orcid.org/0000-0002-3733-7788
  • Ольга Андріївна Літкевич (Olga Litkevich) Львівський державний університет фізичної культури, Україна https://orcid.org/0000-0001-5651-2003

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2014-2.018

Ключові слова:

фізичне виховання, фізична підготовленість, рухові якості, нормативи, тестування

Анотація

Мета: порівняти основні особливості тестування рівня фізичної підготовленості в середніх школах Україні та деяких зарубіжних країнах. Матеріал і методи: застосовуючи методи аналізу, синтезу та контент-аналізу, проаналізовано програмно-нормативні документи, що визначають зміст тестів фізичної підготовленості в Україні та за кордоном. Результати: встановлено специфіку тестів рівня фізичної підготовленості учнів у системі фізичного виховання різних країн. Наведено нормативи, які повинні складати учні середніх шкіл України та іноземних країн. Виявлено типові вправи, що використовуються в процесі тестування рівня фізичної підготовленості учнів. Відображено підходи до організації та складання тестових нормативів фізичної підготовленості в різних країнах. Висновки: тести рівня фізичної підготовленості передбачені діючими програми з фізичної культури в США, Польщі та Російській Федерації. Складання відповідних тестових нормативів впливає на оцінку успішності учнів на уроці фізичної культури. У США, Польщі та Російській Федерації тести рівня фізичної підготовленості спрямовані на оцінку рівня розвитку основних рухових якостей – витривалості, сили, бистрості, спритності та гнучкості.

Посилання

Бессарабова О. Н. Образовательные стандарты средней школы США: состояние и тенденции развития : дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.01 / О. Н. Бессарабова. – Волгоград, 2006. – 223 с.

Ван Цзин. Организация физического воспитания детей и молодежи в Китайской Народной Республике / В. Цзин А. Бондарь // Слобожанський науково-спортивний вiсник : [наук.-теор. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2013. – № 5 (38). – С. 45–48.

Кожемякіна В. Особливості підходів до оцінки фізичної підготовленості школярів молодших класів / В. Кожемякіна // Молода спортивна наука України : [Зб. Наук. Статей]. – Львів : ЛДІФК, 2001. – Вип. 5. –Т. 1. – С. 214–215.

Матвеев А. П. Программа физического воспитания учащихся 1–11-х классов с направленным развитием двигательных способностей / А. П. Матвеев, Т. В. Петрова. – 2000 р.

Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів (5–9 класи) [Електронний ресурс] // Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869429/.

Monitorowanie wdrażania podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego. Raport z województwa łódzkiego. Kuratorium Oświaty w Łodzi. / Opracowanie: Teresa Lasota, Anna Olczak-Wiśniewska, Jarosław Owsiański, Łódź 2010 - 96 s.

KentKing D. Missouri Physical Fitness Assessment Manual.Missouri Department of Elementary and Secondary Education / D. KentKing // Commissioner of Education. – October, 2000. – 22 p.

Wróblewski P. Realizacja podstawy programowej z wychowania fizycznego / P. Wróblewski. – Warszawa. – 15 p.

Systemy edukacji w Europie – Stan obecny. – Czerwiec, 2011. – http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/national_summary_sheets/047_PL_PL.pdf

Physical Education Trends in Our Nation’s Schools [E-resource] / Access mode : www.aahperd.org/naspe/about/announcements/upload/PE-Trends-Report.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-04-30

Як цитувати

Мандюк (Andriy Mandyuk) А. Б., Ярошик (Marta Yaroshyk) М. Я., & Літкевич (Olga Litkevich) О. А. (2014). Порівняльний аналіз тестів рівня фізичної підготовленості в Україні та зарубіжних країнах. Слобожанський науково-спортивний вісник, (2(40), 90–94. https://doi.org/10.15391/snsv.2014-2.018

Номер

Розділ

Статті