Психологічні засади формування іншомовної комунікативної компетенції майбутніх фахівців соціономічних професій
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-38.%25pКлючові слова:
оволодіння, спілкування, мовленнєва діяльність, іншомовна культура, комунікативна культура, іншомовна компетенція, мовленнєва взаємодія, комунікативний метод навчання, майбутні фахівці соціономічних професій.Анотація
Аналіз підходів до проблеми визначення критеріїв сформованості іншомовної комунікативної компетенції майбутніх фахівців соціономічних професій показав, що всі вони тією чи іншою мірою відображають компонентний склад іншомовної комунікативної культури і характеризується кількома показниками, які виділені в процесі формування іншомовної комунікативної культури майбутніх фахівців соціономічних професій. Показано, що іншомовна комунікативна компетенція є важливим компонентом у процесі підготовки майбутніх фахівців соціономічних професій та є складним інтегрованим поняттям, у структуру якого входять когнітивний, емоційно-ціннісний і діяльнісний компоненти. Зазначено, що іншомовна комунікативна компетенція майбутніх фахівців соціономічних професій може виступати об’єктом цілеспрямованого впливу освітнього процесу з метою підвищення якості підготов-ки майбутнього професіонала, а шляхи її формування будуть багато в чому визначатися обраною спеціальністю. З’ясовано, що за відповідної організації занять з іноземної мови не лише забезпечується вищий рівень оволодіння майбутніми фахівцями соціономічних професій іншомовною комунікативною компетенцією на початковому етапі навчання у виші вміннями і навичками іншомовної комунікації, але також створюються умови для самостійного оволодіння. Узагальнено, що процес навчання іншомовному спілкуванню стає значно ефективнішим за умови введення до програми навчання змісту, який відповідає фаховому спрямуванню і сприяє більш високому рівню оволодіння студентами засобами іншомовного спілкування, забезпечує можливість творчої свободи та самовираження, дає змогу реалізувати діалог рідної культури й культури країни, мова якої вивчається, тобто надає можливість вступати у міжкультурне спілкування з метою підготовки майбутніх висококваліфікованих та компетентних фахівців соціономічних професій.
Посилання
Андрієвська В. В. Навчальний діалог: основні характеристики / В. В. Андрієвська. // Діалогічна взаємодія у навчальновиховному процесі загальноосвітньої школи. – Київ : ІЗМН, 1997. – С. 47–61.
Киричук О. В. Діалог у контексті педагогічної взаємодії / О. В. Киричук // Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи. – Київ : ІЗМН, 1997. – С. 31–46.
Ковальчук І. В. Іншомовна комунікативна культура особистості студента в процесі професійної підготовки / І. В. Ковальчук / Проблеми сучасної психології : зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / за ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2012. – Вип. 16. – С. 513–523.
Кубрякова Е. С. Номинативный аспект речевой деятельности / Е. С. Кубрякова. – М. : Наука, 1986. – 157 с.
Онуфрієва Л. А. Психологічні особливості формування іншомовної комунікативної компетенції у студентів – майбутніх випускників немовних спеціальностей ВНЗ / Л. А. Онуфрієва, І.Л. Онуфрієва // Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / за ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2011. – Вип. 12. – С. 727–739.
Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению / Е. И. Пассов. – М. : Русский язык, 1989. – 275 с.
Піроженко Т. О. Мовленнєва здібність людини та її формування в освітніх закладах / Т. О. Піроженко // Обдарована особистість – пошук, розвиток, допомога. – К. : Гнозис, 1998. – С. 423–427.
Finkenstädt Thomas. Sprachen im Europa von Morden / Thomas Finkenstädt, Konrad Schröder. – Berlin und München, 1992.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.