Соціально-педагогічні передумови формування культури рухової діяльності в учнів загальноосвітніх навчальних закладів
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2015-4.006Ключові слова:
фізична культура, учні, культура рухової діяльності, мотивація, здоров’яАнотація
Мета: аналіз особливостей формування свідомого ставлення учнів загальноосвітнього навчального закладу до занятть фізичною культурою, вподобань щодо спрямованості уроків фізичної культури, проведення фізкультурно-оздоровчих заходів тощо. Матеріал і методи: у статті розглянуто матеріали соціологічного дослідження, що проводилось серед учнів четвертих-одинадцятих класів загальноосвітньої школи № 67 м. Харкова. Результати: дослідження показали, що за період навчання в школі в учнів зменшується бажання відвідувати уроки фізичної культури. Поряд з тим використання спортивних ігор на уроках фізичної культури викликає в них найбільший інтерес. Разом з тим аналіз одержаних матеріалів показав, що з фізкультурно-оздоровчих заходів, які повинні проводитися в режимі навчального дня, найбільш регулярно використовуються фізкультхвилинки. Виявлено, що протягом дня найбільша рухова активність учнів відбувається на уроках фізичної культури. Висновки: проведені дослідження підтверджують роль соціально-педагогічних факторів, які впливають на мотивацію школярів до фізкультурно-спортивної діяльності та обумовлюють ефективність функціонування системи фізичного виховання.
Посилання
Bezverkhnya G. V. Motivatsіya do zanyat fіzichnoyu kulturoyu і sportom shkolyarіv 5–11-kh klasіv : avtoref. kand. nauk fіz. vikhovannya ta sportu [Motivation for physical education and sport students in grades 5–11 : PhD thesis], Lviv, 2004, 23 p. (ukr)
Bodnar І. Sportivniy vіsnik Pridnіprov’ya [Sports Bulletin Dnieper], 2013, vol. 2, p. 257–264. (ukr)
Bodnar І. Naukoviy chasopis Natsіonalnogo pedagogіchnogo unіversitetu іmenі M. P. Dragomanova. Serіya 15, Naukovo-pedagogіchnі problemi fіzichnoі kulturi (fіzichna kultura і sport) [Science magazine National Pedagogical University MPDragomanov. A series of 15 scientific-pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports)], Kyiv, 2013, Vol. 7 (33), p. 509–519. (ukr)
Golovchenko O. І. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2012, vol. 3, p. 148–152. (ukr)
Dutchak M., Tkachuk S. Fіzichna aktivnіst, zdorov’ya і sport [Physical activity, health and sport], 2012, vol. 2(8), p. 11–16. (ukr)
Kutek T. B. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2013, vol. 3, p. 207–210. (ukr)
Krutsevich T., Pangelova N. Sportivniy vіsnik Pridnіprov’ya [Sports Bulletin Dnieper], 2012, vol. 2 (163), p. 4–6. (rus)
Saіnchuk M. M. Formuvannya tsіnnіsnikh orіеntatsіy v sferі fіzichnoі kulturi і sportu uchnіv starshikh klasіv u protsesі fіzichnogo vikhovannya : avtoref. kand. nauk fіz. vikhovannya ta sportu [Formation of value orientations in the field of physical culture and sports of high school students in physical education : PhD thesis], K., 2012, 24 p. (ukr)
Sutula V. A. Dukhovnіst osobistostі: metodologіya, teorіya і praktika [Spirituality: Methodology, Theory and Practice], 2011, vol. 4 (45), p. 192–198. (rus)
Tomenko O. A. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2013, vol. 3, p. 19–24. (ukr)
Ugnіch І. V. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2010, vol. 3, p. 18–22. (ukr)
Deyneko A. Kh., Bondar A. S., Kuzmenko І. O., Bulgakov O. І., Grishchenko L. K. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2009, vol. 2, p. 157–160. (ukr)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 (Alfiya Deyneko) Дейнеко Альфія Хамзіївна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.