Особливості тренінгової роботи з мріями студентів, які мають порушення слуху
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-35.%25pКлючові слова:
мрія, ціль, стратегія, слабочуючі студенти, адаптація, саморозвиток, планування, тренінг.Анотація
Представлено концепцію тренінгової
роботи зі студентами-першокурсниками, які мають порушення слуху.
Узагальнено функціональне значення мрії як теоретичної моделі
ідеального майбутнього людини. Систематизовано основні функції мрії,
а зокрема: спонукальну, змістотворчу, формуючу, насичуючу, компен-
саторну, інноваційну, функції антиципації, визначення мети й плану-
вання, особистісного захисту та комфортності.
Досліджено особливості мрій студентів з порушеннями слуху та
проаналізовано взаємозв’язок розвитку прогностичної сфери особистос-
ті з її адаптаційними ресурсами. Вивчено умови та особливості адаптації
студентів з порушеннями слуху до навчання в коледжі.
Описано теоретичну модель тренінгової роботи з мріями слабочую-
чих студентів, засновану на концепції реалістичних мрій, пов’язаних
із цілком можливими потенційними досягненнями особистості. В
межах нашої моделі реальна мрія розглядається як явище, що за спри-
ятливих умов має призвести до дії, яка, в свою чергу, сприятиме реа-
лізації мрії.
Розроблено план і програму тренінгу для студентів-першокурсни-
ків, які мають порушення слуху. Мета тренінгу полягає у віднайденні
та формулюванні слабочуючими студентами мрій, пов’язаних з профе-
сійною діяльністю, і створенні на їх основі стратегії саморозвитку.
Визначено технічні особливості та умови тренінгової роботи, а та-
кож сформульовано критерії ефективності тренінгу.
У статті представлено теоретичні засади розробки тренінгу, описа-
но модель тренінгового процесу і проаналізовано практичні особливості
та механізми його проведення.
Посилання
Диканова М. Ю. Взаимосвязь особенностей характера и профессиональной направленности личности студентов : дис... кандидата психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогическая психология» / Марина Юрьевна Диканова. – Москва, 2000. – 180 с.
Засєкіна Л. В. Наративний досвід vis-à-vis здоров’ю особистості / Лариса Володимирівна Засєкіна // Психологічні перспективи. – Луцьк, 2012. – Вип. 19. – С. 101–110.
Иванов А. Г. Герменевтика вымысла : Анализ опыта вымысла в процессе смыслообразования : дис... кандидата философ. наук : спец. 09.00.01 «Онтология и теория познания» / Алексей Геннадиевич Иванов. – Тюмень, 2005. – 170 с.
Леонтьев Д. А. Профессиональное самоопределение как построение образов возможного будущего / Д. А. Леонтьев, Е. В. Шелобанова // Вопросы психологии. – Москва, 2001. – №1 – С. 57–66.
Мілютіна К. Л. Форми психокорекційного впливу / Катерина Леонідівна Мілютіна. – Київ : Главник, 2007. – 144 с.
Пряжников Н. С. Профессиональное и личностное самоопределение / Николай Сергеевич Пряжников. – Воронеж : НПО «МОДЭК», 2006. – 256 с.
Терлецька Л. Г. Психологія зрілості : практикум / Лариса Гаріївна Терлецька. – Київ : Главник, 2006. – 144 с.
Юрьева Т. В. Мечта как связующее звено между настояним и профессиональным будущим студента / Татьяна Владиславовна Юрьева // Ежегодник Института психологии. – Тамбов : Першина, 2007. – №3. – С. 147–154.
Trommsdorff G. Future orientation of institutionalized and noninstitution-alized delinquents and nondelinquents / G. Trommsdorff, H. Lamm // Europ. J. Soc. Psychol, 1980. – V. 10. – P. 247–248.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.