Особливості формування освітнього простору для дітей з обмеженими можливостями здоров’я
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-34.%25pКлючові слова:
особливості, формування, інклюзивна освіта, діти, обмежені можливості здоров’я, особливі потреби, розвиток, система освіти, гармонічний розвиток.Анотація
Розглянуто особливос-
ті дітей з обмеженими можливостями та досліджено необхідні умови
для їх соціалізації. Вивчено особливості, сучасний стан і перспективи
подальшого розвитку інклюзивної освіти. Проаналізовано психолого-
педагогічну та медико-психологічну літературу з питань особливостей
дітей з обмеженими можливостями розвитку.
Опрацьовано питання інклюзивної освіти, її основні цілі, задачі та
принципи. Детально обстежено нормативно правові вимоги з прав дітей
з обмеженими можливостями. В ході дослідження з’ясовано, яким чи-
ном необхідно формувати освітній простір на різних вікових этапах ово-
лодіння знань дітьми з обмеженими можливостями. Встановлено, яким
чином необхідно формувати освітній простір, з урахуванням особливих
потреб дітей.
Розглянуто основні проблеми, з якими можна зіштовхнутись, у
період інтеграції дітей з обмеженими можливостями у звичайні класи.
Обговорено основні групи умов, які необхідно залучити до процесу фор-
мування інклюзивного середовища.
Нами було зроблено такі висновки: як необхідно модернізувати
систему освіти, для того, щоб дітям з обмеженими можливостями орга-
нізувати комфортне навчання, розвиток і соціалізацію, які нововведен-
ня необхідно ввести в систему освіти для дітей з особливими потребами,
яким чином необхідно підготувати науково-методичну базу та як пере-
кваліфікувати і підвищити компетентність спеціалістів навчально-ви-
ховного процесу – з метою гармонічного розвитку дітей з обмеженими
можливостями здоров’я.
Посилання
Алехина С.В. Инклюзивное образование для детей с ограни ченными возможностями здоровья / С.В. Алехина// Современные образовательные технологии в работе с детьми, имеющими ограниченные возможности здоровья: монография / Н.В. Новикова, Л.А. Казакова, С.В. Алехина; под. общ. ред. Н.В. Лалетина; Сиб. Федер. ун-т, Краснояр. гос. пед. ун-т им. В.П. Астафьева [и др.]. – Красноярск, 2013. – С. 71–95.
Железняк Л.С. Опыт включения детей с проблемами развития в состав психотерапевтических групп / Л.С. Железняк, И.Б. Карвасарская // Обозрение психиатрии и медицинской психологии им. В.М. Бехтерева, 2003. – С. 102–104.
Зарецкий В.К. Десять конференций по проблемам развития особенных детей – десять шагов от инновации к норме / В.К. Зарецкий // Психологическая наука и образование. – 2005.–№ 1.–С. 83–95.
Іванова І.Б Соціально-психологічні проблеми дітей-інвалідів / І.Б. Іванова. – К. : Логос, 2000. – 188 с.
Ратнер Ф.Л. Интегрированное обучение детей с ограниченными возможностями в обществе здоровых детей / Ф.Л. Ратнер, А.Ю. Юсупов. – М. : Гуманитар. изд. Центр ВЛАДОС, 2006. – 175 с.
Карвасарский Б.Д. Психотерапевтическая энциклопедия / Б.Д. Карвасарский. – СПб., 2008. – 345 с.
Киртоки А.Е. Особенности психологической поддержки семьи. Опыт Центра ранней помощи «Даунсайд Ап» / А.Е. Киртоки // Синдром Дауна XXI век. – 2009. – №1. – C. 18–24.
Корекція психосоціального розвитку дітей з церебральним паралічем. Методичні рекомендації працівникам реабілітаційних центрів / за ред. Т.Д. Ілляшенко; [автори: Л.І. Гриценок, Т.Д. Ілляшенко, А.Г. Обухівська, О.В. Романенко, Н.С. Скрипка]. – К. : Духовна вісь, 2009. – 240 с.
Лейбин В. Словарь-справочник по психоанализу / В. Лейбин. – М. : АСТ, 2010. – 956 с.
Малофеев Н.Н. Специальное образование в меняющемся мире. Европа : Уч. пос. для студентов пед. вузов / Н.Н. Малофеев. – М. : Просвещение, 2009. – 319 с.
Мастюковая Е.М. Лечебная педагогика (ранний и до школьный возраст) / Е.М. Мастюковая. – М., 2007. – 258 с.
Ярская-Смирнова Е.Р. Инклюзивное образование детей-инвалидов / Е.Р. Ярская-Смирнова, И.И. Лошакова // Социологические исследования. – 2003. – № 5. – С. 100–106.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.