Загальна характеристика валеологічної освіти молодших школярів
Ключові слова:
здоров’я, валеологічна освіта, школяріАнотація
Подано основні аспекти валеологічної освіти школярів. В умовах школи важливо навчити школярів використовувати резервні сили свого організму, навчити жити в суспільстві здоровою людиною, налагоджувати стосунки, спілкуватись із людьми, передбачати наслідки своєї поведінки, приймати своєчасні рішення. Навчальні предмети: фізичне виховання, валеологія, безпека життєдіяльності – функціонують як соціально необхідне змістовне ціле, що забезпечує освіту й виховання здорової особистості. Наголошується на ролі принципу превентивності як на основоположному в системі валеологічного навчання.
Посилання
Басюк Н. А. Формування почуття відповідальності у молодших школярів : [автореф. дис…на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.07 «Теорія і методика виховання»] / Басюк Н. А. – К., 2005. – 20 с.
Бахирева Т. Е. Программа валеологизации школьного пространства / Бахирева Т. Е. // Практика административной работы в школе. – 2006. – № 6. – С. 45–48.
Бойченко Т. Є. Здоров’язберігаюча компетентність : підходи до вивчення, основні ознаки / Бойченко Т. Є. // Моніторинг здоров’я школярів: міжсекторальна взаємодія лікарів, педагогів, психологів : [матеріали науково-практичної конференції з міжнародною участю]. – Харків : ДУ «ІОЗДП АМНУ», 2009. – С. 132–136.
Бойченко Т. Є. Принцип превентивності як засадничий у безперервній валеологічній освіті / Бойченко Т. Є. // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2010. – № 1 (3). – С. 3–11.
Бондаренко О. М. Валеологічна компетентність молодої людини як запорука успішної кар’єри / Бондаренко О. М. // Гуманізація навчально-виховного процесу : [збірник наукових праць] (Спецвипуск) / Матеріали науково-практичної конференції «Валеологічна культура особистості – джерело здоров’я» 19–21 жовтня 2006 року / [За загальною редакцією В. І. Сипченка]. – Слов’янськ : Видавничий центр СДПУ, 2006. – С. 3–7.
Брехман И. И. Введение в валеологію – науку про здоровье /Брехман И. И. – Л. : Наука, 1987. – 125 с.
Гнатюк О. В. Основи здоров’я і фізична культура : [підруч. для 1 кл.] / [За ред. акад. С. Д. Максименка]. – К. : Форум, 2003. – 127 с.
Гнатюк О. В. Основи здоров’я і фізична культура : [підруч. для 4 кл.] / Гнатюк О. В. – К. : Промінь, 2004. – 142 с.
Горащук В. Культура здоров’я школярів – новий напрямок формування молодого покоління / Горащук В. // Здоров’я та фізична культура. – 2007. – № 26. – С. 1–4.
Дригайло С. М. Формування здоров’язберігаючих компетентностей у школярів / Дригайло С. М. // Біологія. – 2006. – № 10. – С. 11–15.
Нагорна А. М. Сучасний стан здоров´я підлітків і молоді і Україні та заходи що до його збереження і покращення / А. М. Нагорна, Т. С. Грузєва, Т. К. Кульчицька // Лік.справа. – 1998. – № 7. – С. 177–181.
Огнев’юк В. Навчання і виховання як соціоцентричні цінності / Огнев’юк В. // Вища освіта України. – 2003. – С. 15–20.
Проект робочого документа для консультації ВОЗ. – Копенгаген, 1997.
Самойлович В. А. Значення валеології у формуванні збереженні і зміцненні індивідуального здоров´я підростаючого покоління / В. А. Самойлович, Л. Д. Тондій, Н. В. Гутарєва // Гуманізація навчально-виховного процесу : [зб. наук. пр.] (Спецвипуск) / Матеріали наук.-практ. конф. «Валеологічна культура особистості – джерело здоров’я» 19–21 жовтня 2006 року / [За загальною редакцією В. І. Сипченка]. – Слов’янськ : Видавничий центр СДПУ, 2006. – С. 77–82.
Чорнобай І. М. Питання фізичної культури у навчальних предметах «валеологія», «безпека життєдіяльності», «фізична культура» у початкових класах / Чорнобай І. М. // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : [зб. наук. пр.] / [під ред. С. С. Єрмакова]. – Харків : ХХПІ, 1999. – № 4. – С. 3–8.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 В. С. Дмитрук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.