Визначення передумов для впровадження спортивно орієнтованих технологій у фізичне виховання дітей 5–6-річного віку в умовах дошкільного навчального закладу
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2016-1.011Ключові слова:
дошкільне виховання, спортивно орієнтовані технології, діти старшого дошкільного вікуАнотація
Мета: проаналізувати та обґрунтувати необхідність упровадження елементів спортивного тренування та спортивних ігор у фізичне виховання дітей старшого дошкільного віку.
Матеріал і методи: аналіз науково-методичної літератури та нормативних документів, опитування, анкетування, педагогічне спостереження, тестування.
Результати: з’ясовано ставлення до спортивно орієнтованого фізичного виховання дітей, їхніх батьків, вихователів; наведено результати тестування рухових здібностей старших дошкільників і обґрунтовано необхідність упровадження спортивно орієнтованого фізичного виховання у навчально-виховний процес дошкільних навчальних закладів.
Висновки: результати дослідження стану здоров’я, опитування дітей старшого дошкільного віку спонукають до застосування елементів спортивного тренування та спортивних ігор як альтернативу традиційному фізичному вихованню у навчально-виховному процесі дошкільних закладів, що є найбільш ефективним засобом оздоровчого впливу на організм дитини та сприяє формуванню у дітей мотивів і стимулів до занять фізичною культурою і спортом.
Посилання
Aleksandrovskaya, M. Detskiy step: lipetskiy variant novogo vida sporta [Children step: Lipetsk version of the new sport]. Available at: http://dob.1september.ru/articlef.php?ID=200701202. (in Russ.)
Babachuk, Yu. 2008, [The role of nature sports games to improve motor fitness of preschool children] Suchasne dovkіllya : realіі ta perspektivi : Materіali Mіzhnarodnoі naukovo-praktichnoі konferentsіі, 16 zhovtnya 2008 r. [Modern Environment: realities and prospects: International scientific and practical conference, October 16, 2008]. Kyiv: NPU іm. M. P. Dragomanova, pp. 218–221. (in Ukr.)
Balsevich, V. K. 1993, [Conversion of high-tech sports training as the actual direction of improving physical education and sport for all] Teoriya i praktika fizicheskoy kultury [Theory and Practice of Physical Culture]. Vol. 4, pp. 2–7. (in Russ.)
Bogіnіch, O. L. & Babachuk, Yu. M. 2014, [Outdoor games and game exercises with elements of sports games for preschool children: a handboo] Doshkіllya [preschool]. Kyiv: Mandrіvets, 224 p. (in Ukr.)
Volkov, L. V. 1990, Sportivno-igrovoy metod v fizicheskom vospitanii detey doshkolnogo vozrasta: Programma i metodicheskiye rekomendatsii [Sports and yhrovoy fyzycheskom a method of education children preschool age: Program and Guidelines]. Pereyaslav-Khmelnitskiy, 32 p. (in Russ.)
Glazyrina, L. D. & Ovsyankin, V. A. 2005, Metodika fizicheskogo vospitaniya detey doshkolnogo vozrasta: posobiye dlya pedagogov doshk. uchrezhdeniy [Technique of physical training of preschool children: A guide for teachers of preschool institutions]. Moscow: VLADOS, 175 p. (in Russ.)
Dubogay, O. D. & Makovetska, N. V. 2005, [Possibilities of rhythmic gymnastics and dance therapy in education pre-school] Doshkіlna osvіta [Preschool Education], Kyiv: Lіps, Vol. 7 No. 1, Available at: http://www.ukrdeti.com/2005/1_a11_2005.html. (in Ukr.)
Kozin, Ye. A. 2007, [Acrobatics as a basic means of physical training of children of preschool age (6-7 years)] Fizicheskaya kultura: vospitaniye, obrazovaniye, trenirovka [Physical culture: education, education and training]. Vol. 1, pp. 50–52. (in Russ.)
Kozyreva, O. V., Usakov, V. I., Avdeyeva, N. M., Kapitonova, Z. R. & Mishanina, N. V. 2001, [spartian program of education, treatment and organization of preschool aged children] Fizicheskaya kultura: vospitaniye, obrazovaniye, trenirovka [Physical culture: education, education, training]. Vol. 1, pp. 58–61. (in Russ.)
Kuzina, I. Step-aerobika dlya doshkolnikov [Step aerobics for preschoolers]. Available at: http://dob.1september.ru/article.php?ID=200701217. (in Russ.)
Kulik, N. A. 2010, [Research of innovative technologies in the educational process in preschool educational establishments of Sumy region] Slobozhanskii naukovo-sportyvnyi vіsnyk [Slobozhanskyi science and sport bulletin]. Kharkіv: KhDAFK, Vol. 2, pp. 10–13. (in Ukr.)
Lubysheva, L. I. 2007, [sportization of comprehensive schools of russia: new vectors of development] Fizicheskaya kultura: vospitaniye, obrazovaniye, trenirovka [Physical culture: education, education and training]. Vol. 1, pp. 63–65. (in Russ.)
Mezhdunarodnaya khartiya fizicheskogo vospitaniya i sporta [The International Charter of Physical Education and Sport] Nauka v olimpiyskom sporte. Spetsialnyy vypusk «Sport dlya vsekh» [Science in Olympic sports. Special edition of "Sport for All"], 2001, Vol. 3, pp. 102–106. (in Russ.)
Pangelova, N. 2005, [Sports lifestyle and its importance to the harmonious development of personality preschooler] Pedagogіka, psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya і sportu [Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sport]. Vol. 10, pp. 18. (in Ukr.)
Streltsov, V. P. & Bannikova, T. A. [Sports and fitness training senior preschool children: problems and solutions] Fizicheskaya kultura: vospitaniye, obrazovaniye, trenirovka [Physical culture: education, education and training]. Vol. 3, 2003, pp. 46–48. (in Russ.)
Surinov, I. A. & Varfolomeyeva, Z. S. 2013, [Sports and game activity as means of Olympic education older preschoolers] Materіali ІV Mіzhnarodnoі yelektronnoі naukovo-praktichnoі konferentsіі «Psikhologіchnі, pedagogіchnі і mediko-bіologіchnі aspekti fіzichnogo vikhovannya» 19–26 kvіtnya 2013 r [Electronic materials IV International Scientific Conference "The psychological, pedagogical and medico-biological aspects of physical education" 19-26 April 2013], Odesa: PUNPU іmenі K. D. Ushinskogo, pp. 12–14. (in Russ.)
Tereshchenko, І. 2010, [Using step-step as a means of coordination in preschool] Doshkіlna osvіta [Preschool Education], Vol. 29 No 3, pp. 71–74. (in Ukr.)
Shiyan, B. M. & Vatseba, O. M. 2008, Teorіya і metodika naukovikh doslіdzhen u fіzichnomu vikhovannі ta sportі [Theory and methodology of research in physical education and sport]. Ternopіl: Navchalna kniga, Bogdan, p. 65. (in Ukr.)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Геннадій Валентинович Петренко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.