Особливості впливу занять спортом на особистість студентів

Автор(и)

  • Василь Сутула Харківська державна академія фізичної культури, Харків, Україна, https://orcid.org/0000-0001-6459-8564
  • В’ячеслав Шутєєв Харківська державна академія фізичної культури, Харків, Україна, https://orcid.org/0000-0001-6459-8564
  • Лариса Луценко Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Харків, Україна, https://orcid.org/0000-0001-6459-8564
  • Андрій Колісниченко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харків, Україна, https://orcid.org/0000-0003-4141-4253
  • Валентина Ісправнікова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харків, Україна, https://orcid.org/0000-0002-8211-2465
  • Альфія Дейнеко Харківська державна академія фізичної культури, Харків, Україна, https://orcid.org/0000-0001-7990-7999
  • Інна Бодренкова Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Харків, Україна, https://orcid.org/0000-0001-8807-6808

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2017-1.017

Ключові слова:

особистість, студентський спорт, спортивна діяльність, потреби, спортивна спеціалізація

Анотація

Мета: визначення особливостей впливу занять спортом на особистість спортсменів.

Матеріал і методи: для вирішення поставлених завдань були проведені спеціальні опитування студентів та викладачів ХДАФК, а також студентів, які тренуються в спортивному клубі «Політехнік», та студентів, що займаються в спортивних секціях НЮУ.

Результати: результати вивчення впливу занять спортом на особистість студентів свідчать про те, що найбільш важливими якостями особистості, на які впливають заняття спортом, є формування у спортсменів «впевненості», «емоційної стабільності» «орієнтації на досягнення». На думку більшості опитаних спортсменів і фахівців, авторитет тренера не являється значущим чинником, який впливає на особистість спортсменів.

Висновки: у результаті проведених досліджень установлено, що заняття спортом у найбільшій мірі впливають на формування у спортсменів впевненості, емоційної стабільності та орієнтації на досягнення Результати дослідження свідчать також про те, що на особистість спортсмена у найбільшій мірі впливають конкурентні взаємовідносини, які складаються у процесі змагальної діяльності. Результати дослідження також вказують на тривожну тенденцію, яка проявляється у тому, що більшість спортсменів завершення своєї спортивної кар’єри пов’язують з травмами.

Посилання

Druz, V. A. & Shuteev, V. V. (2016), “The influence of sport on personality”, XVІ Mіzhnarodna naukovo-praktichna konferentsіya «Fіzichna kultura, sport і zdorov’ya: stan і perspektivi v umovakh suchasnogo ukraіnskogo derzhavotvorennya v kontekstі 25-rіchchya Nezalezhnostі Ukraіni», 8–9 grudnya 2016 r. [XVI International scientific-practical conference "Physical education, sport and health: state and prospects in the modern Ukrainian state in the context of the 25th anniversary of Independence of Ukraine" 89 December 2016], Kharkіv, pp. 23–24. (in Ukr.)

Kashuba, V. A., Futornyy, S. M. & Andreeva, A. V. (2012), “Modern approaches to zdorovesberezheniya students in physical education”, Fizicheskoe vospitanie studentov, No 5, pp. 50–58. (in Russ.)

Polozhennya pro organіzatsіyu fіzichnogo vikhovannya і masovogo sportu u vishchikh navchalnikh zakladakh. Nakaz MON Ukraіni No 4 vіd 11.01.2006 r. Zareеstrovano v Mіnіsterstvі yustitsіі Ukraіni 10 bereznya 2006 r. za N 249/12123 [Regulations on the organization of mass physical education and sport in higher educational institutions. Order of MES ofUkraine of 11.01.2006 № 4 p. Registered with the Ministry of Justice ofUkraine on 10 March 2006 by N 249/12123]. (in Ukr.)

Sutula, V. O., Lutsenko, L. S., Bulgakov, O. І., Deyneko, A. Kh., Sutula, A. V. & Shutееv, V. V. (2016), “As for modern innovations in physical education of students”, Slobozans`kij naukovo-sportivnij visnik, No 1(51), pp. 99–106. (in Ukr.)

Sutula, V. O., Shutееv, V. V., Bulgakov, O. І. & Lutsenko, L. S. (2014), “Prospects sportyzatsiyi system of physical education of students”, Slobozans`kij naukovo-sportivnij visnik, No 4(42), pp. 65–68. (in Ukr.)

Sutula, V. O., Lutsenko, L. S., Kizіm, P. M., Shutееv, V. V. & Fіshev, Yu. O. (2014), “Ways to optimize physical activity of students”, Slobozans`kij naukovo-sportivnij visnik, No 6(44), pp. 106–111. (in Ukr.)

Radiuk-Strzeżek, J. & Dąbrowski, A. (2010), Physical Recreation of Studvents of Selected WarsawNon-Public Higher Education Institutions – Preferences and Motivations, Physical Culture and Sport. Studies and Research, No 48(48), рр. 99–109.

Salita-Lisowska, J. (2006). Poles` Participation in Sport for All-Motivations and Barriers. In J. Kosiewicz (Ed.) Movement recreation for all. BK Wydawnictwo i Księgarnia, Legionowo, Warszawa, pp. 139-153.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-28

Як цитувати

Сутула, В., Шутєєв, В., Луценко, Л., Колісниченко, А., Ісправнікова, В., Дейнеко, А., & Бодренкова, І. (2017). Особливості впливу занять спортом на особистість студентів. Слобожанський науково-спортивний вісник, (1(57), 100–105. https://doi.org/10.15391/snsv.2017-1.017

Номер

Розділ

Статті