Вплив розвитку рухового інтелекту на розумову працездатність дітей-сиріт 6–7 років

Автор(и)

  • С. В. Косівська Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
  • С. В. Бондаренко Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна

Ключові слова:

депривація, діти-сироти, розумова працездатність, руховий інтелект, підготовка до шкільного навчання

Анотація

Розглядається вплив розвитку рухового інтелекту на показники розумової сфери, зокрема розумової працездатності в цілому (інтегральний показник) та її окремих складових (обсяг, інтенсивність та якість). Розумова працездатність дітей-сиріт 6–7 років розглядається як інтегральний показник підготовленості до шкільного навчання та своєрідний «фон», на якому відбувається реалізація всіх складових інтелектуальної діяльності. Пропонуються апробовані в експерименті засоби розвитку рухового інтелекту (на основі підвищення рівня координаційних здібностей).

Посилання

Балычевцева И. В. Особенности состояния здоровья детей-сирот раннего возраста / И. В. Балычева, И. Г. Самойленко / Материалы научно-практической конференции «Внутриклеточные инфекции и состояние здоровья детей в ХХІ веке». – Донецк, 2005. – С. 8–10.

Выготский Л. С. Избранные психологические исследования / Выготский Л. С. – М. : АПН РСФСР, 1956. – С. 519.

Гуткина Н. И. Психологическая готовность к школе : [учебное пособие] / Гуткина Н. И. – [4-е изд.]. – СПб. : Питер, 2006. – 208 с.

Дети-ситоры: консультирование и диагностика развития / [под ред. Е. А. Стребелевой и др.]. – М. : Полиграф-сервис, 1998. – 336 с.

Доман Г. Как сделать ребенка физически совершенным / Г. Доман, Д. Доман, Б. Хаги ; [пер. с англ.]. – М. : Аквариум, 1999. – 336 с.

Дубровина И. В. Психологическое развитие воспитанников детского дома / [Под ред. И. В. Дубровиной, А. Г. Рузскойъ. – М. : Просвещение, 1990. – 143 с.

Дугина Л. В. Состояние здоровья и физического развития детей-сирот (возраст от 1,5 месяцев до 4 лет), воспитывающихся в доме ребенка / Дугина Л. В. // Слобожанський науково-спортивний вісник : [наук.-теорет. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2009. – № 1. – С. 13–15.

Кліменко О. В. Оцінка рівня здоров’я дітей раннього віку, які виховуються в інтернатних закладах / Кліменко О. В. // Современная педиатрия. – 2009. – № 3 (25). – С. 29–34.

Кольцова М. М. Влияние условий жизни и воспитания на уровень подвижности нервных процессов / Кольцова М. М. // Дошкольное воспитание. – 1985. – № 9. – С. 46–48.

Лебединский В. В. Нарушения психического развития в детском воздасте : [учебное пособие] для студ. психол. фак. высш. учеб. Заведений / Лебединский В. В. – М. : Академия, 2003. – 144 с.

Медико-социальные проблемы социального сиротства / Альбицкий В. Ю., Баранов В. А., Галисовская Т. А. и др. – М. : Литерра, 2007. – 193 с.

Морфофункциональное созревание основних физиологических систем организма детей дошкольного возраста / Антропова М. В., Кольцова М. М. и др. / [под ред. М. В. Антроповой, М. М. Кольцовой]. – М. : Педагогика, 1983. – 160 с.

Проселкова М. О. Особенности психического здоровья детей-сирот (возрастной и динамический аспекты) : [автореф. дис…на соискание наук. степени канд. мед. наук: спец. 14.00.18 «Психиатрия»] / Проселкова М. О. / Научный центр психического здоровья Рос. АМН. – М., 1996. – 25 с.

Толстых Н. Н. Особенности психического развития младших школьников, воспитывающихся вне семьи / Н. Н. Толстых, А. М. Прихожан // Вопросы психологи. – 1982. – № 2. – С. 79–86.

Ульенкова У. В. Шестилетние дети с задержкой психического развития / Ульенкова У. В. – М. : Педагогика, 1990. – 184 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2011-12-31

Як цитувати

Косівська, С. В., & Бондаренко, С. В. (2011). Вплив розвитку рухового інтелекту на розумову працездатність дітей-сиріт 6–7 років. Слобожанський науково-спортивний вісник, (4(27), 93–96. вилучено із https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/28658

Номер

Розділ

Статті