Теорія учбової діяльності В.В. Давидова
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-34.%25pKeywords:
теорія, учбова діяльність, В.В. Давидов, теоретичний аналіз, експериментальне дослідження, мислення, розвиток, рефлексія, свідомість, навчально-виховний процес.Abstract
Дослі-
джено зв’язок розгорнутого аналізу з вирішенням учбових задач. Кон-
статовано, що уявний перехід від окремих особливостей до закономірних
залежностей, здійснюваний у процесі аналізу шляхом перетворення да-
ної ситуації за допомогою визначених розумових дій, має не тільки осо-
бливе значення для формування у дітей інтелектуальних здібностей, але
і для загального психічного розвитку, і, у цілому, розумового та естетич-
ного виховання. Встановлено, що повноцінний аналіз процесу навчання
можливий лише на основі адекватних положень загальнопсихологічної
теорії діяльності. На основі цілісного діяльнісного трактування психіки,
свідомості, особистості у працях цих учених сформульовано положення
щодо навчання на рівні цілісної особистості та вимоги до мотиваційної
сфери особистості, що забезпечує придбання особистісного змісту в ході
оволодіння знаннями й уміннями. У придбанні особистісного змісту
складається справжня єдність виховання і навчання. Показано, що ді-
яльнісне трактування психіки уможливлює успішне вивчення вікових
закономірностей походження та формування тих типів діяльності, усе-
редині яких відбувається розвиток свідомості й особистості. Наукове
вивчення проблеми розвиваючого навчання безпосередньо пов’язано з
постановкою питання про конкретно-історичний підхід до оцінки харак-
теру початкового навчання. Отримано відповідь на багато важливих пи-
тань про формування способів теоретичного аналізу, питань рефлексії,
форм дій і, з іншого боку, постали нові питання подальшого дослідження
шляхів оптимізації навчально-виховного процесу. Зазначено, що тільки
через сформовану учбову діяльність можна ввести учнів в основні форми
науково-теоретичної свідомості чи мислення.
References
Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания / Б.Г. Ананьев. – Л. : Изд-во Ленингр. ун-та, 1968. – 338 с.
Выготский Л.С. Педагогическая психология / Л.С. Выготский. – М. : Педагогика, 1991. – 480 с.
Выготский Л.С. Проблема возраста / Л.С. Выготский // Собр. соч. : В 6-ти т. – М. : Педагогика, 1983. – Т. 4. – 332 с.
Давыдов В.В. Теория развивающего обучения / В.В. Давыдов. – М. : ИНТОР, 1996. – 541с.
Занков Л.В. О предмете и методах дидактических исследований / Л.В. Занков. – М. : Педагогика, 1982. – 196 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.