Особливості тренінгової роботи з мріями студентів, які мають порушення слуху
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-35.%25pKeywords:
мрія, ціль, стратегія, слабочуючі студенти, адаптація, саморозвиток, планування, тренінг.Abstract
Представлено концепцію тренінгової
роботи зі студентами-першокурсниками, які мають порушення слуху.
Узагальнено функціональне значення мрії як теоретичної моделі
ідеального майбутнього людини. Систематизовано основні функції мрії,
а зокрема: спонукальну, змістотворчу, формуючу, насичуючу, компен-
саторну, інноваційну, функції антиципації, визначення мети й плану-
вання, особистісного захисту та комфортності.
Досліджено особливості мрій студентів з порушеннями слуху та
проаналізовано взаємозв’язок розвитку прогностичної сфери особистос-
ті з її адаптаційними ресурсами. Вивчено умови та особливості адаптації
студентів з порушеннями слуху до навчання в коледжі.
Описано теоретичну модель тренінгової роботи з мріями слабочую-
чих студентів, засновану на концепції реалістичних мрій, пов’язаних
із цілком можливими потенційними досягненнями особистості. В
межах нашої моделі реальна мрія розглядається як явище, що за спри-
ятливих умов має призвести до дії, яка, в свою чергу, сприятиме реа-
лізації мрії.
Розроблено план і програму тренінгу для студентів-першокурсни-
ків, які мають порушення слуху. Мета тренінгу полягає у віднайденні
та формулюванні слабочуючими студентами мрій, пов’язаних з профе-
сійною діяльністю, і створенні на їх основі стратегії саморозвитку.
Визначено технічні особливості та умови тренінгової роботи, а та-
кож сформульовано критерії ефективності тренінгу.
У статті представлено теоретичні засади розробки тренінгу, описа-
но модель тренінгового процесу і проаналізовано практичні особливості
та механізми його проведення.
References
Диканова М. Ю. Взаимосвязь особенностей характера и профессиональной направленности личности студентов : дис... кандидата психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогическая психология» / Марина Юрьевна Диканова. – Москва, 2000. – 180 с.
Засєкіна Л. В. Наративний досвід vis-à-vis здоров’ю особистості / Лариса Володимирівна Засєкіна // Психологічні перспективи. – Луцьк, 2012. – Вип. 19. – С. 101–110.
Иванов А. Г. Герменевтика вымысла : Анализ опыта вымысла в процессе смыслообразования : дис... кандидата философ. наук : спец. 09.00.01 «Онтология и теория познания» / Алексей Геннадиевич Иванов. – Тюмень, 2005. – 170 с.
Леонтьев Д. А. Профессиональное самоопределение как построение образов возможного будущего / Д. А. Леонтьев, Е. В. Шелобанова // Вопросы психологии. – Москва, 2001. – №1 – С. 57–66.
Мілютіна К. Л. Форми психокорекційного впливу / Катерина Леонідівна Мілютіна. – Київ : Главник, 2007. – 144 с.
Пряжников Н. С. Профессиональное и личностное самоопределение / Николай Сергеевич Пряжников. – Воронеж : НПО «МОДЭК», 2006. – 256 с.
Терлецька Л. Г. Психологія зрілості : практикум / Лариса Гаріївна Терлецька. – Київ : Главник, 2006. – 144 с.
Юрьева Т. В. Мечта как связующее звено между настояним и профессиональным будущим студента / Татьяна Владиславовна Юрьева // Ежегодник Института психологии. – Тамбов : Першина, 2007. – №3. – С. 147–154.
Trommsdorff G. Future orientation of institutionalized and noninstitution-alized delinquents and nondelinquents / G. Trommsdorff, H. Lamm // Europ. J. Soc. Psychol, 1980. – V. 10. – P. 247–248.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

