Теорія учбової діяльності В.В. Давидова
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-34.%25pКлючові слова:
теорія, учбова діяльність, В.В. Давидов, теоретичний аналіз, експериментальне дослідження, мислення, розвиток, рефлексія, свідомість, навчально-виховний процес.Анотація
Дослі-
джено зв’язок розгорнутого аналізу з вирішенням учбових задач. Кон-
статовано, що уявний перехід від окремих особливостей до закономірних
залежностей, здійснюваний у процесі аналізу шляхом перетворення да-
ної ситуації за допомогою визначених розумових дій, має не тільки осо-
бливе значення для формування у дітей інтелектуальних здібностей, але
і для загального психічного розвитку, і, у цілому, розумового та естетич-
ного виховання. Встановлено, що повноцінний аналіз процесу навчання
можливий лише на основі адекватних положень загальнопсихологічної
теорії діяльності. На основі цілісного діяльнісного трактування психіки,
свідомості, особистості у працях цих учених сформульовано положення
щодо навчання на рівні цілісної особистості та вимоги до мотиваційної
сфери особистості, що забезпечує придбання особистісного змісту в ході
оволодіння знаннями й уміннями. У придбанні особистісного змісту
складається справжня єдність виховання і навчання. Показано, що ді-
яльнісне трактування психіки уможливлює успішне вивчення вікових
закономірностей походження та формування тих типів діяльності, усе-
редині яких відбувається розвиток свідомості й особистості. Наукове
вивчення проблеми розвиваючого навчання безпосередньо пов’язано з
постановкою питання про конкретно-історичний підхід до оцінки харак-
теру початкового навчання. Отримано відповідь на багато важливих пи-
тань про формування способів теоретичного аналізу, питань рефлексії,
форм дій і, з іншого боку, постали нові питання подальшого дослідження
шляхів оптимізації навчально-виховного процесу. Зазначено, що тільки
через сформовану учбову діяльність можна ввести учнів в основні форми
науково-теоретичної свідомості чи мислення.
Посилання
Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания / Б.Г. Ананьев. – Л. : Изд-во Ленингр. ун-та, 1968. – 338 с.
Выготский Л.С. Педагогическая психология / Л.С. Выготский. – М. : Педагогика, 1991. – 480 с.
Выготский Л.С. Проблема возраста / Л.С. Выготский // Собр. соч. : В 6-ти т. – М. : Педагогика, 1983. – Т. 4. – 332 с.
Давыдов В.В. Теория развивающего обучения / В.В. Давыдов. – М. : ИНТОР, 1996. – 541с.
Занков Л.В. О предмете и методах дидактических исследований / Л.В. Занков. – М. : Педагогика, 1982. – 196 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.