Динаміка показників рівня розвитку сили школярів старших класів під впливом вправ кросфіту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2021-6.008

Анотація

Мета:  визначити вплив занять кросфітом на прояв силових здібностей дітей старшого шкільного віку.

Матеріал і методи:  теоретичний аналіз наукової та методичної літератури; тестування, експеримент (педагогічний) та методи математичної статистики. Для визначення досліджуваних параметрів учнів старших класів використовувалися такі тести: піднімання прямих ніг у висі (кількість разів); згинання та розгинання рук в упорі лежачи на підлозі (кількість разів); потрійний стрибок на правій і лівій нозі (м). Отримані результати порівнювалися з нормативними оцінками й оцінювалися за певною кількістю балів. Статистичний аналіз: матеріали дослідження оброблялися з використанням ліцензованої програми Excel. У дослідженні взяли участь 113 школярів 10–11-х класів.

Результати: на початку навчального року нами було проведено констатувальний експеримент, за результатами якого встановлено нижчий за середній рівень розвитку силових здібностей у школярів старшої школи. Для подальшого проведення формувального експерименту учнів було розподілено на основні та контрольні групи. Учні контрольних груп займалися за загальноприйнятою державною програмою з фізичної культури, а освітній процес з фізичного виховання школярів основних груп був доповнений розробленим нами варіативним модулем «Кросфіт». За результатами досліджень, які отримані після впровадження в освітній процес з фізичного виховання експериментальної методики, визначено, що у школярів основних груп рівень розвитку силових здібностей підвищився з нижче середнього до вище середнього. У досліджуваних контрольних групах не виявлено змін за оціночною шкалою. За віком спостерігається, в основному, покращення результатів у школярів обох досліджуваних груп (р>0,05). За статтю виявлено, переважно, достовірне превалювання даних юнаків над показниками дівчат (р<0,05–0,001).

Висновки:  виявлено значні позитивні зміни у показниках рівня розвитку сили учнів 10–11-х класів основних груп після застосування в освітній процес з фізичного виховання запропонованої нами експериментальної методики.

 Ключові слова: варіативний модуль, кросфіт, учні старших класів, сила, уроки фізичної культури, рухова активність.

Посилання

Бала Т. М., Масляк І. П. (2014), "Динаміка показників рівня розвитку бистроти під впливом вправ чирлідингу", Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сер.: педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, №118 (3), С. 14–17. http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPN_2014_118(3)__5

Голенкова Ю. В., Галкіна А. В. (2015), "Розвиток координаційних здібностей дівчат старшого шкільного віку засобами художньої гімнастики", Теорія та методика фізичного виховання, №4, С. 39–44. DOI: 10.17309/tmfv.2015.4.1155.

Горбунов Л. (2016), "Вплив оздоровчого туризму на рівень фізичної підготовленості учнів старших класів", Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць, №2 (10), С. 47–49. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/1098

Кравчук Т. М., Голівець К. М. (2015), "Особливості використання танцювальних вправ у фізичному вихованні старшокласниць", Теорія та методика фізичного виховання, №4, С. 11–16. http://nbuv.gov.ua/UJRN/TMFV_2015_4_3

Кравчук Т. М., Карпунець Т. В., Степаненко І. В. (2019), "Функціональне тренування як засіб розвитку силових здібностей учнів старших класів", Технології збереження здоров’я, реабілітація і фізична терапія: зб. ст. XII Міжнар. наук. конф., Харків, С. 132–136.

Кренделєва В. У. (2015), "Вплив оздоровчого фітнесу на рівень фізичної підготовленості учнів старших класів", Молодий вчений, №3 (18), С. 175–178.

Курамшин Ю. Ф. (2010), Теория и методика физической культуры. Москва: Советский спорт, 320 с.

