Особливості формування освітнього простору для дітей з обмеженими можливостями здоров’я
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-34.%25pKeywords:
особливості, формування, інклюзивна освіта, діти, обмежені можливості здоров’я, особливі потреби, розвиток, система освіти, гармонічний розвиток.Abstract
Розглянуто особливос-
ті дітей з обмеженими можливостями та досліджено необхідні умови
для їх соціалізації. Вивчено особливості, сучасний стан і перспективи
подальшого розвитку інклюзивної освіти. Проаналізовано психолого-
педагогічну та медико-психологічну літературу з питань особливостей
дітей з обмеженими можливостями розвитку.
Опрацьовано питання інклюзивної освіти, її основні цілі, задачі та
принципи. Детально обстежено нормативно правові вимоги з прав дітей
з обмеженими можливостями. В ході дослідження з’ясовано, яким чи-
ном необхідно формувати освітній простір на різних вікових этапах ово-
лодіння знань дітьми з обмеженими можливостями. Встановлено, яким
чином необхідно формувати освітній простір, з урахуванням особливих
потреб дітей.
Розглянуто основні проблеми, з якими можна зіштовхнутись, у
період інтеграції дітей з обмеженими можливостями у звичайні класи.
Обговорено основні групи умов, які необхідно залучити до процесу фор-
мування інклюзивного середовища.
Нами було зроблено такі висновки: як необхідно модернізувати
систему освіти, для того, щоб дітям з обмеженими можливостями орга-
нізувати комфортне навчання, розвиток і соціалізацію, які нововведен-
ня необхідно ввести в систему освіти для дітей з особливими потребами,
яким чином необхідно підготувати науково-методичну базу та як пере-
кваліфікувати і підвищити компетентність спеціалістів навчально-ви-
ховного процесу – з метою гармонічного розвитку дітей з обмеженими
можливостями здоров’я.
References
Алехина С.В. Инклюзивное образование для детей с ограни ченными возможностями здоровья / С.В. Алехина// Современные образовательные технологии в работе с детьми, имеющими ограниченные возможности здоровья: монография / Н.В. Новикова, Л.А. Казакова, С.В. Алехина; под. общ. ред. Н.В. Лалетина; Сиб. Федер. ун-т, Краснояр. гос. пед. ун-т им. В.П. Астафьева [и др.]. – Красноярск, 2013. – С. 71–95.
Железняк Л.С. Опыт включения детей с проблемами развития в состав психотерапевтических групп / Л.С. Железняк, И.Б. Карвасарская // Обозрение психиатрии и медицинской психологии им. В.М. Бехтерева, 2003. – С. 102–104.
Зарецкий В.К. Десять конференций по проблемам развития особенных детей – десять шагов от инновации к норме / В.К. Зарецкий // Психологическая наука и образование. – 2005.–№ 1.–С. 83–95.
Іванова І.Б Соціально-психологічні проблеми дітей-інвалідів / І.Б. Іванова. – К. : Логос, 2000. – 188 с.
Ратнер Ф.Л. Интегрированное обучение детей с ограниченными возможностями в обществе здоровых детей / Ф.Л. Ратнер, А.Ю. Юсупов. – М. : Гуманитар. изд. Центр ВЛАДОС, 2006. – 175 с.
Карвасарский Б.Д. Психотерапевтическая энциклопедия / Б.Д. Карвасарский. – СПб., 2008. – 345 с.
Киртоки А.Е. Особенности психологической поддержки семьи. Опыт Центра ранней помощи «Даунсайд Ап» / А.Е. Киртоки // Синдром Дауна XXI век. – 2009. – №1. – C. 18–24.
Корекція психосоціального розвитку дітей з церебральним паралічем. Методичні рекомендації працівникам реабілітаційних центрів / за ред. Т.Д. Ілляшенко; [автори: Л.І. Гриценок, Т.Д. Ілляшенко, А.Г. Обухівська, О.В. Романенко, Н.С. Скрипка]. – К. : Духовна вісь, 2009. – 240 с.
Лейбин В. Словарь-справочник по психоанализу / В. Лейбин. – М. : АСТ, 2010. – 956 с.
Малофеев Н.Н. Специальное образование в меняющемся мире. Европа : Уч. пос. для студентов пед. вузов / Н.Н. Малофеев. – М. : Просвещение, 2009. – 319 с.
Мастюковая Е.М. Лечебная педагогика (ранний и до школьный возраст) / Е.М. Мастюковая. – М., 2007. – 258 с.
Ярская-Смирнова Е.Р. Инклюзивное образование детей-инвалидов / Е.Р. Ярская-Смирнова, И.И. Лошакова // Социологические исследования. – 2003. – № 5. – С. 100–106.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.