Вплив фізкультурних хвилинок на розумову працездатність учнів загальноосвітніх навчальних закладів

Автор(и)

  • (Oleksiy Bulgakov) Булгаков Олексій Ігоревич Харківська державна академія фізичної культури, Україна
  • (Alfiya Deyneko) Дейнеко Альфія Хамзіївна Харківська державна академія фізичної культури, Україна
  • (Mikhailo Marchenkov) Марченков Михайло Костянтинович Харківська державна академія фізичної культури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2014-5.002

Ключові слова:

розумова працездатність, фізичні навантаження, урок фізичної культури, фізкультурні хвилинки

Анотація

Мета: з’ясувати вплив на розумову працездатність учнів фізичних навантажень, які використовуються в процесі проведення фізкультурних хвилинок на уроках загального циклу. Матеріал і методи: дослідження проводилось у чотирьох загальноосвітніх школах Вінницької та Харківської областей. У дослідженні приймали участь 673 учні 5–11 класів. Дослідження проводилось у два етапи. На першому етапі визначались зміни розумової працездатності учнів протягом навчального дня. При цьому використовувалась методика А. Мюнсберга. На другому етапі дослідження визначався вплив фізкультурних хвилинок на показники розумової працездатності учнів. Дослідження проводилось з використанням коректурної проби В. Анфімова. Результати: проведене дослідження свідчить про стійке зниження показників розумової працездатності учнів протягом навчального дня. З другого по шостий урок розумова працездатність школярів на уроках загального циклу знижується на 13,2%. Висновки: встановлено, що виконання учнями фізкультурних хвилинок на уроках загального циклу забезпечує підвищення у них розумової працездатності на 8% у порівнянні із уроками, на яких фізкультурні хвилинки не проводились.

Посилання

Apanasnko G., Dovzhenko L. Teorіya і metodika fіzichnogo vikhovannya і sportu [Theory and Methodology of Physical Education and Sport], 2007, vol. 1, pp. 17–21. (ukr)

Bened V. P., Kovalchuk N. M., Zavatskiy V. І. Tsіlespryamovanі dіі fіzichnikh vprav na rozumovu pratsezdatnіst lyudini [Concerted action of exercise on mental human performance], Lutsk, 1996, 104 p. (ukr)

Vadzyuk S. N., Shugan T. B. Rozumova pratsezdatnіst: metodiki doslіdzhennya, zmіni ta korektsіya [Mental performance: research methodology, change and correction], Ternopіl, 2000, 170 p. (ukr)

Denisenko N. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2007, vol. 3, pp. 44–46. (ukr)

Korіnchik L. Sportivniy vіsnik Pridnіprov’ya [Prydniprovya Sports Bulletin], 2004, vol. 7, pp. 147–149. (ukr)

Kuselman A. I., Solovyeva I. L., Cherdantsev A. P. Pediatriya [Pediatrics], 2002, vol. 6, pp. 53–57. (rus)

Maryshchuk V. L., Bludov Yu. M. at al. Metodiki psikhodiagnostiki v sporte [Methods psychodiagnostics in dispute], Moscow, 1990, pp. 161. (rus)

Prezlyata G., Shpіlchak A. Zanyattya fіzkulturoyu ta zdorov’ya [Physical exercise and health], Kyiv, 2006, 112 p. (ukr)

Sutula V. O., Kochuеva M. M., Bondar T. S. Vіsnik Luganskogo natsіonalnogo unіversitetu іmenі Tarasa Shevchenka [Journal of Taras Shevchenko Lugansk National University], 2010, vol. 17 (204), pp. 295–305. (ukr)

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-10-31

Як цитувати

Булгаков Олексій Ігоревич (Oleksiy B., Дейнеко Альфія Хамзіївна (Alfiya D., & Марченков Михайло Костянтинович (Mikhailo M. (2014). Вплив фізкультурних хвилинок на розумову працездатність учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Слобожанський науково-спортивний вісник, (5(43), 11–14. https://doi.org/10.15391/snsv.2014-5.002

Номер

Розділ

Статті