Планування навчального процесу з фізичної культури з урахуванням динаміки фізичного стану школярів 13–14 років

Автор(и)

  • (Andrey Napadiy) Нападій Андрій Петрович Кременецький обласний гуманітарний педагогічний інститут ім. Т. Г. Шевченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2014-5.010

Ключові слова:

періодизація фізичної підготовленості, фізичне виховання, фізичний стан, підлітки

Анотація

Мета: обґрунтувати планування навчального процесу з фізичної культури з урахуванням динаміки фізичного стану школярів 13–14 років протягом навчального року. Матеріал і методи: оцінка фізичного стану школярів 13–14 років протягом навчального року проводилася за допомогою педагогічних методів і експрес-оцінки рівня соматичного здоров’я дітей. Були відібрані 62 учні 7 класів загальноосвітньої школи № 5 м. Кременець, серед них 32 хлопчики і 30 дівчаток. Результати: виявлено динаміку фізичного стану школярів упродовж навчального року. Запропоновано періодизацію фізичної підготовки учнів середніх класів, яка сприятиме послідовності вивчення змісту навчального матеріалу в варіативних модулях протягом року і дозволятиме планувати навантаження, адекватні фізичному стану учнів. Висновки: модифікований підхід до планування навчального процесу фізичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах ґрунтується на розподілі навчального року на періоди з чітко вираженою цільовою спрямованістю: втягуючий, підготовчий, основний, втягуючий, основний, перехідний.

Посилання

Abolyanina S. G. Differentsirovannaya tekhnologiya fizicheskogo vospitaniya detey s razlichnym urovnem fizicheskoy podgotovlennosti : avtoref. kand. ped. nauk [Differentiated technology of physical education of children with different levels of physical fitness : PhD thesis], Khabarovsk, 2009, 24 p. (rus)

Andreyeva Ye. V. Programmirovaniye fizkulturno-ozdorovitelnikh zanyatiy devochek 12–13 let : dis. … kand. nauk po fizicheskomu vospitaniyu i sportu [Programming sports and fitness classes girls 12-13 years : PhD diss.], K., 2002, 215 p. (rus)

Bezrukikh M. M., Sonkin V. D., Farber D. A. Vozrastnaya fiziologiya (fiziologiya razvitiya rebenka) [Age Physiology (Physiology Child Development)], Moskva, 2008, 416 p. (rus)

Іvanov V. Fіzichne vikhovannya v shkolі [Physical education at school], 2000, vol. 3, pp. 18–21. (ukr)

Krutsevich T. Yu. Fіzichne vikhovannya v suchasnіy shkolі [Physical education at modern school], 2012, vol. 2 (78), p. 8–9. (ukr)

Napadіy A. P. Sportivniy vіsnik Pridnіstrov’ya [Pridnestrovje Sports Bulletin], 2013, vol. 2–3, pp. 245–251.

Palchuk M. B. Kontrol fіzichnogo rozvitku uchnіv pri perekhodі z serednoі do starshoі shkoli v umovakh navchalnogo protsesu z fіzichnogo vikhovannya : dis. ... kand. nauk z fіz. vikhovannya і sportu [Control of the physical development of students in the transition from middle to high school in terms of the learning process of physical education], Kyiv, 2014, 20 p. (ukr)

Platonov V. N. Periodizatsiya sportivnoy trenirovki. Obshchaya teoriya i yeye prakticheskoye primeneniye [Periodization of athletic training. The general theory and its practical application], Kyiv, 2013, 624 p. (rus)

Semenova N. V., Maglovaniy A. V. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2013, vol. 4, pp. 74–79. (ukr)

Tomenko O. A. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2013, vol. 3, pp. 19–24. (ukr)

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-10-31

Як цитувати

Нападій Андрій Петрович (Andrey N. (2014). Планування навчального процесу з фізичної культури з урахуванням динаміки фізичного стану школярів 13–14 років. Слобожанський науково-спортивний вісник, (5(43), 55–58. https://doi.org/10.15391/snsv.2014-5.010

Номер

Розділ

Статті