Функціональні зміни в організмі жінок, що займаються фітнес-аеробікою
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2014-3.011Ключові слова:
фітнес-аеробіка, студентки, функціональні зміни, здоров’язберігаючі технологіїАнотація
Мета: здійснити аналіз впливу занять фітнес-аеробікою на фізіологічні показники студенток. Матеріал: у дослідженні прийняли участь 30 студенток 1–3 курсів Харківського інституту банківської справи, з яких було сформовано дві групи. Перша – експериментальна (n=15). Студентки цієї групи протягом 10 місяців 2 рази на тиждень займались фітнес-аеробікою. Друга група – контрольна (n=15). Її представники відвідували звичайні заняття з фізичного виховання за програмою МОН України. Контрольні тестування проводились тричі упродовж всього експерименту. Використовувались тести для оцінки функціонального стану дихальної та серцево-судинної систем: затримка дихання на вдиху та видиху, життєва ємність легень, максимальне споживання кисню. Визначались також життєвий індекс та індекс Гарвардського степ-тесту, сила кисті та фізичної працездатності. Результати: встановлено, що в осіб з експериментальної групи, порівняно з контрольною, суттєво поліпшились показники дихальної та серцево-судинної системи. Зросли показники МСК, фізична працездатність та сила м’язів. Висновок: зроблено висновок про те, що заняття фітнес-аеробікою може бути ефективним засобом укріплення та збереження здоров’я студентської молоді.
Посилання
Anokhina I. A. Ritmicheskaya gimnastika kak sredstvo kompensatsii defitsita dvigatelnoy aktivnosti u studentov : avtoref. dis. ... kand. ped. nauk [Rhythmic gymnastics as a means of compensation for the lack of motor activity among students :PhD thesis], Malakhovka, 1992, 24 p.
Antipenkova I. V. Zdorovye. Fizicheskaya kultura. Sport [Health. Physical Culture. Sport], Smolensk, 2002, pp. 9–12.
Afonskaya A. O. Effektivnost metodiki formirovaniya osnovnykh priyemov ozdorovitelnoy aerobiki u studentov v protsesse fizicheskogo vospitaniya : avtoref. dis. ... kand. ped. nauk [Efficacy formation of the basic techniques of improving aerobics students in physical education :PhD thesis], Tula, 2004, 19 p.
Belkina N. V. Olimpiyskiy sport i sport dlya vsekh [Olympic Sport and Sport for All], Kyev, 2005, p. 542.
Viru A. A., Yurimyaz T. A., Smirnova T. A. Aerobnyye uprazhneniya [Aerobic exercise], Moscow, 1988, 142 p.
Georgiyeva N. V. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2013, vol. 5, pp. 59–63.
Dubogryzova I. A. Metodika differentsirovannykh zanyatiy ozdorovitelnoy aerobikoy so studentkami tekhnicheskogo vuza : avtoref. dis. ... kand. ped. nauk [Methodology differentiated employment by improving aerobics with students of a technical college :PhD thesis], Smolensk, 2005, 22 p.
Kulinkovich Ye. K. Problemy prepodavaniya distsipliny i fizicheskoye vospitaniye v vuze [Problems of teaching and physical education in high school], Minsk, 2000, pp. 42–44.
Myakinchenko Ye. B., Ivlev M. P., Shestakov M. P. [i dr.] Teoriya i praktika fizicheskoy kultury [Theory and Practice of Physical Culture], 1997, vol. 5, pp. 39–43.
Mikhaylov N. G., Nikitushkina N. N., Savosina L. A. [i dr.] Ozdorovitelnaya aerobika: uchebnik dlya nachinayushchikh instruktorov [Improving aerobics], Moscow, 2001, 98 p.
Semina O. S. Formirovaniye zdorovogo obraza zhizni, organizatsiya fizkulturno-ozdorovitelnoy raboty s naseleniyem [A healthy lifestyle, sports and recreation business outreach], Vitebsk, 2005, pp. 85–87.
Filina L. V. Sport i zdorovye [Sport and Health], Saint Retersburg, 2003, vol. 1, pp. 159–161.
Chibisova T. V. Postroyeniye zanyatiy s primeneniyem razlichnykh vidov aerobiki s devushkami 15–17 let : avtoref. dis. ... kand. ped. nauk [Building classes with different kinds of aerobics with girls 15-17 years :PhD thesis], Moscow, 2003, 22 p.
Yanson Yu. A. Aktualnyye problemy fizicheskogo vospitaniya studentov [Actual problems of physical education students], Minsk, 1996, pp. 4–5.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 (Valentina Lysyak) Лисяк Валентина Миколаївна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.