Технологія організації інклюзивного навчання у судномодельному спорті в закладах позашкільної освіти

Автор(и)

  • Єлизавета Шитікова Національний університет фізичного виховання і спорту України, Україна https://orcid.org/0000-0003-3539-0777
  • Ірина Когут Національний університет фізичного виховання і спорту України, Україна https://orcid.org/0000-0002-8862-9545
  • Вікторія Маринич Національний університет фізичного виховання і спорту України, Україна https://orcid.org/0000-0003-2784-680X

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2022-4.003

Анотація

Організація якісної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у спортивно-технічних видах спорту вимагає пошуку та впровадження нових форм, методів, засобів тощо, що в комплексі складає технологію інклюзивного навчання. Для реалізації інклюзивного навчання у спортивно-технічних видах спорту, в тому числі судномодельному, необхідно враховувати сильні та слабкі сторони, а також можливості та загрози, що можуть виникати. Важлива роль у процесі реалізації технології інклюзивного навчання належить організаційним та методичним аспектам, які відіграють важливу роль у формуванні освітнього середовища та дозволяють адаптувати навчально-тренувальний процес до потреб та можливостей кожного вихованця.

Мета: обґрунтування технології організації інклюзивного навчання усудномодельному спорті задля створення умов для соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.

Матеріал і методи: аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, документальних матеріалів та матеріалів мережі Інтернет; анкетування, експертне опитування методистів та керівників відділів спортивно-технічного профілю закладів позашкільної освіти, тренерів/керівників гуртків судномоделювання у кількості 30 респондентів; методи математичної статистики.

Результати: на основі узагальнення результатів анкетування та експертного опитування розроблено технологію інклюзивного навчання у судномодельному спорті, яка включає умови, методи, форми та засоби, що доречно використовувати під час роботи в групах з дітьми з особливими освітніми потребами. Визначені мета та завдання, що спрямовані на розвиток та соціалізацію дітей, а також фактори успішності та проблеми, що вливають на результативність інклюзивного навчання. Розроблена технологія інклюзивного навчання покладена в основу навчальної програми з судномодельного спорту для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Висновки: розроблена технологія організації інклюзивного навчання у судномодельному спорті спрямована на створення умов для соціалізації дітей з особливими освітніми потребами за рахунок виявлення оптимальних умов, форм, методів та засобів, а також з урахуванням проблем та факторів успішності. Вона стала підґрунтям для розробки навчальної програми з позашкільної освіти науково-технічного напряму для навчання дітей з ООП, яка в свою чергу спрямована на формування трьох компетентностей: пізнавальної, проєктно-технологічної та соціально-психологічної.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-25

Як цитувати

Шитікова, Є. ., Когут, І. ., & Маринич, В. . (2022). Технологія організації інклюзивного навчання у судномодельному спорті в закладах позашкільної освіти. Слобожанський науково-спортивний вісник, 26(4), 109–114. https://doi.org/10.15391/snsv.2022-4.003

Номер

Розділ

Статті