Рівень розвитку сили студентів, які займаються у спортивних секціях зі скелелазіння із застосуванням вправ на різних тренажерах

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2021-5.001

Анотація

Мета: визначити вплив занять скелелазінням на рівень розвитку сили студентів, які займаються у спортивних секціях зі скелелазіння за різними програмами.

Матеріал і методи: у дослідженні брали участь 45 студентів (чоловіки) віком 18-23, які займалися в секціях скелелазіння. Випробовувані були розділені на три групи по 15 чоловік в кожній: у першу – контрольну групу (КГ), були включені спортсмени, які тренувалися за стандартною методикою; у другу – експериментальну групу No1 (ЕГ1), увійшли спортсмени, які тренувалися за стандартною програмою з включенням спеціально-розроблених вправ на розвиток сили на кампусборді; у третю – експериментальну групу No2 (ЕГ2), увійшли спортсмени, які займалися за стандартною програмою з включенням спеціально підібраних вправ на гімнастичних кільцях. Для оцінки рівня розвитку сили та ії динаміки були використані тести, які максимально близько висвітлюють прояви сили у скелелазінні, а саме: вис в блоці, підтягування на перекладині, підтягування до грудей, згинання і розгинання рук в упорі лежачи, кистьова динамометрія, згинання кисті з обтяженням.

Результати: для визначення впливу занять скелелазінням за різними програмами на рівень розвитку сили студентів, які займаються у спортивних секціях зі скелелазіння, було проведено аналіз спеціальних показників. Так, виявлено, що показники, які досліджувались в усіх групах упродовж експерименту мали тенденцію до покращення.

Висновки: встановлено, що вправи на кампусборді та гімнастичних кільцях мають неоднаковий вплив на розвиток окремих груп м’язів, що дозволяє зробити висновок про необхідність поєднання цих програм для забезпечення різнобічного розвитку сили студентів, які займаються у спортивних секціях зі скелелазіння.

Ключові слова: скелелазіння, розвиток сили, студенти, спортивні секції.

Посилання

Байковский Ю. В. (2010), Теория и методика тренировки в горных видах спорта: учебно-методическое пособие. М. : ТВТ Дивизион, 304 с.

Гальчинська Л. (2008), «Основні фактори, які впливають на спортивний результат в швидкісному лазінні», Молода спортивна наука, Т.2. С. 61-63.

Гальчинський В. А., Гальчинська Л. А., Котченко Ю. В. (2002), «Підвищення вестибулярної стійкості і координації рухів за допомогою занять скелелазінням», Вісник технологічного університету Поділля, No5, Ч. 3 (48). С. 114-115.

Мулик К. В., Чичкунов А. Ю. (2016), «Зміст спеціально-розвиваючих комплексів, спрямованих на розвиток силових якостей спортсменів-скелелазів», Міжнародний науковий журнал, No11(21), Т.1. С. 126-129.

Шульга О. (2010), «Фізична підготовленість спортсменів 14-15 років, які спеціалізуються в швидкісному лазінні», Актуальні проблеми фізичної культури і спорту, No 18 (2), С. 30-35.

Draper N., Giles D., Taylor N., Vigouroux L., España-Romero V., Baláš J., Solar Altamirano I., Mally F., Beeretz I., Couceiro

Canalejo J., Josseron G., Kodejška J., Arias Téllez M. J., Cabeza de Vaca G. G. (2021), «Performance Assessment for Rock Climbers:

The International Rock Climbing Research Association Sport-Specific Test Battery», International Journal of Sports Physiology and

Performance, 16(9), pp. 1242-1252.

Eva López-Rivera, Juan José González-Badillo, Vanesa España-Romero, (2022), «Which is the most reliable edge depth to

measure maximum hanging time in sport climbers?», Gait & Posture, Volume 91, pp. 59-65.

Hamilton N. (2007), «Investigating the differences between beginners and advanced climbers», XXV ISBS Symposium, рр. 587-590.

Kozin S., Kozina Z., Korobeinik V., Cieślicka M., Muszkieta R., Ryepko O., Boychuk Yu., Evtifieva I., Bejtka M. (2021), «Neuro-muscular training for injury prevention of students-rock climbers studying in the specialty «Physical Education and Sports»: a randomized study», Journal of Physical Education and Sport, 21(Suppl. issue 2), рр. 1251-1259.

Kozin S.V. (2019), «Biomechanical substantiation of the technique of hanging in rock climbing», Zdorov’â, sport, reabìlìtacìâ, No 5(1), рр. 25-35.

Memnier C. M., Janot J. M., Parker D. L., Swan J. G. (2000), «Physiological and anthropometric determinants of sport climbing performance», British Journal of Sports – Medicine, No 34, рр. 359-366.

Rovniy A., Mulyk K., Perebeynos V. et al. (2018), «Optimization of Judoist Training Process at a Stage of Gradual Decline of Sporting Achievements», Journal of Physical Education and Sport, No18 (4), pp. 256–261.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-21

Як цитувати

Мулик, К., Гриньова , Т., Skaliy, A. ., Бершов , С., & Корнієнко , В. (2021). Рівень розвитку сили студентів, які займаються у спортивних секціях зі скелелазіння із застосуванням вправ на різних тренажерах. Слобожанський науково-спортивний вісник, (5(85), 5–10. https://doi.org/10.15391/snsv.2021-5.001

Номер

Розділ

Статті