Основні аспекти формування класифікації порушення розвитку дитини

Автор(и)

  • Б.В. Андрейко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25p

Ключові слова:

корекційна освіта, психофізичний розвиток, порушення розвитку, ранній дитячий вік, сім’ї дітей із порушенням розвитку, діагноз, органічні ураження, сенсорні розлади, інвалідність, несприятливий прогноз розвитку.

Анотація

У статті науково проаналізовано термі-
ни: вада, порушення розвитку, психофізичні розлади. З’ясовано, що
суб’єктом корекційної освіти, на який спрямоване вивчення, вихован-
ня, навчання й корекційна психолого-педагогічна допомога, є дитини
з вадами психофізичного розвитку. Науково обґрунтовано вплив наро-
дження дитини з вадами розвитку на психоемоційний стан та адапта-
цію батьків. З теоретичного аналізу з’ясовано, що сім’я, яка виховує
дитину з обмеженими психофізичними можливостями, дитину, якій
встановлено інвалідність, або хронічно хвору дитину, проходить стадії
розвит ку або адаптації залежно від захворювання. З’ясовано важливий
факт того, що період встановлення діагнозу може варіювати від півро-
ку до п’яти років. У статті проаналізовано та оцінено основні аспекти
формування діагнозу захворювання дитини раннього віку. Виділено
основні стадійні чинники і критерії до постановки діагнозу. Проана-
лізовано основні аспекти формування класифікації порушення розви-
тку дитини. Теоретично досліджено найбільш поширені у корекційній
освіті класифікації дитя чих аномалій за видом порушення. З’ясовано,
що саме з урахуванням виду порушення визначаються зміст і методи
роботи з дитиною, добираєть ся заклад для неї та форма організації на-
вчання і виховання. Обґрунтовано проблематику в постановці діагнозу,
подано розуміння і наукове формулювання нового наступного терміну.
Науково обґрунтований термін – несприятливий прогноз розвитку ди-
тини раннього віку, який позначає і включає в себе порушення розвитку
дитини, які, в свою чергу, бувають різного ґенезу, ступеня важкості та
характеру протікання, але через ранній термін не можуть бути визна-
чені однозначно і поставлені як діагноз.

Посилання

Астапов В.М. Введение в дефектологию с основами нейро- и патопсихологии / В.М. Астаповю – М.: Международная педагогичекая академия, 1994. – 216 с.

Іванова І.Б. Соціально-психологічні проблеми дітей інвалідів/ І.Б. Іванова. – К. : Логос, 2000. – 87 с. – Бібліогр аф.: С.79 – 86.

Бородулина С. Ю. Коррекционная педагогика-психологопедагогическая коррекция отклонений в развитии и поведении школьников / С. Ю. Бородулина. – Ростов на Дону: Феникс, 2004. – 352 с.

Выготский Л. С. Собрание сочинений: в 6-ти томах / Л. С. Выготский, под ред Т. А . Власовой – М. : Педагогика, 1983. – Т. 5: Основы дефектологии. – 368 с.

Лапшин В.А. Основы дефектологии: учеб. пособие для студ. пед. ин-тов. / В. А. Лапшин, Б. П. Пузанов. – М. : Просвещение, 1990. – С. 21.

Мастюкова Є.М. Они ждут нашей помощи / Є.М. Мастюкова, А. Г. Московкина. – М. : Педагогика,1997. – 160 c.

Островська К.О. Психологічні основи формування соціальних компетенцій дітей з аутистичними порушеннями : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра психол. наук: спец. 19.00.08 / Катерина Олексіївна Островська . – Київ, 2013. – 41 с.

Основы специальной психологии / Под ред. Л.В. Кузнецовой. – М., 2002. – С. 10.

Сутність феномену порушеного розвитку: [Електронний ресурс]: Навчальні матеріали онлайн. 2010-2016. – Режим доступу до журналу.:http://pidruchniki.com/10561127/psihologiya/sutnist_fenomenu_porushenogo_rozvitku.

Сорокин В.М. Специальная психология: Учебное пособие / В. М. Сорокин, под научн. ред. Л. М. Шипициной. – СПб. : Речь, 2004. – 216 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-24

Як цитувати

Андрейко, Б. (2016). Основні аспекти формування класифікації порушення розвитку дитини. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (33). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%p