Психологічні засади формування іншомовної комунікативної компетенції майбутніх фахівців соціономічних професій
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-38.%25pKeywords:
оволодіння, спілкування, мовленнєва діяльність, іншомовна культура, комунікативна культура, іншомовна компетенція, мовленнєва взаємодія, комунікативний метод навчання, майбутні фахівці соціономічних професій.Abstract
Аналіз підходів до проблеми визначення критеріїв сформованості іншомовної комунікативної компетенції майбутніх фахівців соціономічних професій показав, що всі вони тією чи іншою мірою відображають компонентний склад іншомовної комунікативної культури і характеризується кількома показниками, які виділені в процесі формування іншомовної комунікативної культури майбутніх фахівців соціономічних професій. Показано, що іншомовна комунікативна компетенція є важливим компонентом у процесі підготовки майбутніх фахівців соціономічних професій та є складним інтегрованим поняттям, у структуру якого входять когнітивний, емоційно-ціннісний і діяльнісний компоненти. Зазначено, що іншомовна комунікативна компетенція майбутніх фахівців соціономічних професій може виступати об’єктом цілеспрямованого впливу освітнього процесу з метою підвищення якості підготов-ки майбутнього професіонала, а шляхи її формування будуть багато в чому визначатися обраною спеціальністю. З’ясовано, що за відповідної організації занять з іноземної мови не лише забезпечується вищий рівень оволодіння майбутніми фахівцями соціономічних професій іншомовною комунікативною компетенцією на початковому етапі навчання у виші вміннями і навичками іншомовної комунікації, але також створюються умови для самостійного оволодіння. Узагальнено, що процес навчання іншомовному спілкуванню стає значно ефективнішим за умови введення до програми навчання змісту, який відповідає фаховому спрямуванню і сприяє більш високому рівню оволодіння студентами засобами іншомовного спілкування, забезпечує можливість творчої свободи та самовираження, дає змогу реалізувати діалог рідної культури й культури країни, мова якої вивчається, тобто надає можливість вступати у міжкультурне спілкування з метою підготовки майбутніх висококваліфікованих та компетентних фахівців соціономічних професій.
References
Андрієвська В. В. Навчальний діалог: основні характеристики / В. В. Андрієвська. // Діалогічна взаємодія у навчальновиховному процесі загальноосвітньої школи. – Київ : ІЗМН, 1997. – С. 47–61.
Киричук О. В. Діалог у контексті педагогічної взаємодії / О. В. Киричук // Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи. – Київ : ІЗМН, 1997. – С. 31–46.
Ковальчук І. В. Іншомовна комунікативна культура особистості студента в процесі професійної підготовки / І. В. Ковальчук / Проблеми сучасної психології : зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / за ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2012. – Вип. 16. – С. 513–523.
Кубрякова Е. С. Номинативный аспект речевой деятельности / Е. С. Кубрякова. – М. : Наука, 1986. – 157 с.
Онуфрієва Л. А. Психологічні особливості формування іншомовної комунікативної компетенції у студентів – майбутніх випускників немовних спеціальностей ВНЗ / Л. А. Онуфрієва, І.Л. Онуфрієва // Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / за ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2011. – Вип. 12. – С. 727–739.
Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению / Е. И. Пассов. – М. : Русский язык, 1989. – 275 с.
Піроженко Т. О. Мовленнєва здібність людини та її формування в освітніх закладах / Т. О. Піроженко // Обдарована особистість – пошук, розвиток, допомога. – К. : Гнозис, 1998. – С. 423–427.
Finkenstädt Thomas. Sprachen im Europa von Morden / Thomas Finkenstädt, Konrad Schröder. – Berlin und München, 1992.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.