Концепція саморозвитку особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25pKeywords:
розвиток психіки, особистість, саморозвиток, мислення, учбова діяльність, вміння, навички, формування, діяльність.Abstract
Дослідже-
но, що рушійними силами розумового розвитку дитини (а також дже-
релом її саморуху) є внутрішні протиріччя, що виникають в її житті,
діяльності, взаєминах з навколишнім середовищем, протиріччя між
новими потребами, прагненнями дитини і рівнем розвитку її можли-
востей, між поставленими перед нею вимогами і ступенем опанування
необхідними вміннями та навичками, між новими задачами і сформо-
ваними раніше звичками, способами мислення і поведінки, між зрос-
таючими внутрішніми можливостями дитини, що випереджають її спо-
сіб життя, і об’єктивним становищем у сім’ї та колективі. Зазначено,
що врахування специфічних законів розумового розвитку зводиться
до врахування послідовності стадій розвитку інтелекту. Констатовано,
що логіка теоретичного підходу до розвитку психіки людини дозволяє
стверджувати, що генетичні психологічні закономірності не бувають
абсолютними, вони завжди соціально обумовлені і мають свою специ-
фіку. Зроблено висновок, що завдання формування учбової діяльності
передбачає становлення її мотиваційної основи і засвоєння операційної
структури. З’ясовано, що структура учбової діяльності в міру її розви-
тку перетворюється на форму суб’єктивної активності дитини, тобто в
учня формується відповідне ставлення до людей і навколишньої дій-
сності. Показано, що необхідною умовою оволодіння учнями новими
словами є формування у них спеціальних способів розв’язання мовних
задач. Встановлено, що з віком в учнів зростає роль логічного аспекту
мовного компонента комунікативної діяльності педагога.
References
Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания / Б.Г. Ананьев. – Л. : Изд-во Ленингр. ун-та, 1968. – 338 с.
Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения В.В. Давыдов. – М. : Педагогика, 1996. – 540 с.
Ильенков Э.В. Что же такое личность? С чего начинается личность / Э.В. Ильенков; под. ред. Р.И.Косолапова. – М. : Политиздат, 1991. – С.319–357.
Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды / Д.Б. Эльконин. – М. : Педагогика, 1989. – 553 с.
Юдин Э.Г. Системный подход и принцип деятельности / Э.Г. Юдин. – М. : Наука, 1978. – 391 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.