Вплив фізкультурних хвилинок на розумову працездатність учнів загальноосвітніх навчальних закладів
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2014-5.002Ключові слова:
розумова працездатність, фізичні навантаження, урок фізичної культури, фізкультурні хвилинкиАнотація
Мета: з’ясувати вплив на розумову працездатність учнів фізичних навантажень, які використовуються в процесі проведення фізкультурних хвилинок на уроках загального циклу. Матеріал і методи: дослідження проводилось у чотирьох загальноосвітніх школах Вінницької та Харківської областей. У дослідженні приймали участь 673 учні 5–11 класів. Дослідження проводилось у два етапи. На першому етапі визначались зміни розумової працездатності учнів протягом навчального дня. При цьому використовувалась методика А. Мюнсберга. На другому етапі дослідження визначався вплив фізкультурних хвилинок на показники розумової працездатності учнів. Дослідження проводилось з використанням коректурної проби В. Анфімова. Результати: проведене дослідження свідчить про стійке зниження показників розумової працездатності учнів протягом навчального дня. З другого по шостий урок розумова працездатність школярів на уроках загального циклу знижується на 13,2%. Висновки: встановлено, що виконання учнями фізкультурних хвилинок на уроках загального циклу забезпечує підвищення у них розумової працездатності на 8% у порівнянні із уроками, на яких фізкультурні хвилинки не проводились.
Посилання
Apanasnko G., Dovzhenko L. Teorіya і metodika fіzichnogo vikhovannya і sportu [Theory and Methodology of Physical Education and Sport], 2007, vol. 1, pp. 17–21. (ukr)
Bened V. P., Kovalchuk N. M., Zavatskiy V. І. Tsіlespryamovanі dіі fіzichnikh vprav na rozumovu pratsezdatnіst lyudini [Concerted action of exercise on mental human performance], Lutsk, 1996, 104 p. (ukr)
Vadzyuk S. N., Shugan T. B. Rozumova pratsezdatnіst: metodiki doslіdzhennya, zmіni ta korektsіya [Mental performance: research methodology, change and correction], Ternopіl, 2000, 170 p. (ukr)
Denisenko N. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2007, vol. 3, pp. 44–46. (ukr)
Korіnchik L. Sportivniy vіsnik Pridnіprov’ya [Prydniprovya Sports Bulletin], 2004, vol. 7, pp. 147–149. (ukr)
Kuselman A. I., Solovyeva I. L., Cherdantsev A. P. Pediatriya [Pediatrics], 2002, vol. 6, pp. 53–57. (rus)
Maryshchuk V. L., Bludov Yu. M. at al. Metodiki psikhodiagnostiki v sporte [Methods psychodiagnostics in dispute], Moscow, 1990, pp. 161. (rus)
Prezlyata G., Shpіlchak A. Zanyattya fіzkulturoyu ta zdorov’ya [Physical exercise and health], Kyiv, 2006, 112 p. (ukr)
Sutula V. O., Kochuеva M. M., Bondar T. S. Vіsnik Luganskogo natsіonalnogo unіversitetu іmenі Tarasa Shevchenka [Journal of Taras Shevchenko Lugansk National University], 2010, vol. 17 (204), pp. 295–305. (ukr)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 (Oleksiy Bulgakov) Булгаков Олексій Ігоревич, (Alfiya Deyneko) Дейнеко Альфія Хамзіївна, Mikhailo Marchenkov Марченков Михайло Костянтинович
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.