Ігровий стретчинг як сучасний засіб розвитку гнучкості гімнасток 5-6 років
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2022-3.005Анотація
Мета: довести ефективність методики ігрового стретчингу для підвищення рівня розвитку гнучкості гімнасток 5-6 років. Матеріал і методи: у досліджені прийняли участь 30 спортсменок віком 5-6 років, які займаються художньою гімнастикою. За результатами початкового тестування група гімнасток була розподілена на контрольну (n=15) та основну (n=15) з урахуванням відсутності достовірних відмінностей у показниках тестів на гнучкість. Обидві групи юних гімнасток тренувались відповідно до Навчальної програми для ДЮСШ, СДЮШОР ШВСМ з художньої гімнастики (1999). У тренувальні заняття спортсменок основної групи було включено спеціально розроблену методику ігрового стретчингу, спрямовану на розвиток гнучкості. Результати: отримані результати дослідження дають підставу стверджувати, що запропонована методика, за якою тренувалися гімнастки основної групи (ОГ), сприяла більш вираженому (p<0,05; p<0,01) підвищенню рівня розвитку гнучкості, порівняно з результатами спортсменок контрольної групи (КГ), які тренувалися за традиційною програмою розвитку гнучкості. Так в тестах Т1 «Розгинання в колінних суглобах» (см); Т2 «Викручування палиці» (см); Т4 «Гімнастичний міст» (бали) були виявлені достовірні відмінності показників тестування з ймовірністю 99% при p≤0,01. В тестах Т3 «Прогинання назад в упорі лежачи» (см); Т5 «Виконання шпагату на праву», (бали) і Т6 «Виконання шпагату на ліву», (бали) також були виявлені достовірні відмінності показників з ймовірністю 95% при p≤0,05 між основною і контрольною групами. Однак у тесті Т7 «Виконання поперечного шпагату», (бали) була отримана не достовірна різниця між показниками гімнасток основної і контрольної групи (p >0,05), хоча покращення результатів у цьому тесті спостерігалося в обох групах. Висновки: отримані результати дослідження довели ефективність методики ігрового стретчингу для підвищення рівня розвитку гнучкості гімнасток 5-6 років. Методика сприяла більш вираженому (p<0,05; p<0,01) підвищенню рівня розвитку гнучкості спортсменок основної групи (ОГ), порівняно з результатами гімнасток контрольної групи (КГ). Так в тестах Т1 «Розгинання в колінних суглобах» (см); Т2 «Викручування палиці» (см); Т4 «Гімнастичний міст» (бали) були виявлені достовірні відмінності показників тестування з ймовірністю 99% при p≤0,01. В тестах Т3 «Прогинання назад в упорі лежачи» (см); Т5 «Виконання шпагату на праву», (бали) і Т6 «Виконання шпагату на ліву», (бали) також були виявлені достовірні відмінності показників з ймовірністю 95% при p≤0,05 між основною і контрольною групами. Отримані результати дають підставу рекомендувати розроблену методику для використання в навчально-тренувальному процесі юних гімнасток на етапі початкової підготовки. А застосовані тестові вправи, що не входять в Навчальну програму, такі як Т1 «Розгинання в колінних суглобах» (см); Т2 «Викручування палиці» (см); Т3 «Прогинання назад в упорі лежачи» (см) є достатньо інформативними і можуть використовуватися для контролю гнучкості гімнасток на всіх етапах підготовки.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.