Самооцінка та рівень тривожності спортсменів як фактори формування міжособистісної взаємодії у танцювальному дуеті
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2016-5.003Ключові слова:
спортивні танці, міжособистісна взаємодія, самооцінкаАнотація
Мета: вивчити особливості самооцінки та тривожності спортсменів, які займаються спортивними танцями, на етапі попередньої базової підготовки.
Матеріал і методи: аналіз науково-методичної літератури, методика «Вивчення самооцінки особистості підлітка», методика «Діагностика тривожних станів у дітей» (CMAS).
Результати: теоретично доведено необхідність пошуку нових шляхів ефективної міжособистісної взаємодії у танцювальному дуеті в спортивних танцях на етапі попередньої базової підготовки. Надано психологічні характеристики спортсменів 10–12 років згідно з рівнями їх самооцінки та тривожності.
Висновки: дослідження компонентів міжособистісної взаємодії у спортсменів 10–12 років, які займаються спортивними танцями, показало, що найчастіше самооцінка юних спортсменів відповідає завищеному, високому або середньому рівню. Емоційний стан дітей 10–12 років, які займаються спортивними бальними танцями, характеризується підвищеним або високим рівнем тривожності.
Посилання
Ananev, B. G. (2008), Lichnost, subekt deyatelnosti, individualnost [Personality, the subject of activity, individuality], Direkt-Media, Moscow, 134 p. (in Russ.)
Artemeva, G. P. (2007), “Accounting compatibility of motor activity in the selection of partners in the pairs ice dancing”, Pedagogіka, psixologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya ta sportu, No 3, pp. 9–11. (in Russ.)
Artemeva, G. P. & Mulik, V. V. (2007), “Influence of “feelings of a partner” on the effectiveness of sports performances in an acrobatic rock ‘n’ roll”, Pedagogіka, psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya і sportu, No 7, pp. 11–13.
Valiukh, E. V. & Hant, O. Ie. (2015), “Personality characteristics of athletes 7-10 years are engaged in dance sport”, Zbirnyk naukovykh prats kharkivskoi derzhavnoi akademii fizychnoi kultury, No 2, pp. 32–36. (in Ukr.)
Skrypchenko, O. V., Dolynska, L. V. & Ohorodniichuk, V. (2009), Vikova i pedahohichna psykholohiia [Age and educational psychology], Karavela, Kyiv, 400 p. (in Ukr.)
Voronova, V., Soronovich, I. & Spesivykh, Ye. (2013), “Determinants of success in the sport dance pairs”, Problemy teorii i metodiki fizicheskoy kultury i sporta, valeologii i bezopasnosti zhiznedeyatelnosti, Voronezh, pp. 82–90. (in Russ.)
Voronova, V. I., Soronovich, I. M. & Spesivykh, Ye. A. (2013), “Studies intrapersonal conflicts athletes involved in sports dance”, 9 Mezhdunarodnaya nauchno-prakticheskaya konferentsiya psikhologov fizicheskoy kultury i sporta «Rudnikovskie chteniya»: materialy [9 International scientific-practical conference of psychologists, physical culture and sports “Rudnikovskie reading”: materials], Moscow, pp. 29–131. (in Russ.)
Voronova, V. I. & Spesyvykh, O. (2013), “Features The need-motivational sphere athletes dancers”, Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu, No 3, pp. 87–90. (in Ukr.)
Gant, Ye. Ye. (2014), “Characteristic features of communicative athletes of high qualification”, Materіali XKhІІ mіzhnarodnoi naukovo-praktichnoi konferentsіi Іnformatsіynі tekhnologіi: Nauka, tekhnіka, tekhnologіya, osvіta, zdorovya (MicroCAD-2014) 21–23 travnya 2014 r [Materials XHII international scientific conference Information technology: science, technology, education, health (MicroCAD-2014)], Kharkiv, 21-23 May 2014, pp. 56. (in Russ.)
Gant, Ye. Ye. (2014), “Characterization of compound forms of arbitrary motor activity of young sportsmen”, Materialy VIII Mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii «Aktualnye problemy fizicheskoy kultury, sporta i turizma». g. Ufa, Respubliki Bashkortostan, Rossiya 20–22 marta 2014 goda [Proceedings of the VIII International scientific-practical conference “Actual problems of physical culture, sport and tourism.”], Ufa, March 20-22, 2014, 57–62. (in Russ.)
Hant, O. Ie. (2014), Psykholoho-pedahohichnyi treninh «Efektyvni komunikatsii v sportyvnii diialnosti» dlia studentiv psykholoho-pedahohycheskoho profylia [Psycho-pedagogical training “Effective communication in sports activities” for students of psycho-pedagogical the Profile], KhDAFK, Kharkiv, 80 p. (in Ukr.)
Gritsaenko M. V. (2004), “Emotsionalnaya ustoychivost kak faktor uspeshnosti sorevnovatelnoy deyatelnosti yunykh sportsmenov (na materiale strelkovogo sporta)”, Fizicheskaia kultura, Iss. 3, pp. 9-12. (in Russ.)
Zhavoronkova, I. A. (2005), “Improvement of tolerant attitudes in the dance sport”, Dukhovnoe vozrozhdenie, Vol. XXI, pp. 9–12. (in Russ.)
Kon, I. S. (1999), Sotsiologicheskaya psikhologiya [Sociological Psychology], MODEK, Voronezh, 560 p. (in Russ.)
Entsiklopediya psikhodiagnostiki. Tom 1. Psikhodiagnostika detey [Encyclopedia of psychodiagnostics. Volume 1. Psychodiagnostics children], Samara, 2009, 704 p. (in Russ.)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Олена Гант, Едуард Валюх
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.