Основна гімнастика як базовий компонент інваріантної складової шкільної програми з предмету «Фізична культура»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2015-3.005

Ключові слова:

засоби основної гімнастики, інваріантна складова шкільної програми, школа культури рухів

Анотація

Мета: аналіз програми з дисципліни «Фізична культура» для учнів 1–9 класів у контексті використання засобів основної гімнастики. Матеріал і методи: засоби основної гімнастики, які вивчаються учнями 1–9 класів, було досліджено в рамках навчальної програми «Фізична культура в школі». У ході дослідження було розглянуто зміст компонентів основної гімнастики інваріантної частини уроку. Результати: встановлено, що формування школи культури рухів (ознайомлення з рухами, їх різноманітністю, комплексами фізичних вправ тощо) відбувається у початковій школі; завдяки введенню у навчальний матеріал учнів основної школи гімнастичних рухів підвищеної складності відбувається формування культури виконання та використання вправ основної гімнастики, що є основою загальної культури рухової діяльності. Висновки: основним чинником зниження загального рівня рухової культури школярів визначено відсутність у навчальних програмах для 5–11 класів чітко визначених змістових ліній щодо використання засобів основної гімнастики.

Посилання

Barshay V. M., Kurys V. N., Pavlov I. V. Gimnastika [Gymnastics], Rostov n/Donu, 2009, 296 p. (rus)

Zhuravin M. L., Zagryadskaya O. V., Kazakevich N. V. Gimnastika [Gymnastics], Moscow, 2002, 448 p. (ukr)

Verkhovska M. V. Pedagogіka psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya і sportu [Pedagogy psychology and medical-biological problems of physical education and sport], 2015, vol. 1, p. 17–24. (ukr)

Deyneko A. Kh. Pedagogіka, psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya ta sportu [Pedagogy psychology and medical-biological problems of physical education and sport], 2015, vol. 1, p. 24–28. (ukr)

Derzhavniy standart bazovoі і povnoі serednoі osvіti : postanova Kabіnetu Mіnіstrіv Ukraіni vіd 23.11.2011 r. № 1392, Zbіrnik uryad. aktіv Ukr. [State Standard for basic and secondary education, the Cabinet of Ministers of Ukraine of 23.11.2011 p. № 1392, Ukraine government acts Collection], 2011. (ukr)

Derzhavniy standart pochatkovoі zagalnoі osvіti : postanova Kabіnetu Mіnіstrіv Ukraіni vіd 20.04.2011 r. № 462, Ofіtsіyniy vіsnik Ukraіni [State standard of primary education, the Cabinet of Ministers of Ukraine of 20.04.2011 p. № 462, Official Bulletin of Ukraine], 2011. (ukr)

Еrmolova V. M., Іvanova L. І., Derevyanko V. V. Navchaеmo grayuchis [Teach playing], Kyiv, 2012, 208 p. (ukr)

Krutsevich T. Yu. Fіzichne vikhovannya v suchasnіy shkolі [Physical education in modern school], 2012, vol.2 (78), p. 8–9. (ukr)

Povalyayeva V. V., Povalyayev A. N. Fizicheskaya kultura v shkole [Physical Culture in Schools], 2014, vol. 1, p. 24–26. (rus)

Sutula V. O., Deyneko A. Kh. Osnovna gіmnastika v shkolі (5–6 klasi) [Basic gymnastics at school (5-6 grades)], 2015, 108 p. (ukr)

Fіzichna kultura v shkolі [Physical education in school], Kyiv, 2013, 352 p. (ukr)

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-30

Як цитувати

Дейнеко Альфія Хамзіївна (Alfiya D. (2015). Основна гімнастика як базовий компонент інваріантної складової шкільної програми з предмету «Фізична культура». Слобожанський науково-спортивний вісник, (3(47), 30–34. https://doi.org/10.15391/snsv.2015-3.005

Номер

Розділ

Статті