Масляк І. П. (2017), "Вплив аеробіки силової спрямованості на стан кардіореспіраторної системи школярів старших класів", Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, №1 (82), С. 35–38. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20398

Масляк І. П., Мамешина М. А., Жук В. О. (2014), "Стан використання інноваційних підходів у фізичному вихованні обласних загальноосвітніх навчальних закладiв", Слобожанський науково-спортивний вісник, №6 (44), С. 69–72. http://nbuv.gov.ua/UJRN/snsv_2014_6_15

Петрова А. С. (2021), "Вплив вправ кросфіту на рівень фізичної під-готовленості школярів старшого шкільного віку", Слобожанський науково-спортивний вісник, №2 (82), С. 63–69. DOI:10.15391/snsv.2021-2.010

Романенко В. О. (2005), Диагностика двигательных способностей: учеб. пособие. Донецк: ДонНУ, 290 с.

Сергієнко Л. П. (2001), Тестування рухових здібностей школярів. Київ: Олімпійська література, 439 с.

Скрипка І. М., Черідніченко С. В., Лисяк М. О. (2018), "Впровадження методики силових тренувань в процес фізичного виховання учнів старших класів", Науковий часопис НПУ імені МП Драгоманова, №6 (100), С. 74–77.

Суворова Т. І., Мороз М. С., Карабанов А. Г. (2011), "Вплив занять з атлетичної гімнастики на фізичну підготовленість учнів старших класів", Молодіжний науковий вісник. Розділ 1. Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення, №6, С. 13–16.

Сулима А. С., Насальський М. Д., Федорчук В. І. (2019), "Вплив секційних занять футболом на фізичну підготовленість школярів 11–12 років", Фізична реабілітація та рекреаційно-оздоровчі технології, №1, С. 20–24.

Фізична культура в школі (2019): навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Київ: Літера ЛТД, 192 с.

Шамардіна Г. М. (2007), Основи теорії та методики фізичного виховання. Дніпропетровськ: Дріант, 486 с.

Шиян Б. М. (2009), Теорія і методика фізичного виховання школярів: підручник: у 2-х ч. Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, Ч.1, 272 с.

Galimova A., Kudryavtsev M., Galimov G., Osipov A., Astaf'ev N., Zhavner T., et al. (2018), "Increase in power striking characteristics via intensive functional training in CrossFit", Journal of Physical Education and Sport, vol. 18 (2), pp. 585–591. DOI:10.7752/jpes.2018.02085

Irina Masliak, Tetiana Bala, Natalia Krivoruchko, Ludmula Shesterova, Irina Kuzmenko, Nina Kulyk, Roman Stasyuk, Vyacheslav Zhuk (2018), "Functional state of cardiovascular system of 10–16-year old teenagers under the influence of cheerleading classe", Journal of Physical Education and Sport, 18 Supplement issue 1, Art 63, pp. 452–458. DOI:10.7752/jpes.2018.s163

Kolomiitseva O., Prykhodko I., Prikhodko A., Anatskyi R., Turchynov A., Fushev S., Hunbina S., Garkavyi O. (2020), "Efficiency of Physical Education of University Students Based on the Motivation Choice of the CrossFit Program", Physical Activity Review, Vol. 8, pp. 26–38.

Mulyk K. V., Mulyk V. V. (2015), "Motivation of schoolchildren and students for health related tourism", Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, №7 (19), pp. 33–38. http://dx.doi.org/10.15561/18189172.2015.0705

Sibley B. A. (2012), "Using Sport Education to Implement a CrossFit Unit", Journal of Physical Education, Recreation & Dance, Vol. 83 (8), pp. 42–48. DOI:10.1080/07303084.2012.10598829

Smith M. M., Sommer A. J., Starkoff B. E., Devor S. T. (2013), "Crossfit-based high-intensity power training improves maximal aerobic fitness and body composition", Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 27 (11), pp. 3159–3172. DOI:10.1519/JSC.0b013e318289e59f

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-10

Як цитувати

Петрова , А., & Бала , Т. (2022). Динаміка показників рівня розвитку сили школярів старших класів під впливом вправ кросфіту. Слобожанський науково-спортивний вісник, (6(86), 50–56. https://doi.org/10.15391/snsv.2021-6.008

Номер

Розділ

Статті