Алгоритм реабілітаційного обстеження дітей з бронхо-легеневими захворюваннями
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2016-4.008Ключові слова:
реабілітаційне обстеження, бронхо-легеневі захворюванняАнотація
Мета: розробити алгоритм реабілітаційного обстеження для дітей з бронхо-легеневими захворюваннями.
Матеріал і методи: аналіз, узагальнення, систематизація та порівняння відомостей науково-методичної літератури з проблем фізичної реабілітації при бронхо-легеневих захворюваннях.
Результати: запропонований алгоритм реабілітаційного обстеження дітей з бронхо-легеневими захворюваннями передбачає послідовне застосування таких методів, як: опитування, фізикальне обстеження, функціональне обстеження та метод індексів, аналіз яких дозволяє визначити реабілітаційний діагноз, який є підґрунтям технології реабілітаційного процесу.
Висновки: реабілітаційне обстеження є складовою фізичної реабілітації, яке проводиться з метою визначення реабілітаційного діагнозу та базується на суб’єктивній, об’єктивній оцінках та даних спостереження. Послідовне проведення комплексного реабілітаційного обстеження за запропонованим алгоритмом та детальний аналіз його результатів сприятиме визначенню реабілітаційного потенціалу, причин порушень з боку різних систем організму та індивідуалізації реабілітаційного процесу дітей з бронхо-легеневими захворюваннями.
Посилання
Afanasieva, O. V. & Yevdokimov, Ye. I. (2011), “Application of index Kerdo in practice of physical rehabilitation”, Pedagogika, psyhologiya ta medyko-biologichni problemy fizychnogo vyxovannya i sportu, No 4, pp. 23-26. (in Ukr.)
Belova, A. N. & Shhepetova O. N. (1998), Rukovodstvo po reabilitacii bol'nyh s dvigatel'nymi narushenijami [Guidelines for rehabilitation of patients with movement disorders], Antidor, Moscow. (in Russ.)
Dzyak, G. V., Netyazhenko, V. Z., Kardashevs`ka, I. M., Kobzar, M. G., at el. (2002), Osnovy obstezhennya xvorogo ta sxema istoriyi xvoroby [Fundamentals examination of the patient and location history], DDMA, Dnipropetrovs`k. (in Ukr.)
Ivasyk, N. (2016) “Violation of posture in children with broncho-pulmonary diseases”, Naukovyj chasopys nacz. ped. univ. im. M. P. Dragomanova, 15, No 5 (75) 16, pp. 49-52. (in Ukr.)
Pyeshkova, O. V. (2011), “Complex physical rehabilitation of children of middle school ages at persistence bronchial asthma of ΙΙstage in the conditions of stationary”, Slobozhans'kij naukovo-sportivnij vіsnik, No 4, pp. 110-119. (in Ukr.)
Ukrayins`ka Asociaciya fizychnoyi terapiyi, “Sfera diyal`nosti fizychnogo terapevta/faxivcya fizychnoyi reabilitaciyi”, available at: http://www.physrehab.org.ua/textbook.html (accessed 27 May 2016) (in Ukr.)
Tyravs`ka, O. (2009) “Rehabilitation examination of persons after surgical treatment of hernia of intervertebral disks of lumbar spine”, Moloda sportyvna nauka Ukrayiny, No 3, pp. 171-175. (in Ukr.) (ukr)
Chang, A. B., Bell, S. C., Byrnes, C. A., Grimwood, K., Holmes, P. W., King, P. T., Kolbe, J., Landau, L. I., Maguire, G. P., McDonald, M. I., Reid, D. W., Thien, F.C. & Torzillo P. J. (2010), “Chronic suppurative lung disease and bronchiectasis in children and adults in Australia and New Zealand”, Med J Aust, V. 193, No 6, pp. 356-365.
Gosselink, R. (2006), “Physical therapy in adults with respiratory disorders: where are we?”, Rev. bras. Fisioter, V. 10, No 4, pp. 361-372.
Gupta, A. D. & Wilson, D. (2016), “Rethinking diagnoses in rehabilitation: an educational case series”, J Rehabil Med, V. 48, No 5, pp. 477-480.
Kulus, M. (2010), Choroby układu oddechowego u dzieci [Respiratory diseases in children], Wolters Kluwer Polska, Warszawa. (in Pol.)
Sharp, C. R. & Rozanski, E. A. (2013), “Physical examination of the respiratory system”, Top Companion Anim Med, No 28 (3), pp. 79-85.
Wade, D. “Rehabilitation – a new approach. Part two: the underlying theories”, Clinical Rehabilitation, 2015. – V. 29. – № 12. – Р. 1145–1154.
Kinezyterapia, “Rules of conduct in physiotherapy breathing in young children”, available at: http://www.fizjoterapia.com/index.php/home/kinezyterapia/94-zasady-postepowania-w-fizjoterapii-oddechowej-u-malych-dzieci (accessed 27 May 2016). (in Pol.)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Наталія Івасик
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.