Особливості рухової активності учнів загальноосвітніх шкіл віком 15–17 років у вільний час

Автор(и)

  • Андрій Мандюк Львівський державний університет фізичної культури, Львів, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-9322-8201

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2017-2.009

Ключові слова:

рухова активність, загальноосвітня школа, дозвілля, школярі

Анотація

Мета: визначити особливості рухової активності, що здійснюються у вільний час учнями загальноосвітніх шкіл віком 15–17 років.

Матеріал і методи: у дослідженні взяли участь учні 10–11 класів загальноосвітніх шкіл м. Львова, м. Тернополя, м. Івано-Франківська та м. Хмельницького. Загальна кількість учнів становила – 926 осіб, що складає 6% від генеральної сукупності. У дослідженні використані такі методи: аналіз та синтез, аналіз науково-методичної літератури, соціологічне опитування.

Результати: встановлено специфіку рухової активності у вільний час, яка здійснюється учнями старшого шкільного віку. Визначено обсяг щоденної та тижневої рухової активності, а також виявлено основні пріоритети у виборі форм та видів рухової активності.

Висновки: результати дослідження будуть використані для розробки моделі оптимізації рухової активності учнів загальноосвітніх шкіл віком 15–17 років з використанням відповідних форм рухової діяльності, що здійснюються у вільний час. 

Посилання

Arefiev, V. H. “Adolescent Health and physical activity” (2014), Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Ser.: Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport, No 118(3), pp. 6–10.(in Ukr.)

Bodnar, I. R. (2013), “Place motor activity in leisure middle school age students”, Sportyvnyi visnyk Prydniprovia, No 2, pp. 257–264. (in Ukr.)

Boiko, O. P. (2011), Kultura dozvillia u suspilstvi ryzyku [Culture Leisure in risk society], DVNZ “UABS NBU”, Sumy. (in Ukr.)

Dutchak, M. & Tkachuk, S. (2012), “Methodological principles of organization of physical education in schools Ukraine”, Fizychna aktyvnist, zdorovia i sport, No 2(8), pp. 11–16. (in Ukr.)

Oliinyk, I. & Yerusalymets, K. (2013), “Building a culture of leisure young students”, Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi: zbirnyk naukovykh prats, No 1(21), pp. 207–212. (in Ukr.)

Matveev L. P. (2008), Teoryia y metodyka fyzycheskoi kultury [Theory and methods of physical culture], Fyzkul tura y sport, Moscow. (in Russ.)

Moskalenko, N., Poliakova, A. & Reshetylova V. (2016), “Simulation management mode skeletal children aged 3–4 in preschool institutions of various types”, Sportyvnyi visnyk Prydniprovia, No 3, pp. 151–157. (in Ukr.)

Pavlova, Yu., Tulaidan, V. & Vynohradskyi, B. (2011), “Motor activity as a component of quality of life for students”, Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu: zb. nauk. pr. za red. Yermakova, S. S., No 1, pp. 102–106. (in Ukr.)

Tomenko, O. A. & Lazorenko, S. A. (2010), “The level of physical health and physical activity of students in higher education”, Slobozans`kij naukovo-sportivnij visnik, No 2, pp. 17–20. (inUkr.)

“Comprehensive School Physical Activity Programs: Helping All Students Achieve 60 Minutes of Physical Activity Each Day”, American Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance, 2013, No 13, pp. 3–31.

Physical ativity statistics. British Heart Foundation Centre on Population Approaches for Non Communicable Disease Prevention, Nuffield Department of Population Health, University of Oxford, 2015.

Seddon, Carla (2011), “Lifestyles and social participation”, Office for National Statistics. Social Trends, No 41, 33 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-30

Як цитувати

Мандюк, А. (2017). Особливості рухової активності учнів загальноосвітніх шкіл віком 15–17 років у вільний час. Слобожанський науково-спортивний вісник, (2(58), 53–57. https://doi.org/10.15391/snsv.2017-2.009

Номер

Розділ

Статті