Концепція саморозвитку особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25pКлючові слова:
розвиток психіки, особистість, саморозвиток, мислення, учбова діяльність, вміння, навички, формування, діяльність.Анотація
Дослідже-
но, що рушійними силами розумового розвитку дитини (а також дже-
релом її саморуху) є внутрішні протиріччя, що виникають в її житті,
діяльності, взаєминах з навколишнім середовищем, протиріччя між
новими потребами, прагненнями дитини і рівнем розвитку її можли-
востей, між поставленими перед нею вимогами і ступенем опанування
необхідними вміннями та навичками, між новими задачами і сформо-
ваними раніше звичками, способами мислення і поведінки, між зрос-
таючими внутрішніми можливостями дитини, що випереджають її спо-
сіб життя, і об’єктивним становищем у сім’ї та колективі. Зазначено,
що врахування специфічних законів розумового розвитку зводиться
до врахування послідовності стадій розвитку інтелекту. Констатовано,
що логіка теоретичного підходу до розвитку психіки людини дозволяє
стверджувати, що генетичні психологічні закономірності не бувають
абсолютними, вони завжди соціально обумовлені і мають свою специ-
фіку. Зроблено висновок, що завдання формування учбової діяльності
передбачає становлення її мотиваційної основи і засвоєння операційної
структури. З’ясовано, що структура учбової діяльності в міру її розви-
тку перетворюється на форму суб’єктивної активності дитини, тобто в
учня формується відповідне ставлення до людей і навколишньої дій-
сності. Показано, що необхідною умовою оволодіння учнями новими
словами є формування у них спеціальних способів розв’язання мовних
задач. Встановлено, що з віком в учнів зростає роль логічного аспекту
мовного компонента комунікативної діяльності педагога.
Посилання
Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания / Б.Г. Ананьев. – Л. : Изд-во Ленингр. ун-та, 1968. – 338 с.
Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения В.В. Давыдов. – М. : Педагогика, 1996. – 540 с.
Ильенков Э.В. Что же такое личность? С чего начинается личность / Э.В. Ильенков; под. ред. Р.И.Косолапова. – М. : Политиздат, 1991. – С.319–357.
Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды / Д.Б. Эльконин. – М. : Педагогика, 1989. – 553 с.
Юдин Э.Г. Системный подход и принцип деятельности / Э.Г. Юдин. – М. : Наука, 1978. – 391 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.