Ігровий стретчинг як сучасний засіб розвитку гнучкості гімнасток 5-6 років

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2022-3.005

Анотація

Мета: довести ефективність методики ігрового стретчингу для підвищення рівня розвитку гнучкості гімнасток 5-6 років. Матеріал і методи: у досліджені прийняли участь 30 спортсменок віком 5-6 років, які займаються художньою гімнастикою. За результатами початкового тестування група гімнасток була розподілена на контрольну (n=15) та основну (n=15) з урахуванням відсутності достовірних відмінностей у показниках тестів на гнучкість. Обидві групи юних гімнасток тренувались відповідно до Навчальної програми для ДЮСШ, СДЮШОР ШВСМ з художньої гімнастики (1999). У тренувальні заняття спортсменок основної групи було включено спеціально розроблену методику ігрового стретчингу, спрямовану на розвиток гнучкості. Результати: отримані результати дослідження дають підставу стверджувати, що запропонована методика, за якою тренувалися гімнастки основної групи (ОГ), сприяла більш вираженому (p<0,05; p<0,01) підвищенню рівня розвитку гнучкості, порівняно з результатами спортсменок контрольної групи (КГ), які тренувалися за традиційною програмою розвитку гнучкості. Так в тестах Т1 «Розгинання в колінних суглобах» (см); Т2 «Викручування палиці» (см); Т4 «Гімнастичний міст» (бали) були виявлені достовірні відмінності показників тестування з ймовірністю 99% при p≤0,01. В тестах Т3 «Прогинання назад в упорі лежачи» (см); Т5 «Виконання шпагату на праву», (бали) і Т6 «Виконання шпагату на ліву», (бали) також були виявлені достовірні відмінності показників з ймовірністю 95% при p≤0,05 між основною і контрольною групами. Однак у тесті Т7 «Виконання поперечного шпагату», (бали) була отримана не достовірна різниця між показниками гімнасток основної і контрольної групи (p >0,05), хоча покращення результатів у цьому тесті спостерігалося в обох групах. Висновки: отримані результати дослідження довели ефективність методики ігрового стретчингу для підвищення рівня розвитку гнучкості гімнасток 5-6 років. Методика сприяла більш вираженому (p<0,05; p<0,01) підвищенню рівня розвитку гнучкості спортсменок основної групи (ОГ), порівняно з результатами гімнасток контрольної групи (КГ). Так в тестах Т1 «Розгинання в колінних суглобах» (см); Т2 «Викручування палиці» (см); Т4 «Гімнастичний міст» (бали) були виявлені достовірні відмінності показників тестування з ймовірністю 99% при p≤0,01. В тестах Т3 «Прогинання назад в упорі лежачи» (см); Т5 «Виконання шпагату на праву», (бали) і Т6 «Виконання шпагату на ліву», (бали) також були виявлені достовірні відмінності показників з ймовірністю 95% при p≤0,05 між основною і контрольною групами. Отримані результати дають підставу рекомендувати розроблену методику для використання в навчально-тренувальному процесі юних гімнасток на етапі початкової підготовки. А застосовані тестові вправи, що не входять в Навчальну програму, такі як Т1 «Розгинання в колінних суглобах» (см); Т2 «Викручування палиці» (см); Т3 «Прогинання назад в упорі лежачи» (см) є достатньо інформативними і можуть використовуватися для контролю гнучкості гімнасток на всіх етапах підготовки.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-26

Як цитувати

Дейнеко, А. ., Prusik, K. ., Красова, І. ., Батєєва, Н. ., & Марченков, М. . (2022). Ігровий стретчинг як сучасний засіб розвитку гнучкості гімнасток 5-6 років. Слобожанський науково-спортивний вісник, 26(3), 88–94. https://doi.org/10.15391/snsv.2022-3.005

Номер

Розділ

Статті