Технологія організації інклюзивного навчання у судномодельному спорті в закладах позашкільної освіти
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2022-4.003Анотація
Організація якісної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у спортивно-технічних видах спорту вимагає пошуку та впровадження нових форм, методів, засобів тощо, що в комплексі складає технологію інклюзивного навчання. Для реалізації інклюзивного навчання у спортивно-технічних видах спорту, в тому числі судномодельному, необхідно враховувати сильні та слабкі сторони, а також можливості та загрози, що можуть виникати. Важлива роль у процесі реалізації технології інклюзивного навчання належить організаційним та методичним аспектам, які відіграють важливу роль у формуванні освітнього середовища та дозволяють адаптувати навчально-тренувальний процес до потреб та можливостей кожного вихованця.
Мета: обґрунтування технології організації інклюзивного навчання усудномодельному спорті задля створення умов для соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
Матеріал і методи: аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, документальних матеріалів та матеріалів мережі Інтернет; анкетування, експертне опитування методистів та керівників відділів спортивно-технічного профілю закладів позашкільної освіти, тренерів/керівників гуртків судномоделювання у кількості 30 респондентів; методи математичної статистики.
Результати: на основі узагальнення результатів анкетування та експертного опитування розроблено технологію інклюзивного навчання у судномодельному спорті, яка включає умови, методи, форми та засоби, що доречно використовувати під час роботи в групах з дітьми з особливими освітніми потребами. Визначені мета та завдання, що спрямовані на розвиток та соціалізацію дітей, а також фактори успішності та проблеми, що вливають на результативність інклюзивного навчання. Розроблена технологія інклюзивного навчання покладена в основу навчальної програми з судномодельного спорту для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Висновки: розроблена технологія організації інклюзивного навчання у судномодельному спорті спрямована на створення умов для соціалізації дітей з особливими освітніми потребами за рахунок виявлення оптимальних умов, форм, методів та засобів, а також з урахуванням проблем та факторів успішності. Вона стала підґрунтям для розробки навчальної програми з позашкільної освіти науково-технічного напряму для навчання дітей з ООП, яка в свою чергу спрямована на формування трьох компетентностей: пізнавальної, проєктно-технологічної та соціально-психологічної.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.